Eføy Skrevet 31. januar 2005 #1 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg vil lære meg å strikke! Jeg sitter nå og strikker et skjerf. Går fint å strikke frem og tilbake, men noen må legge opp maskene for meg osv.. Men alt dette grunnleggende vil jeg jo lære meg, slik at jeg etterhvert kan klare å strikke litt mer avansert. Hadde jeg hatt min mor i nærheten, hadde jeg nok kunnet lære av henne, men milene blir for lange mellom oss. Er det noen nettsteder eller bøker som kan hjelpe meg helt fra scratch? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 31. januar 2005 #2 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg lærte å strikke annet enn fastmasker ved hjelp av bøker jeg lånte på biblioteket - kan det være noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføy Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja det er jo en mulighet. takk skal du ha! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 31. januar 2005 #4 Del Skrevet 31. januar 2005 Ja det er jo en mulighet. takk skal du ha! :-) Noen ganger kan det til og med bli et problem å forsøke å lære å hekle av folk som kan det...jeg ga i allefall opp, selv om min mor forsøkte iherdig flere ganger. Er jo så mange rare uttrykk...f.eks. "kast på nåla". I bøkene er det tegninger av alt man skal gjøre...og man kan sitte og prøve og feile i fred og ro. Og viola....etter det har jeg heklet massemasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 31. januar 2005 #5 Del Skrevet 31. januar 2005 Du kan også gå i en strikkebutikk og få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføy Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 31. januar 2005 Du kan også gå i en strikkebutikk og få hjelp. Tror det kan bli litt tungvint i lengden å fly dit hver gang jeg trenger hjelp..Det kommer nemlig til å skje ofte Det verste er at jeg jobber et par ganger i uka i en butikk som selger garn.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføy Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 31. januar 2005 Noen ganger kan det til og med bli et problem å forsøke å lære å hekle av folk som kan det...jeg ga i allefall opp, selv om min mor forsøkte iherdig flere ganger. Er jo så mange rare uttrykk...f.eks. "kast på nåla". I bøkene er det tegninger av alt man skal gjøre...og man kan sitte og prøve og feile i fred og ro. Og viola....etter det har jeg heklet massemasse. Ja du har egentlig rett i det. Mamma har forsøkt å lære meg litt, men det har ikke fungert så veldig godt. Når man i tillegg ikke ses så ofte, blir det lille jeg har lært glemt innen jeg ser henne igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 31. januar 2005 #8 Del Skrevet 31. januar 2005 Link til Strikkeskole finner du her Du kan jo også se om du finner noe hjelp her Lykke til! Håndarbeid er kjempegøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. februar 2005 #9 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er mange gode strikkebøker i bokhandelen. Noen med grunnleggende teknikker, andre med masse oppskrifter og mønster. Jeg kjøpte med for mange år siden Teknologisk Forlags store Håndarbeidsbok. Den har store, utfyllende kapitler om alle mulige håndarbeidsteknikker; strikking, hekling, makrame, knyting, veving, broderi og søm (og sikkert noen jeg har glemt...). Kjempeflott bok å slå opp i når det er noe jeg ikke husker hvordan jeg skal gjøre. I tillegg er det masse mønstereksempler, som jeg har brukt mye når jeg lager enge mønster. Håndarbeid er gøy!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 1. februar 2005 #10 Del Skrevet 1. februar 2005 Jøss...ser at jeg av en eller annen grunn har trodd at det var spørsmål om hekling - derfor ser de svarene jeg har gitt over "litt" teite ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 1. februar 2005 #11 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg begynte å lure når du skrev du strikket fastmasker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 1. februar 2005 #12 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg begynte å lure når du skrev du Ja, ikke sant...hadde jeg enda skrevet - heklet fastmasker - da kunne jeg jo sagt jeg hadde misforstått, men strikke fastmasker viser at jeg var på helt feil jorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføy Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 1. februar 2005 Tusen takk for mange gode råd, og ikke minst linkene som Annie kom med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 1. februar 2005 #14 Del Skrevet 1. februar 2005 Bare hyggelig! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå