AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Vet ikke hvordan jeg skal skrive dette, siden jeg vet mange her stever med å bli gravid. Men når det kommer til å prøve lenge, har jeg null peiling. Jeg har to barn fra før av, som jeg ble gravid med rett etter pille slutt. Fikk bare mensen fra pilleslutten og ble gravid ved neste mens. Nå hadde vi egentlig bestemt oss for å få en til, det er 4 år siden nr 2 kom. Så følte at hvis vi skulle få tre, så måtte nr tre komme iløpet av neste år. Så jeg sluttet på p ringen i september, bestemte oss for å hoppe av i svingen frem til desember pga noe private greier. Hadde mensen sist uke, ferdig på lørdag. Hadde ubeskyttet sex natt til søndag. Men nå har vi bestemt oss for å vente til 2019 med å få nr 3. Pga vi vil kjøpe oss et større hus, så jeg skulle egentlig sette i p ringen i dag. Har snakket om det en stund, og bestemt oss for det nå. Hadde ubeskyttet sex natt til søndag fordi jeg akkurat var ferdig med mensen på dagen, og så da ikke for meg at jeg kunne bli gravid av det. Jeg har kjøpt masse graviditetstester og eggløsningstester da vi bestemte oss for å prøve, i dag tok jeg både eggløsningstest og graviditetstest. Graviditetstesten var negativ, mens eggløsningstesten viste to streker. Den var ikke positiv siden kontrollstreken var sterkes. Men her kommer da mitt spørsmål endelig.. Hvor stor er sjangsen for å bli gravid? Jeg vil ikke sette inn en ring, om jeg blir gravid nå. Da får jeg «bare» bli gravid. Ifølge Clue appen min skal jeg ikke ha eggløsning før 18.12. Det er jo en uke til, men er det vanlig og få opp streker på eggløsningen så lenge før? Anonymkode: 2946a...c4e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan jeg skal skrive dette, siden jeg vet mange her stever med å bli gravid. Men når det kommer til å prøve lenge, har jeg null peiling. Jeg har to barn fra før av, som jeg ble gravid med rett etter pille slutt. Fikk bare mensen fra pilleslutten og ble gravid ved neste mens. Nå hadde vi egentlig bestemt oss for å få en til, det er 4 år siden nr 2 kom. Så følte at hvis vi skulle få tre, så måtte nr tre komme iløpet av neste år. Så jeg sluttet på p ringen i september, bestemte oss for å hoppe av i svingen frem til desember pga noe private greier. Hadde mensen sist uke, ferdig på lørdag. Hadde ubeskyttet sex natt til søndag. Men nå har vi bestemt oss for å vente til 2019 med å få nr 3. Pga vi vil kjøpe oss et større hus, så jeg skulle egentlig sette i p ringen i dag. Har snakket om det en stund, og bestemt oss for det nå. Hadde ubeskyttet sex natt til søndag fordi jeg akkurat var ferdig med mensen på dagen, og så da ikke for meg at jeg kunne bli gravid av det. Jeg har kjøpt masse graviditetstester og eggløsningstester da vi bestemte oss for å prøve, i dag tok jeg både eggløsningstest og graviditetstest. Graviditetstesten var negativ, mens eggløsningstesten viste to streker. Den var ikke positiv siden kontrollstreken var sterkes. Men her kommer da mitt spørsmål endelig.. Hvor stor er sjangsen for å bli gravid? Jeg vil ikke sette inn en ring, om jeg blir gravid nå. Da får jeg «bare» bli gravid. Ifølge Clue appen min skal jeg ikke ha eggløsning før 18.12. Det er jo en uke til, men er det vanlig og få opp streker på eggløsningen så lenge før? Anonymkode: 2946a...c4e Det er vanlig å få to streker på eggløsningstesten gjennom hele syklusen. Du er nok ikke nært eggløsning nå, så sjansen for å bli gravid er nok ikke veldig stor. Anonymkode: 75c9d...a26 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Teoretisk sett er sjansen der, men den er veldig liten og du skal ha kort syklus. Sædcellene kan leve opp til 6 døgn mener jeg å ha lest. Siden du hadde sex rett etter mensen og EL vanligvis er 14 dager før neste menstruasjon er det nok veldig usannsynlig å bli gravid på det tidspunktet dere hadde sex. Anonymkode: 4cc58...ab2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 2946a...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå