Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal igjennom Ivf på riksen nå veldig snart. Får mens i løpet av noen dager, så da skal jeg ringe inn for siste gang. Jeg får da resept på nesespray i posten. Uttak egentlig i uke 4, men siden jeg hat hatt litt lenger syklus nå enn vanlig, kan det henne jeg må ha uttak i uke 5. Det jeg lurer på er; hvor lenge går man på nesespray ca? Hvor lenge går man på sprøyter ca? Når må man inn på riksen for å skjekke forskjellig? Husker ikke dette fra forsamtalen da vi fikk så masse info på en gang. Merker jeg gruer meg sånn!🙈 Så mye man må huske og må igjennom😢 

Takk for svar:)

Anonymkode: 4ea91...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi skal igjennom Ivf på riksen nå veldig snart. Får mens i løpet av noen dager, så da skal jeg ringe inn for siste gang. Jeg får da resept på nesespray i posten. Uttak egentlig i uke 4, men siden jeg hat hatt litt lenger syklus nå enn vanlig, kan det henne jeg må ha uttak i uke 5. Det jeg lurer på er; hvor lenge går man på nesespray ca? Hvor lenge går man på sprøyter ca? Når må man inn på riksen for å skjekke forskjellig? Husker ikke dette fra forsamtalen da vi fikk så masse info på en gang. Merker jeg gruer meg sånn!🙈 Så mye man må huske og må igjennom😢 

Jeg kan anbefale deg å innstallere appen til OuS (søk på reproduksjonsmedisinsk avdeling i Appstore/Play for Android), der står forløpet beskrevet under "informasjon" og så trykker du på assistert befruktning. Brukergrensesnittet er rimelig dårlig, men trykk deg inn på alle mulighetene til appen for å lese all tilgjengelig informasjon, så får du en del generelle svar.

Jeg vil tro at det står på resepten hvor lenge du skal gå på nesespray, det samme med sprøytene? Hvis du er usikker, så ring sykehuset for å få hele forløpet beskrevet. Jeg trodde man fikk et skriv som beskrev ditt forløp i detalj?

Note to meg selv: Ta med meg skrivesaker på samtalen min i desember.

Lykke lykke til!

Anonymkode: bd05a...db2

Skrevet

Tusen takk for svar☺️ Ja!Gjør det. For jeg husker nesten ikke noe fra den samtalen😏 Hu snakket så fort og om så mye, så og notere ned under samtalen er veldig lurt:) at ikke jeg tenkte på det 💡 Hehe. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt forskjell fra person til person mtp medisiner. Jeg gikk på nesespray i 20 dager. På kontrollen for å se om jeg var nedregulert fikk jeg vite når jeg skulle starte på sprøyter og når neste UL skulle være. Da får du også snakke med sykepleier etterpå. Gikk på sprøyter i 11 dager og var kun på en UL (dag 8) mens jeg gikk på sprøyter. Hvis kroppen ikke responderer slik de ønsker kan det være dosen må økes/minskes og man må på flere UL timer. På den siste kontrollen fikk jeg full oversikt over når alt skulle skje. Når sette eggløsningssprøyta og uttak/innsett. Riksen setter som regel inn to dager etter uttak. Du får et gult ark sammen med resepten på nesespray, der er det full oversikt..bortsett fra at det ikke er ført opp datoer, de blir ført opp underveis. 

Skjønner at du gruver deg, det gjorde jeg også. Men det gikk faktisk veldig greit og ikke så vondt som jeg trodde. Fikk ut 13 egg, 9 ble befruktet, dagen for innsett hadde 2 overlevd. Ett satt inn og et på frys. Ble ikke gravid og skal ha fryseforsøk i januar. Masse lykke til🙏 2018 er året det fungerer😉 Du får kikke innom Prøverør 2018 tråden. 

Skrevet

Tusen takk for svar!☺️

Mensen skulle ha kommet rundt den 11 des. Har ventet helt til nå, for mensen har vært litt uregelmessig nå som jeg har venta på den🙈 Men gjett hva!! Jeg er gravid!!😭 tok en test på morningen idag, å den viste 2-3 uker😱 jeg kan ikke tro det! 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!☺️

Mensen skulle ha kommet rundt den 11 des. Har ventet helt til nå, for mensen har vært litt uregelmessig nå som jeg har venta på den🙈 Men gjett hva!! Jeg er gravid!!😭 tok en test på morningen idag, å den viste 2-3 uker😱 jeg kan ikke tro det! 

Gratulere så mye✨ Herlig✨

Skrevet

Gratulerer så mye!! Perfekt førjulsgave😊❤️

Anonymkode: 4c17b...2c6

Skrevet

Åh, tusen takk☺️💕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...