AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Jeg gruer meg til jul hvert eneste år. Har alltid gjort det og jeg synes egentlig det blir verre for hvert år som går. Nå er jeg 30. Greia er at jeg føler meg mislykket, har mistet flere venner (det har også vært vanskelig å få nye venner fordi jeg sliter med tillitt og det å være "god nok" pga mye mobbing og utestenging i oppveksten). Desuten har jeg kun negative opplevelser med forhold og har opplevd utroskap og det å bli tatt for gitt. Det gjør ikke ting noe enklere. Nå er det den tiden av året igjen og jeg begynner å få vondt i magen og gleder meg til jula er over. Hvert år har jeg spleiset på julegaver med søsknene mine og synes det har fungert greit. Nå er begge to gift/samboer og det er derfor ikke naturlig lenger. Skjønner at de ikke ønsker å spleise når de er etablert, men jeg merker enda bedre at jeg er alene. Begge søsknene er også sosiale og har planer hver eneste dag i romjula. Jeg har ingen fordi jeg ikke har noen venner. Slik har det "alltid vært" og det er derfor julen er ekstra tung. Det er på en måte forventet at man skal være glad og sosial. Dette ble langt.. er det noen som har noen tanker, oppmuntrende ord eller noe annet å komme med? Anonymkode: a3bb8...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Dette er selvfølgelig utrolig trist, og du er definitivt ikke alene om å grue deg til høytider. Ofte er det dog sånn at man undervurderer sin egen mulighet til å påvirke situasjonen. Kanskje du kan spørre noen av søsknene dine om å være med? Kanskje du kan melde deg på en ny hobby (fks. sjakk, yoga, bokklubb etc) og møte folk der? Mennesker liker andre mennesker som tar iniativ, så hvis du vil gjøre noe med situasjonen er det viktig å være pro-aktiv og ta iniativ til å gjøre ting! Håper denne julen blir litt bedre! PS: Send en melding NÅ til søsknene dine og si at du blir med på fest 1. juledag! Anonymkode: 7e6af...3cc
potetstappe Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gruer meg til jul hvert eneste år. Har alltid gjort det og jeg synes egentlig det blir verre for hvert år som går. Anonymkode: a3bb8...1a7 Det er kanskje her problemet ligger. At du tror det kommer til å bli verre for hvert år som går. Det trenger det jo ikke. Jeg tenker at uansett hvor dårlig selvtillit du har så kan du få nye venner og at selvtilliten vil komme sammen med disse vennene. Det er jo heller ikke sånn at bare fordi du har opplevd dårlige kjærester tidligere så kommer du aldri til å få en god mann! Ting kan jo skje ganske raskt. Kanskje møter du han allerede nå i år og er samboer med han til neste jul. Synes ikke man skal se seg blindt på fortiden. Det er ikke sånn at de som har samboer i dag alltid vil ha samboer og de som er single i dag alltid vil være single. Klart man må ta litt initiativ selv, men gjør man det så er det mye som ordner seg. Var skilpadden og ikke haren som vant racet i fabelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå