AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Jeg skriver med en fyr på tinder. Han virker veldig bra, ser kjekk ut, morsom, og vi mange fine meldinger. Men, han ser ikke ut til å kunne forskjell på og/å Han blander disse stadig vekk, og det ser nesten tilfeldig ut hva han bruker. Dette er så dristraherende for meg at jeg sliter med å fortsette meldingsutveksling med han. Er jeg altfor fordomsfull? Kunne dere hatt en partner som ikke kunne slik grunnleggende grammatikk? Anonymkode: e4c69...313
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 For meg er slikt veldig turn-off. Det er ikke det at jeg bevisst sier at nei, han fyren vil jeg ikke være sammen med fordi han skriver så dårlig. Det er mer det at jeg mister helt lysten på fyren, og da blir man jo ikke sammen med noen. Anonymkode: 6416f...faa 11
Gjest Overrasket Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skriver med en fyr på tinder. Han virker veldig bra, ser kjekk ut, morsom, og vi mange fine meldinger. Men, han ser ikke ut til å kunne forskjell på og/å Han blander disse stadig vekk, og det ser nesten tilfeldig ut hva han bruker. Dette er så dristraherende for meg at jeg sliter med å fortsette meldingsutveksling med han. Er jeg altfor fordomsfull? Kunne dere hatt en partner som ikke kunne slik grunnleggende grammatikk? Anonymkode: e4c69...313
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 Du får skrive på tinder profilen din, at menn som ikke kan grunnleggende grammatikk, trenger ikke skrive til meg. Så får du droppe han her og fortelle grunnen. Og ja du er fordomsfull.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 Nei, hadde ikke klart det. Datet en som konsekvent skrev "di" i stedet for "de", det funket ikke.. Anonymkode: f3222...792 7
Mr. Kilmister Skrevet 11. desember 2017 #7 Skrevet 11. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver med en fyr på tinder. Han virker veldig bra, ser kjekk ut, morsom, og vi mange fine meldinger. Men, han ser ikke ut til å kunne forskjell på og/å Han blander disse stadig vekk, og det ser nesten tilfeldig ut hva han bruker. Dette er så dristraherende for meg at jeg sliter med å fortsette meldingsutveksling med han. Er jeg altfor fordomsfull? Kunne dere hatt en partner som ikke kunne slik grunnleggende grammatikk? Anonymkode: e4c69...313 Djises Kraist jente! Tenk visst han ikke vet forskjellen på kjede og skjede. Det hadde vel vært rene dræben! 3
Tibbie Skrevet 11. desember 2017 #8 Skrevet 11. desember 2017 Jeg hadde nok ikke droppethan kun på grunn av det, men det er SYKT turn off! Voksne som enda ikke kan grunnskolepensum synes jeg er lite imponerende. Men så liker jeg menn som er litt intellektuelle, da 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #9 Skrevet 11. desember 2017 Merkelig hvor mange som ikke kjenner til denne tingen som kalles for dysleksi. Anonymkode: 43dae...f05 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Hadde gått helt fint. Trenger ikke gramatikk i senga. Anonymkode: 22984...6fb 4
_popcorn_ Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skriver med en fyr på tinder. Han virker veldig bra, ser kjekk ut, morsom, og vi mange fine meldinger. Men, han ser ikke ut til å kunne forskjell på og/å Han blander disse stadig vekk, og det ser nesten tilfeldig ut hva han bruker. Dette er så dristraherende for meg at jeg sliter med å fortsette meldingsutveksling med han. Er jeg altfor fordomsfull? Kunne dere hatt en partner som ikke kunne slik grunnleggende grammatikk? Anonymkode: e4c69...313 Jeg vil heller date en som sliter litt med og/å, enn en som dropper ord slik at delsetninger blir uforståelig. Og jeg vil heller ha noen som har noen enkle skrivefeil, enn noen som rakker ned på andre uten å feie for egen dør. Hadde din potensielle partner vært like fordomsfull som deg, så hadde han droppet deg tvert. Ikke forlang mer av andre enn du kan gi selv. 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Men du har ikke noe bedre grammatikk selv? Mange feil i innlegget ditt. Anonymkode: 1d1ea...f33
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver med en fyr på tinder. Han virker veldig bra, ser kjekk ut, morsom, og vi mange fine meldinger. Men, han ser ikke ut til å kunne forskjell på og/å Han blander disse stadig vekk, og det ser nesten tilfeldig ut hva han bruker. Dette er så dristraherende for meg at jeg sliter med å fortsette meldingsutveksling med han. Er jeg altfor fordomsfull? Kunne dere hatt en partner som ikke kunne slik grunnleggende grammatikk? Anonymkode: e4c69...313 Dette er et typisk eksempel på hvor kritisk man blir ved nettdating. Møt han irl og se om du liker personligheten hans. Og/å-feil sier ingenting om hvordan han er som person. Anonymkode: 664d8...b12
karamellterte Skrevet 11. desember 2017 #14 Skrevet 11. desember 2017 Jeg blir ikke plaget av sånt, om han har noe annet som gjør opp for det 1
Elaine Marley Skrevet 11. desember 2017 #15 Skrevet 11. desember 2017 Jeg må innrømme at skrivefeil irriterer meg, men var sammen med en som hadde dysleksi og noen ganger når han skrev til meg så var det rene prosjektet å tolke hva han hadde skrevet De fleste har ikke dysleksi, og mange er bare late. Allikevel ville jeg ikke ha dumpet en fyr på grunn av det, men det er en pluss i boka om han prøver i det minste. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #16 Skrevet 11. desember 2017 Det kunne jeg fint Men jeg har så mange skrivefeil selv, så da blir det bare en til av samme ulla. Har andre ting jeg henger meg opp i og de finner jeg når man først møtes. Jeg har forresten snakket med en gutt på tinder som virket døll kjedelige. Det er enstavelseskommunikasjon og ja... Så møttes vi og han var supermorsom. Dette var en periode jeg var i full dating, lei av å være singel. Så jeg ga alle en sjanse. Møtte mange hyggelige folk, noen rare, men ingen kjæreste da Noen sliter bare med å uttale seg skriftlig. Anonymkode: dca28...dec
annebanane Skrevet 11. desember 2017 #17 Skrevet 11. desember 2017 Ville jo ha vært sammen med noe selv om de hadde slike grammatiske feil, men vet at jeg hadde hengt meg opp i det såpass mye at jeg hadde begynt å rette på det når jeg kjenner han bedre. Så håper at han tåler at jeg vil lære han den regelen etterhvert 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #18 Skrevet 11. desember 2017 Jeg lever av å skrive - men også jeg har skrivefeil innimellom. Det kan gå litt fort i svingene når jeg sender meldinger eller skriver på forum, og jeg satser på at ingen blir veldig fornærmet av det. Mannen min er ikke like stødig i rettskriving som jeg er, men det bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Han har så mange andre gode egenskaper - og han er godt utdannet og skriver helt forståelig selv om han har noen små feil av og til. Å henge seg opp i en sånn filleting virker helt sprøtt for meg. Man må møte folk for å få et skikkelig inntrykk. Bare fordi man er dårlig på å/og-regelen betyr ikke det at man er dum eller lite likandes. Jeg for min del liker best å bedømme totalpakken, uten å henge meg opp i små (irriterende) detaljer. Ingen er perfekte. Anonymkode: f7303...47b 3
Benson Skrevet 11. desember 2017 #19 Skrevet 11. desember 2017 Når skriftlige meldinger er måten man kommuniserer på, og det er førsteinntrykket man får, så kan jeg skjønne at det irriterer. Men dersom alt annet stemmer og det er kjemi, så hadde jeg ikke latt være å møte noen på grunn av det. men sånn generelt så blir jeg ikke veldig sjarmert av dårlig skriftspråk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå