Gå til innhold

Kjøpe brukt sprinkelseng som skal være hos meg til tantebarn.. MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt og kjøpe en brukt sprinkelseng som skal stå hos meg som tantebarnet mitt kan bruke når h*n blir født snart. Men fått høre at det er totalt fyfy å kjøpe med madrass om det følger med. 

Trodde det var ok, jeg. Er det ok å bruke madrassen som medhører sprinkelsenga eller må jeg kjøpe ny? 

Anonymkode: 7c926...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp ny

Anonymkode: 96a88...199

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

kjøp ny

Selvom den ikke brukes hver dag, men kun en gang i blant? 

Skrevet

Kjøp ny! Jeg kjøpte ny for hvert barn selv. De koster ikke så mye hos Ikea f.eks ca 500. 

Krybbedød er linket til brukt madrass. Google litt.

• Liker 5
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Kjøp ny. Er forebygging av krybbedød.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvom den ikke brukes hver dag, men kun en gang i blant? 

ja, seff.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville kjøpt ny madrass. Du vet ikke hvor den brukte har vært, den kan f.eks ha vært lagret på et fuktig sted. Eller den kommer fra et hus med hund eller katt, og kanskje tantebarnet ditt er allergisk.

Anonymkode: 2355b...643

• Liker 4
Skrevet

Ts her:

Da kjøper jeg ny. Har ikke ikea i nærheten her jeg bor. Det er et par timer unna.

• Liker 1
Skrevet

Ja kjøp ny. Selv om ungen ikke skal bruke den mye. 

Anonymkode: 4763d...e84

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her:

Da kjøper jeg ny. Har ikke ikea i nærheten her jeg bor. Det er et par timer unna.

Bestill på nett? 

Anonymkode: 4763d...e84

• Liker 3
Skrevet

Madrassen skal være ren og relativt fast. Det anbefales enten å bruke en ny madrass, eller å ha et vaskbart trekk eller en tynn overmadrass over den brukte madrassen. Dersom du velger brukt madrass, må denne ikke være for slitt eller myk. Trekket/overmadrassen må kunne vaskes på 60 grader.

Vi anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt.

Vi anbefaler ingen spesiell type madrasser fordi det ikke er grunnlag for å hevde at fjærmadrasser er bedre enn skumgummi eller omvendt når det gjelder krybbedød.

Sitat fra https://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedod

Anonymkode: 1b39a...e5b

• Liker 1
Skrevet

Det går fint an å bruke en brukt madrass, folk på kg er så hysteriske. Følg lub sine anvisninger over. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville kjøpt ny madrass. Men jeg hadde ikke kjøpt ny madrass for hvert barn i samme familie, hos oss bruker barna madrass fra søsken, og det er i tråd med anbefalingene.

Skrevet

Du kan f eks bestille en fibermadrass fra ullkorga.no hvis du ikke har noen fysisk butikk i nærheten. Det har vi og er godt fornøyde.

Anonymkode: b26af...544

Skrevet

Jysk er og rimelige.

Anonymkode: 3751f...e2e

Skrevet

Kjøp ny. Du kan bestille på nett fra IKEA til posten i nærheten av deg.

Anonymkode: 35d71...798

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Puny skrev:

Det går fint an å bruke en brukt madrass, folk på kg er så hysteriske. Følg lub sine anvisninger over. 

Anbefalingene til Lub sier primært kjøp ny madrass, sekundært ha vaskbart trekk eller overmadrass på toppen. Som seriøs organisasjon må de ha anbefalinger til alle familier, også dem med økonomiske utfordringer.

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, ViljaH skrev:

Anbefalingene til Lub sier primært kjøp ny madrass, sekundært ha vaskbart trekk eller overmadrass på toppen. Som seriøs organisasjon må de ha anbefalinger til alle familier, også dem med økonomiske utfordringer.

"Madrassen skal være ren og relativt fast. Det anbefales enten å bruke en ny madrass, eller å ha et vaskbart trekk eller en tynn overmadrass over den brukte madrassen."

Hvor leser du at de "primært" anbefaler ny madrass? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Puny said:

"Madrassen skal være ren og relativt fast. Det anbefales enten å bruke en ny madrass, eller å ha et vaskbart trekk eller en tynn overmadrass over den brukte madrassen."

Hvor leser du at de "primært" anbefaler ny madrass? 

"vi  anbefaler at man vurderer ny madrass dersom man arver madrasser fra andre utenom familien eller hvis madrassen er blitt myk og slitt." står det jo. 

Sikker på at du trenger sprinkelseng, ts? Min sønn har aldri villet ligge i sprinkelseng, men ligger fint i vanlig seng, også hos besteforeldre. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her:

En billig helsemadrass koster 200 kr 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...