Gå til innhold

Venninnen min kommer aldri på tiden. Hvorfor er det så vanskelig for noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor noen har problemer med å komme på tiden? Når de kommer på tiden på jobb, så må de da klare å komme på tiden i det private? Eller kanskje de bare gir faen og bryr seg ikke om at andre må vente på de. Det er fryktelig irriterende med somlekopper 

Har en slik venninne som ofte er sein. Nå har jeg fått nok og orker egentlig ikke å finne på noe med henne mer. På lørdag skulle vi ut å spise og ble enig om å møtes kl 7. Jeg kom på tiden og hun var ikke der. Bombe 🙄 jeg ringer og hun var fortsatt hjemme å stelte seg. Jeg sa med en litt irriterende stemme "men kan du komme nå? Jeg står å venter og er sulten" Jada, hun kommer straks sa hun. Ti på 8 kom hun dassende og jeg var irritert. Så sier hun "Nå er jeg jo kommet og du trenger ikke å være irritert" Ingen unnskyldning for at hun var sein eller noe 

Jeg blir lei når folk sier "Jeg er på vei " eller "Jeg drar om 5 min" så kommer de ikke før om 1 eller 2 timer senere. Arg!! Synes det er dårlig gjort og sløsing av andres tid.

Hvorfor er noen konstant treige?

Anonymkode: c27b0...377

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så vanskelig for noen å komme på tiden, skulle det stå i overskriften 

Anonymkode: c27b0...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den holdningen hennes, så hadde jeg rett og slett droppet henne. OM du avtaler noe, og hun ikke er der innen 5 minutter, og ikke gir beskjed, så bare gå. Om hun så dukker opp og du ikke er der, så synd for henne. Det er hun som er en dritt. 

Noen er konstant treige fordi de har dårlige evner til å beregne tid. Jeg har slitt litt med akkurat det selv, at jeg tror jeg har kjempegod tid, men så har jeg feilberegnet totalt hvor lang tid det tar å bli klar. Men jeg ringer alltid og sier ifra om jeg ser jeg blir sein, og jeg er alltid kjempelei meg om jeg ikke når ting. Nå har det kommer seg veldig, nå er jeg tilnærmet lik aldri sein. Nå beregner jeg minst dobbelt så god tid som jeg tror jeg trenger, og så sitter jeg heller og venter i bilen, eller går en tur i nabolaget, etc, om jeg er alt for tidlig ute. 

Anonymkode: ce95e...1bb

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en  kristen barndomsvenninne som jeg fikk kontakt med for en ti årsiden, som oppførte akkurat slikt, sa det samme. Var ikke bare det at hun var forsinka,men hun sa ikke hvorfor, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ble irriterrt, og oppførte seg som om det var MEG som var urimmelig og reagere på det.

HUn var aldri så sent ute,men  gjerne enn 20 min. null unskyldning og i tilegg var det ofte hun satt 20-30 min på telelefonen med meg.

Jeg måtte kutte henne ut.

Og etter en "fight" på peppes, så hun endel jeg reagerte på,.

Hun fortalte at bl annet, at hun hadde diskutert med søstra si om å kontakt med meg.

Og at jeg kom til å angre og savne henne så fælt.

Ja jeg startet krangelen men god grunn, og det hun sa  pluss oppførsel var kroken på døra for meg.

Hadde jeg øsnket å være venner hadde jeg tatt kontakt og sagt unskyld.

Anonymkode: a7188...792

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hadde en  kristen barndomsvenninne som jeg fikk kontakt med for en ti årsiden, som oppførte akkurat slikt, sa det samme. Var ikke bare det at hun var forsinka,men hun sa ikke UNSKYLD, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ble irriterrt, og oppførte seg som om det var MEG som var urimmelig og reagere på det.

HUn var aldri så sent ute,men  gjerne enn 20 min. null unskyldning og i tilegg var det ofte hun satt 20-30 min på telelefonen med meg.

Jeg måtte kutte henne ut.

Og etter en "fight" på peppes, så hun endel jeg reagerte på,.

Hun fortalte at bl annet, at hun hadde diskutert med søstra si om å kontakt med meg.

Og at jeg kom til å angre og savne henne så fælt.

Ja jeg startet krangelen men god grunn, og det hun sa  pluss oppførsel var kroken på døra for meg.

