AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Jeg har utbetalt ca 13.000 kr i måneden (delvis ordinær lønn, delvis nav-utplassert). Jeg betaler 5 500 i leie hver måned, samt 2 000 i andre regninger pr.måned. Jeg har hverken studielån, billån eller huslån. Jeg er en 32 år gammel mann. På minibank-kontoen min nå har jeg 8500 kr, og 15.000 på sparekonto. Jeg har oppsparte midler i aksjefond, ca. 31.000 kroner som jeg ikke skal bruke før boligkjøp. Jeg føler jeg har kontroll på økonomien, med tanke på at jeg aldri er blakk og aldri bruker av sparekontoen eller aksjefondene. Jeg sparer når jeg kan på aksjefondene. Men akilleshælen min økonomisk er maten; det er der det største sløseriet skjer. Men jeg er såpass smart at jeg ikke vil havne i en luksusfelle på det, og jeg vil aldri ta meg vann over hodet på unødvendige innkjøp. Jeg føler meg totalt uaktuell for kvinner, pga økonomi, at jeg ikke har egen eid bolig eller bil, samt at utdannelse ikke er på plass. Jeg tør rett og slett ikke ta kontakt med kvinner som gjerne er ferdig utdannet og i trygge jobber. Hva skal de med meg, liksom? Jeg føler en avstand til dem, og også til de yngre som gjerne har ordinær jobber og tjener mer enn meg. Ville jeg vært helt uaktuell som partner? Anonymkode: ffd99...507 1
Skorstein Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Nei ikke tenk sånn. Så lenge du ikke har masse gjeld og spiller bort pengene. Du har sikkert en fin personlighet, det er viktigere å ha noen som man kan stole på og være glad i. 11
Gjest GoldenLioness Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har utbetalt ca 13.000 kr i måneden (delvis ordinær lønn, delvis nav-utplassert). Jeg betaler 5 500 i leie hver måned, samt 2 000 i andre regninger pr.måned. Jeg har hverken studielån, billån eller huslån. Jeg er en 32 år gammel mann. På minibank-kontoen min nå har jeg 8500 kr, og 15.000 på sparekonto. Jeg har oppsparte midler i aksjefond, ca. 31.000 kroner som jeg ikke skal bruke før boligkjøp. Jeg føler jeg har kontroll på økonomien, med tanke på at jeg aldri er blakk og aldri bruker av sparekontoen eller aksjefondene. Jeg sparer når jeg kan på aksjefondene. Men akilleshælen min økonomisk er maten; det er der det største sløseriet skjer. Men jeg er såpass smart at jeg ikke vil havne i en luksusfelle på det, og jeg vil aldri ta meg vann over hodet på unødvendige innkjøp. Jeg føler meg totalt uaktuell for kvinner, pga økonomi, at jeg ikke har egen eid bolig eller bil, samt at utdannelse ikke er på plass. Jeg tør rett og slett ikke ta kontakt med kvinner som gjerne er ferdig utdannet og i trygge jobber. Hva skal de med meg, liksom? Jeg føler en avstand til dem, og også til de yngre som gjerne har ordinær jobber og tjener mer enn meg. Ville jeg vært helt uaktuell som partner? Anonymkode: ffd99...507 Mannen min var dørvakt og eide ikke nåla i veggen. Nå, 11 år senere er vi fremdeles sammen, gift og har et barn Så lenge du er et oppegående menneske med ordnet økonomi så er det ikke noe jeg ville ha tenkt over. Ekte kjærlighet ser forbi penger og materielle ting. Hadde nok av vestkants beilere som så etter trofé kone og jeg løp lett motsatt vei.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Eneste økonomiske kravet jeg har til en partner, er at han klarer å forsørge seg selv. Fint om han og har råd til kino, ut og spise og reise en gang iblant. Jeg eier selv bolig, og klarer fint å forsørge meg selv, men er på vei til og bli ufør, så jeg har ikke råd til å forsørge en annen. Datet nylig en mann som var ufør, ikke hadde noe oppsparte midler, og leide bolig. Men han klarte jo og forsørge seg selv. Anonymkode: 50080...19a 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 Kommer litt an på hvorfor du ikke har en bedre inntekt. Du har jo en lav husleie, så du har ca 6000 igjen etter husleie og regninger, og det er