AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Eller pinlig? Har inntrykk av at de som finner noen på tinder, sukker eller møteplassen ikke klarer å finne noen i det virkelige liv som på jobb, via venner, på byen etc. Anonymkode: a23af...2ec
stan Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller pinlig? Har inntrykk av at de som finner noen på tinder, sukker eller møteplassen ikke klarer å finne noen i det virkelige liv som på jobb, via venner, på byen etc. Anonymkode: a23af...2ec Nei hvorfor det? Når du finner noen på nettet, så vet jo begge omtrent hva de er ute etter. Folk som en treffer ellers er det jo ikke sikkert er på leting etter en partner. Dessuten kan man jo Google hverandre før man møtes. Da ser man jo om det stemmer helt det Google finner og det personen har presentert. 2
bortebra Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Det var kanskje det en gang i internetts spede begynnelse, men nå er det så utbredt at jeg knapt tror det kan regnes som tabu. Kjenner mange som møttes via nett. 5
Gjesten Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Jeg synes faktisk ALT tabu er borte når det gjelder nettdating. I alle fall halvparten av alle kjærestepar jeg kjenner, har funnet partneren sin på nett, og hvorfor ikke, liksom? 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 Nei generelt er det nok ikke så tabu lenger. De som var ungdom på nittitallet opplevde nok at nettdating den gangen var ansett som litt for de som ikke fikk seg kjæreste på annen måte, men i dag er disse på vei til å bli godt voksne. De som engang opprettholdt tabuene har etterhvert gått inn i pensjonistenes rekker og betyr ikke lenger så mye for samfunnsutviklingen, hvilket også påvirker tabuene. Når det er sagt kan nettdating være vel så vanskelig som dating i real life. Tilgangen på aktuelle partnere er høyere siden man kan søke seg etter den man ønsker, men dette valget fører også til at det er så mange valgmuligheter at mange sliter med å velge. Er liksom alltid noe "bedre" rundt neste sving og jeg opplever at veldig mange er rastløse på grunn av det. Det er medaljens bakside. Anonymkode: f6e5b...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 Jeg er gift med en jeg møtte på Tinder Jeg har også 2 vennepar som er gift og møttes på sukker. Pluss at jeg har flere andre venner som har møtt kjæresten sin på et eller annen form for nettdating. Hverken tabu eller flaut, det er slik man møter folk i dag. Anonymkode: 560fa...b95 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #7 Skrevet 11. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei generelt er det nok ikke så tabu lenger. De som var ungdom på nittitallet opplevde nok at nettdating den gangen var ansett som litt for de som ikke fikk seg kjæreste på annen måte, men i dag er disse på vei til å bli godt voksne. De som engang opprettholdt tabuene har etterhvert gått inn i pensjonistenes rekker og betyr ikke lenger så mye for samfunnsutviklingen, hvilket også påvirker tabuene. Når det er sagt kan nettdating være vel så vanskelig som dating i real life. Tilgangen på aktuelle partnere er høyere siden man kan søke seg etter den man ønsker, men dette valget fører også til at det er så mange valgmuligheter at mange sliter med å velge. Er liksom alltid noe "bedre" rundt neste sving og jeg opplever at veldig mange er rastløse på grunn av det. Det er medaljens bakside. Anonymkode: f6e5b...6b5 Enig med denne! Det er heller ikke enklet med nettdating. Jeg har vært på minst 50 dates til sammen. Det gikk i perioder hvor mange jeg møtte nå og da, men kom til en periode jeg ble dritt lei. Møtte ikke noen på sikkert et år, til en annen periode som jeg hadde to date i uka. Det er ikke lett å finne den rette med riktig persinkjemi og hele pakka. Men de finnes der ute Og foldelen med nettdating er jo at begge vet at den andre er ute etter en kjæreste. Så der er hvertfall en ting til felles som en start Anonymkode: 560fa...b95
Gjest yeans Skrevet 11. desember 2017 #8 Skrevet 11. desember 2017 Tabu? Nei det er ikke det. Jeg ser det er mange som benytter seg av det i tillegg til de vanlige måtene å treffe folk. Jeg selv bruker ikke nettdating men syns ikke det er tabu. Grunnen til at jeg ikke bruker det er fordi jeg hører altfor mye om dritt dates derfra. Så da holder jeg meg unna det. Hvorfor tenker du at det er tabu?