Hadde jeg øsnket å være venner hadde jeg tatt kontakt og sagt unskyld.

RETTING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du tidligere kommet mye for sent til deres avtaler? 

Anonymkode: 94229...c9f

hva har det med saken å gjøre?

Selvom det skulle være slikt,så gir ikke det rett til "venninnen" å komme forsent.

Jeg skjønner pointet, men dette er en sånn sitausjon vi kan godt utifra ikke gjelder til bruker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 timer for sent var i det meste laget, og spesielt dårlig siden dere skulle møtes ute. 

Men jeg var dessverre den typen som ofte kom litt etter selv. Med så mye tidspress og hastverk i hverdagen med jobb og barn, så kobler jeg sånn ut når jeg har fri. Ofte har jeg også mye å gjøre før jeg kan gå ut og det er ikke alltid lett å beregne tiden på alt. Bruker lengre tid på å komme i gang og lengre tid på å gjøre meg klar. 

Men en avtale kl 19 har jeg funnet ut ikke fungerer for meg. Det er bare for tidlig for meg så det har jeg blitt flinkere på å unngå. Jeg avtaler bare fra kl 20 og da kommer jeg på tiden. Viss klokkeslettet likevel blir fastsatt kl 18-19, så sier jeg at jeg kommer i 20 tiden. 

Kanskje du kan prøve det med venninnen din? Lage avtale en time senere, eller fortsette med å avtale kl 19 og så komme en time senere selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mass said:

1-2 timer for sent var i det meste laget, og spesielt dårlig siden dere skulle møtes ute. 

Men jeg var dessverre den typen som ofte kom litt etter selv. Med så mye tidspress og hastverk i hverdagen med jobb og barn, så kobler jeg sånn ut når jeg har fri. Ofte har jeg også mye å gjøre før jeg kan gå ut og det er ikke alltid lett å beregne tiden på alt. Bruker lengre tid på å komme i gang og lengre tid på å gjøre meg klar. 

Men en avtale kl 19 har jeg funnet ut ikke fungerer for meg. Det er bare for tidlig for meg så det har jeg blitt flinkere på å unngå. Jeg avtaler bare fra kl 20 og da kommer jeg på tiden. Viss klokkeslettet likevel blir fastsatt kl 18-19, så sier jeg at jeg kommer i 20 tiden. 

Kanskje du kan prøve det med venninnen din? Lage avtale en time senere, eller fortsette med å avtale kl 19 og så komme en time senere selv. 

Tror faktisk ikke det er det som er problemmet her, noen folk er bare resoektløse, og dette er denne venninnen.

ellers så hadde vært en unskyldning fra henne

OG, sms eller tlf til ts (ikke la ts melde/ringe selv å spørre) om at hun er forsinka og hvor lenge hun tror og at hun skal kjape seg, og prøvd å finne en slik løsning du nevner. og ikke blitt sur på ts fordi hun reagerer på at man er 50 min forsinka.

jeg hadde kuttet henne lett ut slik denne sitaujoen er-.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare innmari dårlig på å beregne hvor lang tid ting tar. De rekker jo jobben sin, så de kan jo tydeligvis (eller kanskje de bare har gjort det så mange ganger at de har klart å lære akkurat hvor lang tid det tar til jobben). Jeg er gift med en sånn tidsoptimist, og jeg får gråe hår av det. Jeg legger inn slack, eneste som fungerer.

Anonymkode: d35e4...0c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer ikke å beregne tid, mens andre driter i det og har ikke respekt for andres tid og at de må sitte og vente. 

Anonymkode: 3ea0e...1b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som er så disrespect som å komme for sen - om det så bare er 5 minutter. Man kaster bort andres tid! Jeg har begynt å si ifra til mine venninner som er sein, de tar det fint og har nok bare ikke tenkt over det før.. Orker bare ikke å finne meg i å vente på alle å en hver mann hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er bare innmari dårlig på å beregne hvor lang tid ting tar. De rekker jo jobben sin, så de kan jo tydeligvis (eller kanskje de bare har gjort det så mange ganger at de har klart å lære akkurat hvor lang tid det tar til jobben). Jeg er gift med en sånn tidsoptimist, og jeg får gråe hår av det. Jeg legger inn slack, eneste som fungerer.

