Gå til innhold

Akupunktur, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har delte erfaringer med akupunktur. Det har virket så jeg har fått bakoversveis og det har ikke virket i det hele tatt. Vil gjerne høre andres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo yngre skaden er jo lettere å behandle. Jo eldre skaden er jo vanskeligere å behandle. Skjønt, man kan jo få akupunktur for annet enn skader. Min skade er 12 år gammel, og akupunkturen har nå pågått i ca. halvannet år. Jeg gir ikke opp, for etter å ha prøvd x antall andre behandlings-metoder ser jeg at det er akupunktur som er redningen. Selv om det tar enormt lang tid. Tålmodighet er ofte et stikkord. Må jeg holde på i halvannet år til, eller enda lenger, så gjør jeg det :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Hva koster en time? Erfaring fra nakke/skulderplager?

Anonymkode: 4a07a...86d

Skrevet

Hos min akupunktør koster det 300 kr timen uansett. Om det er sånn overalt det aner jeg ikke

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det vondt? Og kan det hjelpe mot stress og søvnproblemer?

Anonymkode: 99666...40d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan sikkert hjelpe. Du får spørre akupunktøren. Det er ikke vondt, men vil for noen kjennes ubehagelig i starten. For min del gikk det helt greit, ingen problemer med det. Det som skjedde den første tiden var at han prikket forsiktig over traume-området med en nål, og at når jeg kjente hvor det "ga utslag" sa jeg fra. Etter hvert fikk han en liten maskin som han styrte over traume-området, og maskina signaliserte hvor nåla skulle settes. Pust inn, nål inn-pust ut. Husker jeg riktig blir nåla satt når du puster ut. Og er det noen nåler som er vonde eller ubehagelige, så er det bare å si fra. Da blir nåla vridd litt på, og det blir bra. 

Det er forskjell på traume-akupunktur og medisinsk akupunktur. Traume-akupunktur går ut på at du får x antall nåler rundt traume du har f.eks. på kne eller albue. Da settes nålene rundt det aktuelle området. Medisinsk akupunktur for f.eks. overtråkk. modning for fødsel, m.m. settes andre steder da traumen ikke nødvendigvis påvirker/har påvirket ett enkelt område. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 12.39):

Ja, absolutt! Eg var desperat av insomnia og stress og gjekk til kinesisk akupunktør i Bergen. Funka etter første gang! 

Anonymkode: 5fbef...734

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...