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #9 Skrevet 11. desember 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller pinlig? Har inntrykk av at de som finner noen på tinder, sukker eller møteplassen ikke klarer å finne noen i det virkelige liv som på jobb, via venner, på byen etc. Anonymkode: a23af...2ec Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt om noen sier de driver med nettdating eller har møtt kjæresten over nettet. Men når det kommer til meg selv tenker jeg mer som deg, at jeg burde da klare å finne noen i det virkelige liv. Men over nettet har man mulighet til å møte noen som man aldri ville møtt utenom, og man er mer klar og frem om hva man ønsker og ser etter. Anonymkode: c8f38...601 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med denne! Det er heller ikke enklet med nettdating. Jeg har vært på minst 50 dates til sammen. Det gikk i perioder hvor mange jeg møtte nå og da, men kom til en periode jeg ble dritt lei. Møtte ikke noen på sikkert et år, til en annen periode som jeg hadde to date i uka. Det er ikke lett å finne den rette med riktig persinkjemi og hele pakka. Men de finnes der ute Og foldelen med nettdating er jo at begge vet at den andre er ute etter en kjæreste. Så der er hvertfall en ting til felles som en start Anonymkode: 560fa...b95 Ja, sånn er det for mange. Men utfordringen er jo også at det mange som likevel ikke er så seriøse, og mange ser bare etter flings eller et løsere forhold. Det vet man ikke nødvendigvis på forhånd. Anonymkode: f6e5b...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, sånn er det for mange. Men utfordringen er jo også at det mange som likevel ikke er så seriøse, og mange ser bare etter flings eller et løsere forhold. Det vet man ikke nødvendigvis på forhånd. Anonymkode: f6e5b...6b5 Det er sant, men man møter jo som oftest første gang på en kafe eller offentlig sted. Da får man fort inntrykk av hva en andre er ute etter, og ofte har man jo pratet litt på forrhånd om hva man forventer seg. Jeg gjorde i hvertfall det og det sto i min profil at jeg var ute etter en kjæreste. Alltid noen som er ute etter andre ting, men igjen, dette bestemmer man jo selv om man vil være med på. Så om noen tar seg "bryet" med å være høflig og brukte "3 dater regelen" for å få seg et ligg, får man eventuelt ta det som et kompliment om det kommer så langt og ikke noe mer For jeg vil tro at om kjemien stemmer så vil jo begge håpe på at det kan bli noe mer. Anonymkode: 560fa...b95
Maleficenta Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller pinlig? Har inntrykk av at de som finner noen på tinder, sukker eller møteplassen ikke klarer å finne noen i det virkelige liv som på jobb, via venner, på byen etc. Anonymkode: a23af...2ec Det er det vel ikke lengre. Det er jo kjempevanlig.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 Jeg ser ned på folk som finner partner via sukker, tinder osv. Det skal jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 8d1d6...0ee
Maleficenta Skrevet 11. desember 2017 #14 Skrevet 11. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ned på folk som finner partner via sukker, tinder osv. Det skal jeg ærlig innrømme. Anonymkode: 8d1d6...0ee Å seriøst. Følg med i tiden 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #15 Skrevet 11. desember 2017 Nei, tabuene er borte. Det er jo ikke slik at «de som er på nett» er en egen rase mennesker, det er jo helt vanlige folk som også finnes i det virkelige liv, som på jobben, skole, matbutikken, hva som helst. Nettdating bare forenkler (nåja, alt er relativt..) prosessen med å finne noen som er ute etter det samme som deg, mennesker man kanskje ikke ville møtt ellers. Jeg møtte kjæresten på nett, og tenker ikke over det. Anonymkode: abb02...f74 1
BerntHulken Skrevet 11. desember 2017 #16 Skrevet 11. desember 2017 Jeg syns tabuer snart burde bli tabu! 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #17 Skrevet 11. desember 2017 Nope, ikke tabu lenger. Er heller mindre stil over å møte noen stup full på byen og dra på date først etter et gjennomsnittlig ons, enn å bli kjent med noen ordentlig via nettdating før man treffes! Anonymkode: f5879...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #18 Skrevet 11. desember 2017 Verre før i tida. Traff eksen på nettby av alle ting, så fikk vi på fest plutselig spørsmål om hvor vi hadde møtt hverandre. Det hadde vi ikke avtslt svar på, konsert sa jeg, puben sa eksen. Endte med konsert på puben Anonymkode: 2311a...be9 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #19 Skrevet 11. desember 2017 I min omgangskrets er det faktisk litt tabu, særlig om man har funnet hverandre på Tinder. Men akkurat det er ikke så rart, synes jeg, tatt i betraktning mange av de man finner der. Anonymkode: f243a...a84
Amantheia Skrevet 11. desember 2017 #20 Skrevet 11. desember 2017 Eg har funne min sambuar på Tinder, og me skal gifte oss neste år. Han budde på ein veldig liten plass, med få innbyggjarar. Altså hadde han i utgangspunktet lite å "velje mellom". Tykkjer for øvrig det er veldig spesielt å sjå ned på folk som finn kvarandre på nett. Kva har det eigentleg å seie korleis ein har møttes, så lenge ein er glad og lukkeleg? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå