høst Skrevet 7. august 2002 #1 Del Skrevet 7. august 2002 Vi skal ha middagen og festen på et grendehus, der de merkelig nok ikke har hverken rød, hvit eller champagneglass. Regner ikke med at dere vet om noen plasser her hvor jeg kommer fra der de leier ut, men vet dere hva slags typer butikker evt. bedrifter man kan henvende seg til for å leie glass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 7. august 2002 #2 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg vet ikke om noen spesifikke, men sjekk med kantiner etc som ikke har oppe i helgene! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #3 Del Skrevet 7. august 2002 Hvor bor du hen ? Flyvende Tallerken i Oslo og Bergen leier ut alt mulig rart av serveringsutstyr, bestikk osv. http://www.dft.no/ Ellers ville jeg faktisk vurdert å kjøpt glass på IKEA - det er så billig at det ikke koster mer enn å leie, også kan du jo ha glassene til senere (hytta, hjemme, på lur til en større fest...) !? Kantiner på store arbeidsplasser er vel kanskje likevel det billigste tipset, men det spørs om de gidder å yte den type service, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #4 Del Skrevet 7. august 2002 Ooops, sorry, ser nå at du bor i Bodø... :oops: Jaja. kanskje du kjenner noen som kan shoppe på IKEA for deg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 7. august 2002 #5 Del Skrevet 7. august 2002 Hei! Enkelte renseri eller vaskeri leier faktisk ut glass. Likeledes som de leier ut duker. Lykke til i jakten! Tror kanskje ikke jeg ville satse på å kjøpe hvis dere er veldig mange gjester. Tror ikke jeg gidder å ta vare på 80 rødvinsglass etterpå iallefall, hverken hjemme eller på hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 7. august 2002 #6 Del Skrevet 7. august 2002 Hei Høst Det billigste er faktisk å leie. Vi kjøpte rødvin og hvitvinsglass på REMA stormarked til 49,- for 12 stk. Det er faktisk billigere en plastglass med stett. Selv om jeg nå har utrolig mange glass, kosta de meg nesten ingenting. Også kan jo familie og venner låne av meg til anledninger som bryllup, konformasjon, dåp og andre store fester. Så det billigste blir faktisk å kjøpe. Man kan jo bare gi dem bort etter bruk hvis ikke man vil ha dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 7. august 2002 #7 Del Skrevet 7. august 2002 Hva med ølglass?? Det skulle vi hatt, da det serveres øl/mineralvann til middagen. Vi skal også ha festen på et grendehus, og der er det kun standard "melkeglass" som finnes. Ikke akkurat av den fine sorten heller, men lave utvaskede glass. Bordet ser ikke så pent pyntet ut med slike glass iallefall. Noen som har forslag her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #8 Del Skrevet 7. august 2002 Vi hadde samme problem. Jeg lånte glass til champagne av en kjenning, kjøpte 60 rødvinsglass til kr 9,- per stk, og graverte inn navn på som ble brukt til bordkort. Disse glassene fikk gjestene beholde. (Kjøpt på Ciro, de bestilte gladelig opp flere da de ikke hadde nok). Smart løsning - bordkortene koster jo litt også, og 9 kr er ikke verst. Hvitvinsglass fikk vi låne til cateringselskapet som leverte maten. Ellers fikk vi låne ekstra stoler og bord av et annet lokale, isbiter fikk vi av en bar, og bryllupskaken ble oppbevart på kjølerommet hos en butikk i nærheten. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå