Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer om dette kunne vært en utdanning for meg. Jeg lurer på om man må være veldig utadvendt for å jobbe i barnehage? Jeg er ikke veldig introvert heller, mer midt på treet vil jeg si, men i ungdommen min ble jeg ofte oppfattet som mer stille og rolig enn andre. Har jobbet noen år i helsevesenet, så er godt vant til mye kommunikasjon på jobb, både med pasienter og kollegaer. Er litt usikker på om jeg passer til å jobbe med barn fra 3-6 år med tanke på det å kommunisere med barn, ha samlingstunder, mye fokus på grensesetting og pedagogikk osv. 

Anonymkode: a6b8d...528

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve deg litt i barnehage først? Jeg er ekstrovert, så jeg kan kun snakke for meg. Jeg stortrives og ønsker å ta utdannelsen så jeg kan bli ped.leder en dag. 

Anonymkode: 567a8...0db

Skrevet

Som ped.Leder er det i hovedsak du som har dialogen med foreldrene og mot styrer. Det er du som tar de tyngre sakene mot barnevern eller andre instanser om det er behov for det. Om du er ekstra uheldig kan du oppleve hets fra en sinna eller frustrert forelder. Du kan møte folk på sitt mest sårbare. Dette er ting som kan skje i jobben og du må kunne stå i det. 

Skrevet

Jeg er beskjeden og tar barnehagelærerutdanningen nå, er halvveis i studiet! Og mei, du trenger ikke være veldig utadvendt for å bli ped leder, men du må klare å kommunisere med andre.

Anonymkode: eb568...199

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som ped.Leder er det i hovedsak du som har dialogen med foreldrene og mot styrer. Det er du som tar de tyngre sakene mot barnevern eller andre instanser om det er behov for det. Om du er ekstra uheldig kan du oppleve hets fra en sinna eller frustrert forelder. Du kan møte folk på sitt mest sårbare. Dette er ting som kan skje i jobben og du må kunne stå i det. 

Skjønner at dette kan være en utfordrende jobb til tider. Takk for svar! ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er beskjeden og tar barnehagelærerutdanningen nå, er halvveis i studiet! Og mei, du trenger ikke være veldig utadvendt for å bli ped leder, men du må klare å kommunisere med andre.

Anonymkode: eb568...199

Godt å høre at man ikke må være superutadvendt. Takker for svar! ts

Skrevet

Kjenner en venninne som studerer på 2. året der. Hun sier at praksisperioden som blir det mye kontakt med barnet, men tittelen pedagog er egentlig veldig annerledes - er man styreleder blir det mye kontorarbeid, planlegging, men du må også kunne kommunisere godt med foreldre og barnet. Stillingen er jo tross alt ''leder''. 

Anonymkode: 45236...4f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...