Gå til innhold

Hva er dette for noe? Dukker konstant opp på huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

I det siste har jeg opplevd at jeg plutselig hsr begynt å klø en del på huden før det plutselig dukker opp en slik greie. 

Det starter med kløe, området blir rødt og en slik greie dukker opp, 45-60 min etter forsvinner alt. Det klør kun 1-2 min før denne grreia dukker opp. 

Hatt dette både på brystet, beina og nå på armen...

62964C22-DCBF-4452-A1A1-F1DD7B53E115.png

Anonymkode: 9dc73...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergi?

Anonymkode: 04c95...12f

Skrevet

Ligner litt på mystygg faktisk, men er jo ikke rett årstid. Synest også det minner om eksem kanskje? Ta deg en tur til legen uansett.

Skrevet

Har du dyr? Kan isåfall være loppebitt.

Skrevet

Ligner på det vi på "vestlandet" kaller for en "nelle". Pleier å være noe du har spist eller noe, som du har fått en mild allergisk reaksjon på. Skader ikke å ta en tur til legen, altså. Men erfaringsmessig forsvinner de ganske fort dersom du ikke klør på dem og passer på hva du spiser de neste par dagene, slik at de kanskje er borte før du får en legetime. Jeg kan f.eks. få slike samme kveld som jeg spiser skalldyr (har aldri hatt positiv allergitest for skalldyr, men merker et mønster med at jeg får slike "neller" hver gang jeg spiser reker eller krabbe. Lenge siden siste allergitest, dog).

Anonymkode: d8c62...1af

Skrevet

Eller det kan være elveblest.

Skrevet

De forsvinner i løpet av 30-45 min, og klær kun to sekunder før huden blir litt «opphevet». Tenkte det kanskje var bedbugs eller noe

Anonymkode: 9dc73...25b

Skrevet

Det ser ut som loppebitt. Jeg får det i blant pga dyrene og då er det bare å starte med å vaske sengetøy 😂

Skrevet
13 minutter siden, missmcbeal said:

Ligner litt på mystygg faktisk, men er jo ikke rett årstid. Synest også det minner om eksem kanskje? Ta deg en tur til legen uansett.

Hva i alle dager er mystygg? Er det myggstikk du prøver å skrive, eller har jeg misforstått totalt?

Anonymkode: 50e1d...05a

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er mystygg? Er det myggstikk du prøver å skrive, eller har jeg misforstått totalt?

Anonymkode: 50e1d...05a

Ja, gikk litt fort i skrivinga her :P Mente myggstikk såklart.

Skrevet

Elveblest. 

Anonymkode: 2e467...ee1

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Skift og støvsug seng. Er nok enten loppebitt eller midd som har det veldig koselig  der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...