Gå til innhold

Help! Lucia om 2 dager. Hva slags klær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere ikke fått noe info fra barnehagen?

Det er nok vanlig at både gutter og jenter går Lucia. Har aldri hørt om noen som bare har Lucia for jentene i hvert fall. Men i den barnehagen vi har nå (stor barnehage) er det bare de to eldste årsklassene som går i tog. De yngre har på seg vanlige klær og ser på toget.

I den forrige barnehagen vår, som var mindre, gikk alle sammen.

Hør med barnehagen hvordan de gjør det hos dere, men vær forberedt på å ha en hvit skjorte/luciadrakt klar til sønnen din også. Mine gutter har hatt lang Luciakjole, men uten blonder og sånt ;) Tror jeg kjøpte på KappAhl.

Anonymkode: 5fd34...3f8

Vår barnehage er ganske liten, så der går alle barna på storebarnsavdelingen i lucia-toget. (Og godt er det, for skulle bare jentene ha gått, ville det ha blitt et veldig lite tog :ler: omtrent 80 % gutter i vår bhg!) Barnehagen har heldigvis lucia-klær, lys, hatter, stjernestaver osv til alle, vi får bare klærne med hjem til stryking noen dager i forveien.

Anonymkode: b86b8...ebd

Annonse

Vi har aldri hatt noen Lucia-bekledning til våre barn før den eldste nå skal gå i toget siden han går siste året i bhg. Tror bare det er enkelte småsøsken av de eldste barna som har hatt Lucia-klær utenom de eldste før. Noen ganger har de sagt at de som ikke går i tog kan ha nisseklær. I år har de sagt at alle kan ha Lucia-klær, men da er det spesifisert. Da tenker jeg å ta på 5-åringen en av farens hvite skjorter med oppbrettede ermer og belte av glitter. Stjernehatter får de i bhg. Yngste tar jeg også på hvite klær, men litt enklere, dvs en hvit genser og hvit strømpebukse og litt glitter et eller annet sted.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke fått noe info fra barnehagen?

Det er nok vanlig at både gutter og jenter går Lucia. Har aldri hørt om noen som bare har Lucia for jentene i hvert fall. Men i den barnehagen vi har nå (stor barnehage) er det bare de to eldste årsklassene som går i tog. De yngre har på seg vanlige klær og ser på toget.

I den forrige barnehagen vår, som var mindre, gikk alle sammen.

Hør med barnehagen hvordan de gjør det hos dere, men vær forberedt på å ha en hvit skjorte/luciadrakt klar til sønnen din også. Mine gutter har hatt lang Luciakjole, men uten blonder og sånt ;) Tror jeg kjøpte på KappAhl.

Anonymkode: 5fd34...3f8

Takk for svar. 😊 Kanskje du missforsto litt? Jeg mente ikke at bare jentene skal gå lucia. Det blir vel hele gruppa både gutter og jenter. Det jeg lurer på er om det bare er jentene som bruker sånne lucia kjoler? Hva bruker guttene da? Hvit bukse og hvit skjorte eller skal det være sånn løs kjoleaktig for alle 😜? 

Ts 

Anonymkode: 00153...749

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 😊 Kanskje du missforsto litt? Jeg mente ikke at bare jentene skal gå lucia. Det blir vel hele gruppa både gutter og jenter. Det jeg lurer på er om det bare er jentene som bruker sånne lucia kjoler? Hva bruker guttene da? Hvit bukse og hvit skjorte eller skal det være sånn løs kjoleaktig for alle 😜? 

Ts 

Anonymkode: 00153...749

Her kjører vi hvit strømpebukse og hvit genser :) gidder ikke kjøpe noe som bare brukes en gang 

Anonymkode: bdcf5...ece

I vår barnehage ber de om at ungene har på seg hvit underskjorte og lys bukse/strømpis, og tar med drakt selv. De foreslår at drakt kan være en hvit stor skjorte. Noen av jentene har hatt kjøpt luciakjole type Nille, men de fleste barna har pappas eller mammas hvite skjorte med oppbrettede armer. Funker gull :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...