helt greit det. Hadde jo vært det samme om du hadde hatt 22.000 utbetalt og husleie på 15.000 ikke sant.... Du har jo ikke råd til ferier og sånn, men man trenger ikke annet enn mat på bordet, gode puter, rent sengetøy og såpe i dusjen. Om du får samboer en dag vil dere har en helt overkommelig økonomi, så så lenge du ikke bruker de 6000 du har i levepenger hver måned på spilling, øl eller masse sigg men faktisk på god mat og kanskje til og med får spart en tusenlapp til sparekonto hver måned så man har råd til julegaver, bursdaggaver og en billig ferie annenhvert år så er det helt innafor i mine øyne. Ikke noe å sette barn til verden med for barn koster også mye penger, men som et par uten barn så why not Anonymkode: 1a62f...593 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har utbetalt ca 13.000 kr i måneden (delvis ordinær lønn, delvis nav-utplassert). Jeg betaler 5 500 i leie hver måned, samt 2 000 i andre regninger pr.måned. Jeg har hverken studielån, billån eller huslån. Jeg er en 32 år gammel mann. På minibank-kontoen min nå har jeg 8500 kr, og 15.000 på sparekonto. Jeg har oppsparte midler i aksjefond, ca. 31.000 kroner som jeg ikke skal bruke før boligkjøp. Jeg føler jeg har kontroll på økonomien, med tanke på at jeg aldri er blakk og aldri bruker av sparekontoen eller aksjefondene. Jeg sparer når jeg kan på aksjefondene. Men akilleshælen min økonomisk er maten; det er der det største sløseriet skjer. Men jeg er såpass smart at jeg ikke vil havne i en luksusfelle på det, og jeg vil aldri ta meg vann over hodet på unødvendige innkjøp. Jeg føler meg totalt uaktuell for kvinner, pga økonomi, at jeg ikke har egen eid bolig eller bil, samt at utdannelse ikke er på plass. Jeg tør rett og slett ikke ta kontakt med kvinner som gjerne er ferdig utdannet og i trygge jobber. Hva skal de med meg, liksom? Jeg føler en avstand til dem, og også til de yngre som gjerne har ordinær jobber og tjener mer enn meg. Ville jeg vært helt uaktuell som partner? Anonymkode: ffd99...507 Søsteren min har datet en uutdannet type i snart ti år nå, som kun går på "lønn" fra NAV. Basically er hun hans forsørger, for hun må betale så godt som alt av utgifter og regninger, samt hun eier leiligheten de begge bor i. Vi andre i familien er ganske negative til forholdet, fordi vi synes det er urettferdig at hun bruker alle pengene hun tjener på å forsørge ham, men de holder nå sammen fordi om. De har ingen barn sammen eller noe. Så nei, du er ikke uaktuell som partner på noen måte, men dersom du sikter mot "øvre sjikte" når det gjelder attraktivitet, type kvinner som er modellpene og som har 20 andre menn på kroken, vil du nok score ganske lavt på rangstigen. Har selv en fulltidsjobb hvor jeg tjener en halv million i året, og ville nok ikke vurdert deg som partner, men egentlig er det ene og alene på grunn av de økonomiske problemene jeg har sett søsteren min gå gjennom. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok tenkt at jeg kunne forsørge oss begge (jeg er ikke så veldig "dyr i drift", trenger bare det som er mest basic, og sitter igjen med et stort overskudd til sparing hver måned). Men kjenner at jeg ikke er keen på å legge ut for mat og dataspill og lignende for en type som ikke drar sin egen vekt i forholdet, og tenker at det finnes litt for mange gode unnskyldninger for en voksen mann å ikke skaffe seg en egen utdanning og jobb i dagens samfunn basert på det jeg har sett i søsteren min sitt forhold. Typen mener seg overkvalifisert til type butikkjobb (som jeg hadde under utdanningen for å få ting til å gå opp), men arbeidsgiverene anser ham som underkvalifisert til de jobbene han faktisk vil ha. Dersom han faktisk vil ha penger og bidra, mener jeg han (du) må senke kravene og bidra økonomisk, om det i så fall betyr "kassedame" på Rema1000. Anonymkode: 655d2...27b 5
