Gå til innhold

Mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En felles venninne av min 9 åring og bestevenninnen har i det siste opplevd å få slemme sms'er og at vedk har begynt å utagere fysisk med slag, kniping og spark. Helt uprovosert. Denne jenta har flere venner, men vil gjerne henge med min datter og hun andre... To og to leker de fint sammen, men jeg føler kanskje det er sjalusi som vekker sinnet hennes når de er sammen? Jeg har sagt fra til moren, men føler ikke hun helt skjønner problemet. Bør jeg si fra til læreren? Andre tiltak? Jenta mi tar dette veldig hardt for hun liker å være sammen med henne, men ikke når hun er sånn.

Anonymkode: f0135...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nevn det til læreren! Vår datter var involvert i en sånn situasjon der tre jenter som var gode venninner to og to, ikke klarte å leke sammen alle tre. Særlig hun ene kunne være ganske frekk og ufin, og skulle bestemme hvem som skulle leke sammen med hvem osv. Datteren min var kjempefrustrert. Læreren arrangerte jentegrupper hvor de snakket om det å være venner, det å akseptere at venner av og til leker med andre, det å inkludere andre i leken osv. På et par uker begynte flokene å løse seg, og nå (ca 3 måneder etter jeg tok det opp med lærer) er det veldig mye bedre. I denne situasjonen kjenner vi foreldrene hverandre godt da, og har snakket med barna hjemme også, men ser at læreren har gitt jentene noen gode «verktøy» for å løse konflikter selv, og det er veldig bra:)

Anonymkode: faeb6...e79

Skrevet

ja.

Anonymkode: 08951...648

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...