Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og min kjæreste har vår første sommerferie sammen til neste sommer, og som smått snakket om at vi vil reise vekk uten noe mer konkrete mål. For et par uker siden forteller han at hans familie skal på ferie i to uker til Spania og spør om jeg blir med. Jeg svarte at det hørtes kjekt ut, men at jeg var usikker (mye grunnet usikkerhet rundt datoene ift. jobb) 

For noen dager siden spurte min nærmeste venninne om jeg og kjæresten vil bli med henne og typen på ferie i sommer, i samme tidsrom som hans familie skal reise. Da jeg foreslo dette til kjæresten, svarte han at det ikke gikk for hans del fordi han skal jo være med på familieferien, og har ikke mer enn to uker ferie i sommer grunnet jobb. 

Selv er jeg mye mer interessert i at vi drar på tur med min venninne og hennes kjæreste, både fordi destinasjonen er mye mer spennende i mine øyne (et kontinent jeg ikke har vært før) og at jeg heller vil tilbringe ferien sammen med kjæresten og dette venneparet, enn å tilbringe vår eneste (og første) ferie ilag sammen med hans familie. Hans familie er trivelige folk, men når alternativet er å dra på vennepar-tur til et nytt sted, er det et lett valg i mine øyne. 

Har jeg en dårlig innstilling, eller er det rimelig av meg å ønske det ene foran det andre? Er altså ikke mulig for oss å dra på begge reisene. Ble også litt skuffet av at han bare automatisk blir med på familieferie, når vi nå har så mange muligheter til å reise alene eller med venner. 

Evt. hadde jeg jo selv sett for meg (før tilbudene om turene dukket opp) at vi skulle på alenetur i ferien, og jeg har sett frem til å kunne oppleve nye steder - bare oss to! Til info bor vi ikke sammen, men hjemme hos familiene våre (vi er 20 år).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du har en dårlig innstilling. Han har vel allerede sagt at han skal bli med familien på deres, og kan ikke avlyse bare fordi det kom opp et bedre tilbud. 

Jeg og min kjæreste tok den første ferien vår sammen med min far, kjæresten og deres barn. Dvs. vi var ubetalt barnevakt. Det var likevel perfekt, for vi var der sammen. Reise med venner kan dere gjøre senere, dere er bare 20!

Anonymkode: af7ed...501

Skrevet

Hadde gått for familieferien. Sier litt om respekt og slikt, man ditcher ikke det første tilbudet fordi man er mer fristet av det andre. Familie er viktigst

Anonymkode: 3f44a...422

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at du synes ferien med venner virker spennende, men dette er en gyllen anledning til å "selge deg inn" til svigerfamilien din. Spania høres ikke så vondt ut det heller, det er ikke snakk om to uker på hytte uten innlagt vann... Så jeg synes du skal velge familieferien, men samtidig avtale at dere skal reise alene eller med venner ved første anledning/året etter - da har han kanskje mer ferie, slik at dere kan gjøre flere ting. Hvis du har lyst til å reise til et sted du ikke har vært før, kan dere jo sette dere ned og planlegge hva som kan være kjekt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde villet reist med venneparet deres :) 

Anonymkode: cd785...5ad

Skrevet

Klart familien.

Anonymkode: 1a94b...db9

Skrevet

Det er jo kjempehyggelig at kjæresten vil ha deg med på ferie med familien! Jeg hadde lett blitt med der.

Skrevet

Her synes jeg faktisk at du er litt urimelig, ja. Det handler mer om måten du ordlegger deg på, for her er det bare "meg, meg meg". Altså hva DU vil, ønsker og ser for deg. Han la frem forslaget sitt til deg, du svarte at det høres kjekt ut, men at du er usikker pga datoene i henhold til jobb. (Det har dere faktksk litt tid igjen til å planlegge og finne ut av. Jeg regner jo med at dere ikke planlegger datoen 1 uke før avreise. Men hva er greien med usikkerhet rundt datoene når du fint kan takke ja til venneparet, og de reiser i samme tidsrom?) Allerede der har du egentlig for så vidt takket ja til å bli med der, så lenge det klaffer. Om du så for deg noe annet, så burde du ha snakket med han om det. 

Det er forøvrig kjempepositivt at kjæresten din vil ha deg med på ferie med familien sin. Det viser at han vil inkludere deg mer i livet sitt. Det gir deg også en mulighet til å bli bedre kjent med han og hans familie på en annen måte. For min del så er familie veldig viktig, og jeg hadde lett valgt familien foran noe annet, både min og hans. Ja, det frister nok å være med venneparet, men det går faktisk an å ta igjen. 

Kort oppsummert er poenget mitt at;

Du burde tenke på hva han ønsker også. Han har allerede sagt det til deg, om det ikke var noe du ville, så burde du ha sagt noe der og da. Og sett om dere fant ut noe annet sammen. Det viktigste her er tross alt at dere skal på ferie sammen. Det er ingen som sier at dere må være rundt familien hans 24/7. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...