Ulla Ullsokk Skrevet 11. desember 2017 #7 Skrevet 11. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har utbetalt ca 13.000 kr i måneden (delvis ordinær lønn, delvis nav-utplassert). Jeg betaler 5 500 i leie hver måned, samt 2 000 i andre regninger pr.måned. Jeg har hverken studielån, billån eller huslån. Jeg er en 32 år gammel mann. På minibank-kontoen min nå har jeg 8500 kr, og 15.000 på sparekonto. Jeg har oppsparte midler i aksjefond, ca. 31.000 kroner som jeg ikke skal bruke før boligkjøp. Jeg føler jeg har kontroll på økonomien, med tanke på at jeg aldri er blakk og aldri bruker av sparekontoen eller aksjefondene. Jeg sparer når jeg kan på aksjefondene. Men akilleshælen min økonomisk er maten; det er der det største sløseriet skjer. Men jeg er såpass smart at jeg ikke vil havne i en luksusfelle på det, og jeg vil aldri ta meg vann over hodet på unødvendige innkjøp. Jeg føler meg totalt uaktuell for kvinner, pga økonomi, at jeg ikke har egen eid bolig eller bil, samt at utdannelse ikke er på plass. Jeg tør rett og slett ikke ta kontakt med kvinner som gjerne er ferdig utdannet og i trygge jobber. Hva skal de med meg, liksom? Jeg føler en avstand til dem, og også til de yngre som gjerne har ordinær jobber og tjener mer enn meg. Ville jeg vært helt uaktuell som partner? Anonymkode: ffd99...507 Ikke ødelegg for deg selv med å henge det opp i det! De damene som bryr seg om dette vil du uansett ikke ha! Det viktigste for de aller fleste er ikke inntekten, men orden i økonomien! En mann kan tjene 2 mill, men hvis forbruket er for høyt, så hjelper ikke inntekten! 9
Xcase33 Skrevet 11. desember 2017 #8 Skrevet 11. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har utbetalt ca 13.000 kr i måneden (delvis ordinær lønn, delvis nav-utplassert). Jeg betaler 5 500 i leie hver måned, samt 2 000 i andre regninger pr.måned. Jeg har hverken studielån, billån eller huslån. Jeg er en 32 år gammel mann. På minibank-kontoen min nå har jeg 8500 kr, og 15.000 på sparekonto. Jeg har oppsparte midler i aksjefond, ca. 31.000 kroner som jeg ikke skal bruke før boligkjøp. Jeg føler jeg har kontroll på økonomien, med tanke på at jeg aldri er blakk og aldri bruker av sparekontoen eller aksjefondene. Jeg sparer når jeg kan på aksjefondene. Men akilleshælen min økonomisk er maten; det er der det største sløseriet skjer. Men jeg er såpass smart at jeg ikke vil havne i en luksusfelle på det, og jeg vil aldri ta meg vann over hodet på unødvendige innkjøp. Jeg føler meg totalt uaktuell for kvinner, pga økonomi, at jeg ikke har egen eid bolig eller bil, samt at utdannelse ikke er på plass. Jeg tør rett og slett ikke ta kontakt med kvinner som gjerne er ferdig utdannet og i trygge jobber. Hva skal de med meg, liksom? Jeg føler en avstand til dem, og også til de yngre som gjerne har ordinær jobber og tjener mer enn meg. Ville jeg vært helt uaktuell som partner? Anonymkode: ffd99...507 Sånn mann til mann råd fra meg så tror jeg du vil ha godt av å legge tankene på noe kvinnfolk på is i noen år nå inntil du kanskje har fått blitt litt mer selvstendig. Da tenker jeg at du gjerne eier en leilighet, at du går greit i + hver måned. Tror du er noen år fra å realisere deg selv som en mann enda. En del av det handler om å jobbe deg i mål med en livssituasjon som du er stolt av og ikke føler deg usikker\flau ovenfor andre med. Så kan du heller invitere andre inn i livet ditt derfra ..vær stolt av at du har tatt gode avgjørelser som en dag har ført til at du sitter bra i det. Jeg sier dette da jeg leser du er 32år ...det hadde vært litt annerledes om du hadde vært 22år. