Gå til innhold

Uteblivende mens :(

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet, fast bruker

Jeg er ca 3 uker på overtid for mensen.. Jeg har tatt to graviditetstester som begge har vært negative (jeg tok dem ikke på morgenen og jeg er veldig ofte på do) men jeg bruker heller ikke prevensjon.. Det er teknisk mulig at jeg er gravid, men sannsynligheten er vel liten mht at 2 tester har vært negative..

Jeg har og lest om pcos, men tviler på at det er det.. Jeg har hatt mens som har gått som ei klokke siden jeg var 12 år.. Har syklus på en mnd pluss 3-5 dager.. Jeg har aldri hatt en mnd hvor mensen har uteblitt, den har av og til bare være litt forsinket om jeg har vært stressa eller deprimert..

Men jeg blir helt gærn av å tenke på hva dette kan være.. Jeg er livredd for å gå til lege, for jeg er livredd for at jeg skal få et svar om at jeg har en dødelig sykdom, at det feks er en svulst som klemmer slik at blodet ikke kommer forbi rett og slett... Eller at det er noe annet kjempefarlig..

Noen som har forslag til hva som kan være årsaken? Noe annet enn kreft og graviditet liksom? Jeg er ikke svimmel eller spesielt trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Sannelig om jeg vet, men hvorfor spør du ikke på doktor online? Kanskje større sjanse for å få svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarterr
Får eg lov å spørre om kvifor du ikkje brukar prevensjon???

Dumskap kanskje.. Jeg vil ikke bruke hormoner i kroppen og, det høres gjerne teit ut, men jeg tror ikke jeg kan få barn.. Det var en periode på 3 år hvor jeg ville ha barn, men ikke ble gravid til tross for sex hver eneste dag.. Jeg var deprimert da, så det var gjerne like greit.. Jeg ville vel brukt barnet som en trøst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene.Snakk om å svartmale.Jeg trodde jeg var fæl til å ta sorger på forskudd :o

Men jeg blir helt gærn av å tenke på hva dette kan være..

Jeg tipper det er nettopp det som er problemet,du har tenkt alt for mye på det.Du er redd og tydeligvis kjempe nervøs og dette i seg selv er mer enn grunn god nok til at mensen uteblir.

Gå til legen,sjekk deg og så fort du får beskjed om at alt er ok kommer sikkert menstruasjonen din fossende.

Og vil du ikke ha barn anbefales prev. på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarterr

Men jeg har vært helt avslappet til dette hele tiden.. Det har vært før slik at om jeg bare tenker tanken om at jeg kan være gravid så har mensen forsvunnet.. Men så fort jeg har tatt en graviditetstest har den kommet.. Og jeg tenkte at dette er sikkert tilfelle denne gangen også.. Derfor tok jeg en test.. Den var negativ, men mensen kom fortsatt ikke.. Jeg tok det ikke så nøye, men bestemte meg for å ta en ekstra test bare for å utelukke graviditet.. Det er fem dager siden, og fortsatt er ikke mensen kommet.. Det er ingenting i livet mitt som skulle tilsi at mensen skulle bli utelatt av den grunn.. Jeg har en bra jobb, det går bra med studier, jeg har en fantastisk kjæreste, gode venner, en utrolig bra familie.. Jeg har det utrolig bra generelt.. Det er de siste dagene at angsten har kommet snikende.. For jeg kan ikke finne en eneste psykisk grunn til at jeg skulle miste mensen.. Ikke fysisk heller.. Jeg er ikke stresset og ikke har jeg spiseforstyrrelser..

Jeg får vel bare ta meg en tur til legen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du skal ta en tur til legen jeg. Ei venninne av meg har en kollega som nettopp FØDTE - etter å ha benektet graviditet overfor alle rundt henne som tydelig så tegnene og spurte henne. Om hun selv ikke har villet innse det eller rett og slett ikke skjønt det... (?) er jo ikke godt å vite, men hun har i hvert fall en skikkelig legeskrekk, og da prøver man vel gjerne heller å leve med "plagene" og endringer som skjer med kroppen, enn å få det sjekket....

Av og til er jo det litt dumt. Er det lettere å la vær å gjøre noe med legeskrekken, enn å føde sitt første barn alene midt på natten, med en slektning til hjelp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...