Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Grønt pass og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er fra Tyrkia, og har grønt pass, og for tiden er han i Norge med meg, som er norsk. 

Kan vi reise til Australia fra Norge?

Anonymkode: 7da32...7b6

Gjest Overrasket
Skrevet

Ja, men dere har forskjellige visumregler å forholde dere til. Du kan benytte en enklere visumprosedyre på nett, han kan ikke bruke e-visum.

Skrevet
3 timer siden, Overrasket skrev:

Ja, men dere har forskjellige visumregler å forholde dere til. Du kan benytte en enklere visumprosedyre på nett, han kan ikke bruke e-visum.

Ok. Hvor får han sitt visum?

Gjest Overrasket
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Hvor får han sitt visum?

Vel, for å være spesifikk kan dere begge søke over internett, men du kan benytte en forenklet søknad, han kan ikke.

Skrevet
På 11.12.2017 den 17.59, Overrasket skrev:

Vel, for å være spesifikk kan dere begge søke over internett, men du kan benytte en forenklet søknad, han kan ikke.

Ellers er vel nærmeste Australske ambasade i København.

Skrevet
På 11.12.2017 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Min mann er fra Tyrkia, og har grønt pass, og for tiden er han i Norge med meg, som er norsk. 

Kan vi reise til Australia fra Norge?

https://www.udi.no/ord-og-begreper/reisedokument-pass-utlendingspass-og-reisebevis-for-flyktninger/

Grønt pass er for asylsøkere. Da kan de ikke riese fritt med grønt pass. Snakk med udi eller politiet. 

Anonymkode: b65b5...e36

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.udi.no/ord-og-begreper/reisedokument-pass-utlendingspass-og-reisebevis-for-flyktninger/

Grønt pass er for asylsøkere. Da kan de ikke riese fritt med grønt pass. Snakk med udi eller politiet. 

Anonymkode: b65b5...e36

Jaaaa riktig. Jeg tenkte automatisk at det var snakk om et "grønt pass" fra Tyrkia, (som jeg ser de faktisk har – et særskilt, grønt pass for enkelte tyrkiske borgere). :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...