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #9 Skrevet 11. desember 2017 18 minutter siden, Xcase33 skrev: Sånn mann til mann råd fra meg så tror jeg du vil ha godt av å legge tankene på noe kvinnfolk på is i noen år nå inntil du kanskje har fått blitt litt mer selvstendig. Da tenker jeg at du gjerne eier en leilighet, at du går greit i + hver måned. Tror du er noen år fra å realisere deg selv som en mann enda. En del av det handler om å jobbe deg i mål med en livssituasjon som du er stolt av og ikke føler deg usikker\flau ovenfor andre med. Så kan du heller invitere andre inn i livet ditt derfra ..vær stolt av at du har tatt gode avgjørelser som en dag har ført til at du sitter bra i det. Jeg sier dette da jeg leser du er 32år ...det hadde vært litt annerledes om du hadde vært 22år. Nå får du skjerpe deg. Er da mange kvinner som velger mann, for helt andre grunner enn økonomi. Jeg er selv 39 år, eier min egen bolig og bil, kun gjeld på 1/3 av boligen. Og jeg kan fint date en mann som ikke eier egen bolig og har lav inntekt. Har en venninne eldre enn meg, hun har mastergrad og bra jobb, sammen med en mann som er ufør, det var han når de ble sammen og. Han eide ikke bolig, det gjør min venninne. Og det er mange flere av oss og. Anonymkode: 50080...19a 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Så lenge du har kontroll på egne ugifter så er det ok. Jeg selv ble samboer med en mann som var arbeidsledig. Han hadde fortsatt kontroll på økonomien. Anonymkode: 8b212...4bb 1
Xcase33 Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker said: Nå får du skjerpe deg. Er da mange kvinner som velger mann, for helt andre grunner enn økonomi. Jeg er selv 39 år, eier min egen bolig og bil, kun gjeld på 1/3 av boligen. Og jeg kan fint date en mann som ikke eier egen bolig og har lav inntekt. Har en venninne eldre enn meg, hun har mastergrad og bra jobb, sammen med en mann som er ufør, det var han når de ble sammen og. Han eide ikke bolig, det gjør min venninne. Og det er mange flere av oss og. Anonymkode: 50080...19a Du forstår ikke budskapet mitt ...tror du må lese det jeg skrev et par ganger til. 1
Labbefrøken Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Det må du ikke føle på! Det hadde ikke vært en dealbreaker for meg iallefall
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 Så lenge du har kontroll på økonomien, ikke inkasso fra kredittkort etc, og tar deg rå til en kinotur eller ei pils i ny og ne er det ikke noe jeg ville brydd meg om. Anonymkode: 71ab7...665 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #14 Skrevet 12. desember 2017 En slik skjevhet hadde blitt et problem. Det fordrer at jeg må forsørge deg, noe jeg ikke er interessert i. I datingfasen ville det nok ikke ha bydd på store problemer, men når man skal flytte sammen og etablere seg ville forskjellen blitt ganske tydelig. Du har imidlertid god kontroll over økonomien, så utelukket for alle kvinner er du slettes ikke. Anonymkode: 3c079...944 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Søsteren min har datet en uutdannet type i snart ti år nå, som kun går på "lønn" fra NAV. Basically er hun hans forsørger, for hun må betale så godt som alt av utgifter og regninger, samt hun eier leiligheten de begge bor i. Så nei, du er ikke uaktuell som partner på noen måte, men dersom du sikter mot "øvre sjikte" når det gjelder attraktivitet, type kvinner som er modellpene og som har 20 andre menn på kroken, vil du nok score ganske lavt på rangstigen. Har selv en fulltidsjobb hvor jeg tjener en halv million i året, og ville nok ikke vurdert deg som partner, men egentlig er det ene og alene på grunn av de økonomiske problemene jeg har sett søsteren min gå gjennom. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok tenkt at jeg kunne forsørge oss begge (jeg er ikke så veldig "dyr i drift", trenger bare det som er mest basic, og sitter igjen med et stort overskudd til sparing hver måned). Men kjenner at jeg ikke er keen på å legge ut for mat og dataspill og lignende for en type som ikke drar sin egen vekt i forholdet, og tenker at det finnes litt for mange gode unnskyldninger for en voksen mann å ikke skaffe seg en egen utdanning og jobb i dagens samfunn basert på det jeg har sett i søsteren min sitt forhold. Anonymkode: 655d2...27b Er sammen med en som ble ufør som 18-åring og som har klart å spare 400 000 i midten av 20-årene. Om man er nøktern og smart nok til å investere klokt, så kan man sitte med litt. Og dess mer penger man har, dess mer kan man investere og ballen ruller. Anonymkode: 6f85a...578
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #16 Skrevet 12. desember 2017 Økonomi i seg selv, så lenge man har økonomisk kontroll og ikke sløser, er på ingen måte en dealbreaker for meg. Spørsmålet er jo hvorfor du står i den situasjonen du gjør? Dersom det er fordi du ikke evner å spare eller at du har drevet dank over tid, er selvsagt det uattraktivt. Anonymkode: a1a2f...a85
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #17 Skrevet 12. desember 2017 Bra at du har kontroll på pengene dine. Økonomien din blir nok bedre med tiden. Selv om du ikke har så mye å rutte med nå, betyr det ikke at du i fremtiden ikke får det bedre økonomisk. Rådet mitt er at du ikke skal tenke på at du har lite penger. Det er til syvende og sist personligheten din som teller, og du er ikke mindre verdt, selv om du på dette tidspunktet har lite penger. 13.000,- er egentlig ikke så lite. Det handler om hvordan du forvalter pengene. Anonymkode: 4e7e5...a2f 1
duplexx Skrevet 12. desember 2017 #18 Skrevet 12. desember 2017 Eksen min åpner ikke regninger, postkassen er stappfull, han har gjeld på over 500k, eier ikke leilighet eller bilen sin og klarer knapt å betale bidrag. Det skurer og går. Og jaggu får han seg ikke damer her og damer der. Ikke at han er en fangst, men... Menn med kontroll på økonomien er mye mer sexy (i mine øyne) enn en mann med ti mill på konto og ikke evner å sette pris på verken inntekt eller innkjøp. Hvordan man oppfører seg og behandler både penger og folk er viktigere enn å ha overflod å kunne sløse rundt seg med. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #19 Skrevet 12. desember 2017 18 timer siden, Xcase33 skrev: Sånn mann til mann råd fra meg så tror jeg du vil ha godt av å legge tankene på noe kvinnfolk på is i noen år nå inntil du kanskje har fått blitt litt mer selvstendig. Da tenker jeg at du gjerne eier en leilighet, at du går greit i + hver måned. Tror du er noen år fra å realisere deg selv som en mann enda. En del av det handler om å jobbe deg i mål med en livssituasjon som du er stolt av og ikke føler deg usikker\flau ovenfor andre med. Så kan du heller invitere andre inn i livet ditt derfra ..vær stolt av at du har tatt gode avgjørelser som en dag har ført til at du sitter bra i det. Jeg sier dette da jeg leser du er 32år ...det hadde vært litt annerledes om du hadde vært 22år. Jeg er enig, økonomi har ikke så mye å si, men som 32 åring bør man endre den livssituasjonen som gjør at man har så lav inntekt. Det du skriver om at en del av det å bli voksen er å jobbe seg mot målet med en livssituasjon man er stolt av, og deretter kan man invitere andre med seg inn i livet, det er helt riktig sagt i mine øyne. Anonymkode: 1a62f...593 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #20 Skrevet 12. desember 2017 Når det kommer til dårlig økonomi/dårlig råd så er det eneste problemet for meg hvorfor. Selv om du ikke har god råd så virker du til å ha kontroll på økonomien din, og da er det ingenting galt. Et problem blir det kanskje om du møter en dame som har en mye høyere levestandard enn du kan ha råd til, men det er fult av kvinner her i landet som ikke har det og da vil det nok ikke være et problem. Husk at du ikke er alene i situasjonen du er i, det er flere kvinner og menn som lever enkelt og trangt. Anonymkode: 31a6b...fd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå