Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og billån.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet om man kan få billån på ca 50.000 når man går på arbeidsavklaringspenger? Jeg er 21 år og er alene om dette. Jeg har ca 13600 etter skatt i mnd. Noen som vet om det i det hele tatt er mulig? På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: c50fd...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan du! Det er summen på inntektene som betyr noe, ikke hvor pengene kommer fra.

Men en annen sak: Billån krever som regel full kasko/forsikringsdekning. For en bil til 50.000 blir dette et regnestykke om det heller lønner seg med et usikret lån, hvis renten på det er grei nok. Da slipper du dyr forsikring, og du slipper tinglysingsgebyr, men på en annen side må du betale evt. skader på bilen selv. Kaskofritt billån er en løsning, men også der er renten høyere.

Endret av isw
Skrevet

Jeg fikk 15.000 i billån fordi jeg er helt avhengig av det og hadde såppas til overs at banken ikke så på meg som en rissiko (har hatt lån der tidligere). Har 11.800 utbetalt i mnd. 15.000 er ikke mye, men det er det jeg tørr å ta meg råd til. Bilen går den, å det er en bil man kan mekke på selv og ikke en der du nesten må ta ut motoren for å bytte ei pære. 

Om du får lånet kan ingen andre en banken svare på. Møt opp personlig og legg frem budsjett. Er ikke sikkert du får det som et billån, men som forbrukslån (det måtte de gjøre med meg) 

Anonymkode: 2a7ee...d46

Skrevet
Akkurat nå, isw skrev:

Det kan du! Det er summen på inntektene som betyr noe, ikke hvor pengene kommer fra.

Men en annen sak: Billån krever som regel full kasko/forsikringsdekning. For en bil til 50.000 blir dette et regnestykke om det heller lønner seg med et usikret lån, hvis renten på det er grei nok. Da slipper du dyr forsikring, men på en annen side må du betale evt. skader på bilen selv. Kaskofritt billån er en løsning, men også der er renten høyere.

Aap regnes ikke som fast inntekt, så dette går på skjønn fra bankens side.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aap regnes ikke som fast inntekt, så dette går på skjønn fra bankens side.

Det er så klart ingen garanti, men det er ingenting som sier at et lån er umulig med AAP. 

Skrevet
Akkurat nå, isw skrev:

Det er så klart ingen garanti, men det er ingenting som sier at et lån er umulig med AAP. 

Søsteren min måtte innom tre banker før hun fikk lån, bankene ga blank avslag fordi aap er en inntekt man kan miste over natten. 

Anonymkode: 51b7d...926

Skrevet
49 minutter siden, isw skrev:

Det har jeg heller ikke sagt. Bare at banken absolutt ikke må gi noen lån på aap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...