Gå til innhold

D i ex.phil .... forbedrer karakterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite at jeg fikk D i exphil, føler jeg kunne gjort det bedre. Er det vits i prøve å få ta om igjen? Tok eksamens modell, og synes det er flaut å få så dårlig,. 

Anonymkode: e78f9...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen bryr seg om exphil karakteren din, det er bare et obligatorisk tullestudie inni de fleste bachelor/master program.

Om noen ser på den, så tenker de fleste "ja de fleste driter i exphil poenget er jo å stå"

Anonymkode: d893c...18b

• Liker 8
Skrevet

Ser ikke problemet. Du har jo lest nok til å bestå. 

Anonymkode: 4f58f...c17

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har hørt Exphil er en kriterie for fleste masterstudier fra og med neste år (litt usikker, så rett meg), men vanligvis krever de bare at du har bestått faget. Det vil telle i gjennomsnittet på vitnemålet ditt ved endt utdanning for bachelor studie, men fleste arbeidsgivere bryr seg ikke om det faget uansett.

edit: fant ut det var bare ntnu som skal endre reglene for at ex.phil skal telles som en del av karaktersnittet for opptak av master 2018.

Endret av kimchi wasabi
Skrevet
25 minutter siden, kimchi wasabi skrev:

Har hørt Exphil er en kriterie for fleste masterstudier fra og med neste år (litt usikker, så rett meg), men vanligvis krever de bare at du har bestått faget. Det vil telle i gjennomsnittet på vitnemålet ditt ved endt utdanning for bachelor studie, men fleste arbeidsgivere bryr seg ikke om det faget uansett.

Ex.phil har alltid vært et kriterium for mange studier. Jeg har imidlertid aldri hørt om at det teller med i karaktergjennomsnittet etter endt utdanning. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har E for exphil, det er standard karakter for de som ikke bryr seg med det. Tullefag. Ikke noe problem.

Anonymkode: 6f348...371

• Liker 1
Skrevet

Ex. phil er ikke akkurat karakteren du blir spurt ut om på jobbintervjuet i fremtiden. Med mindre du studerer til mastergrad i filosofi har det veldig lite å si. Jeg tok mastergrad i IT, og hadde min desidert dårligste karakter i Ex. phil. Har ikke ført til noen dårlige "bivirkninger" på jobbmarkedet. Nobody cares. Stiller seg kanskje(?) annerledes hvis du studerer til master eller phd i filosofi, men ellers ville jeg gitt beng.

Anonymkode: 11cb9...08a

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Ex.phil har alltid vært et kriterium for mange studier. Jeg har imidlertid aldri hørt om at det teller med i karaktergjennomsnittet etter endt utdanning. 

Jeg kjenner noen få som har endt utdanning i bachelor grad, og de mente ex.phil telles en del av karaktergjennomsnittet (siden det er listet opp i vitnemålet deres), men det kan hende de tar feil og. 

Skrevet
5 timer siden, kimchi wasabi skrev:

Jeg kjenner noen få som har endt utdanning i bachelor grad, og de mente ex.phil telles en del av karaktergjennomsnittet (siden det er listet opp i vitnemålet deres), men det kan hende de tar feil og. 

Ved feks NTNU så teller det på opptak til master, men det er likevel ikke særlig mange arbeidsgiver som bryr seg om det faget, og dermed teller det som oftest ikke likevel. 

Anonymkode: dceea...03e

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, kimchi wasabi skrev:

Noen studier har dette som en del av programmet, da teller det selvsagt på snittet. Andre har ikke...

Skrevet

De som ikke har forstått makten i filosofi har jo gått glipp av mye. I USA og resten av Europa er ex.phil innholdet viktig uansett fag.

Å omtale et fag som tullefag er ignoranse. Arbeidsgivere somikke forstår Ex.phil må være kjedelige...

Anonymkode: 2297c...698

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke har forstått makten i filosofi har jo gått glipp av mye. I USA og resten av Europa er ex.phil innholdet viktig uansett fag.

Å omtale et fag som tullefag er ignoranse. Arbeidsgivere somikke forstår Ex.phil må være kjedelige...

Har du hatt ex.phil de siste årene? Det er et tullefag. Man har ikke på langt nær mulighet eller tid til å faktisk gå inn i faget, men bare overflatisk lære seg noen teorier om diverse. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må alltid være en slik som deg. :laugh:

Skrevet

Jeg STRØK i ex.fac. Og fant med det ut at jeg var for dum til å studere. :-)

Anonymkode: 672aa...738

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg STRØK i ex.fac. Og fant med det ut at jeg var for dum til å studere. :-)

Det at du gir opp så lett gjør deg lite egnet til studier. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at du gir opp så lett gjør deg lite egnet til studier. 

nettopp! Men i dag har jeg en jobb hvor jeg tjener 900000 kr i året. Så jeg er fornøyd med det valget!

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

nettopp! Men i dag har jeg en jobb hvor jeg tjener 900000 kr i året. Så jeg er fornøyd med det valget!

Litt dumt spørsmål men hva jobber du?

Anonymkode: 5ba63...363

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt dumt spørsmål men hva jobber du?

Anonymkode: 5ba63...363

Har ikke lyst å utlevere meg..men det er en jobb du ikke trenger utdanning til. Fysisk hardt, men bra betalt. :-)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lyst å utlevere meg..men det er en jobb du ikke trenger utdanning til. Fysisk hardt, men bra betalt. :-)

Da må jo lønn ha en stor betydning for valg av arbeid. Ev at man liker fysisk hardt arbeid. De fleste som studerer på universitetet er vel mer teoretiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...