Anonymkode: d35e4...0c9

I hear ya! Gift med en selv, og det er så frustrerende. 

Legger inn slack her også, men det irriterer meg grenseløst at det skal være nødvendig. 

Anonymkode: 7a628...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det opp med vedkommende. Ikke vær sint, for det er vel ikke egentlig det du er - du er vel kanskje mest såret for at hun ikke prioriterer deg? Som er fullt forståelig! Men bare forklar stille og rolig hvor mye det plager deg, og at du gjerne vil at hun skal si ifra om hun kommer for sent. Eventuelt at dere kan avtale å møtes senere, om det passer bedre for henne! Ikke kutt henne ut uten forklaring.

Kjenner meg litt igjen i venninnen din, i det å komme for sent (dog ikke så mye som 1-2 timer). Dette fordi jeg har en veldig hektisk hverdag (jobb + studier), da tiden ikke strekker til. F.eks på tirsdag er jeg ferdig på jobb klokka 15.00 og må spise og trene etter det, og så har jeg avtalt med en venninne å treffes klokka 18.00, fordi tirsdag er den eneste dagen hun kan møtes. Og så har jeg sykt lyst til å treffe henne, selv om jeg egentlig ikke har tid! Og ender opp med å komme en halv time for sent. Men har blitt mye flinkere på tidsberegning altså :) Så kan hende at venninnen din gjør som hun gjør fordi hun er glad i deg og vil se deg, MEN at hun ikke er så flink til å uttrykke dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik opptreden er temmelig selvsentrert og viser utrolig lite respekt for andre personer og andres tid. 

En venninne var notorisk forsinket til alt vi skulle ut på, absolutt hele tiden. Hvis vi skulle møtes en hel gjeng, fikk hun som regel beskjed om å møte et annet tidspunkt enn alle andre, gjerne 30 - 45 minutter før. Da kom hun sånn omtrent til det tidspunktet vi andre hadde avtalt. Da hun fikk vite akkurat det ble det litt dårlig stemning, men hun har vært temmelig presis etterpå :fnise:

Anonymkode: b3dfe...576

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mass said:

Da tviler jeg på at du har mange venner da - siden du er såpass selv opptatt at du klarer ikke møte følk før kl 20 - Gar det virkelig ann? 

Anonymkode: b4205...f50

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent 10 minutter etter avtalt tidspunkt, og så bare drar du. Uten å si i fra eller etterlyse henne. Så når hun endelig kommer og etterlyser deg, svarer du bare at du ikke gadd å vente mer, avtalen var klokken 19:00 eksempel. Ikke dra og møt henne igjen samme dag, lag ny avtale evt. Gjenta. 

Folk fortsetter med dette fordi de får lov. Fordi alle venter på de. Det at de kaster bort tiden til folk, bryr dem ikke. Ikke at folk blir sure heller. Hadde de blitt reist i fra hver gang de var for sent ute, hadde nok flere klart å komme på tiden, fordi det går utover dem plutselig da.  

Anonymkode: 73d2c...41e

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg - jeg har hatt null problem å faktisk konfrontere folk som er alltid forsinket at hvis ikke de kan respektere tiden vi avtaler kan vi bare la være å gjøre noe sammen da.   Det beste jeg har gjort er å ha bare dratt etter den aller siste gang jeg ventet for en venn.  Ventet 1/2 time så bare dro.  Når hun prøvde å ringe meg svarte jeg ikke på tlf eller sms.  Siste gang jeg hadde noe som helst å gjøre med hun kjerring der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tviler jeg på at du har mange venner da - siden du er såpass selv opptatt at du klarer ikke møte følk før kl 20 - Gar det virkelig ann? 

Litt enig med denne. Det er urimelig at én person hele tiden skal diktere når man skal treffes, ut ifra kun sine behov. Da er man en dårlig venn. 

Anonymkode: ce95e...1bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som om denne venninnen tester hvor langt hun kan dra strikken i venninneforholdet. I så fall ville jeg droppet henne (har gjort det selv en gang).

Men er det bare at hun er generelt svimete, og av typen som aldri klarer å komme seg av sted i tide, er det litt annerledes. En av mine beste venninner er sånn, og jeg er bare forberedt på at hun kommer 15-30 minutter for seint, og innstiller meg på det. Hun pleier å unnskylde seg, da.

Anonymkode: 70311...f89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...