AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Nylig har det dukket opp en person under "personer du kanskje kjenner" på facebook. Vi har ingen felles venner og har aldri kommunisert på facebook eller messenger. Vi vekslet noen få mailer for 6 år siden og den kontoen er knyttet til facebookkontoen min. Er dette tilfeldigheter, har det med mailen min å gjøre eller driver denne personen å kikker på profilen min? Anonymkode: c9858...0ca
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Det er fordi du har kommunisert på epost med denne personen. Facebook får tilgang på enormt mye informasjon om deg, som man ofte ikke tenker på, og på den måten kan de komme med anbefalinger til venner. Vet at noen spekulerer i at det er sånn at personene må ha stalket deg på FB, men det er ikke fakta, men mer ønsketekning. (Gjerne om det er en av motsatt kjønn). Anonymkode: 3ecfa...554 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Takk for svar! Det gjelder nok ikke forhåpninger om en beiler, men en konkurrent i samme bransje. Ikke like spennende Men det er lett å tro at det er noe der når det dreier seg om 4 mailer for kjempelenge siden, mens mennesker du kommuniserer jevnlig med ikke dukker opp noen gang. Anonymkode: c9858...0ca 1
Mheihei Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Jeg tror personlig det handler om stalking. Grunnen til det er fordi det var en person som kom opp der som jeg ikke har noen felles venner med eller noe, en stund etterpå la han meg til som venn (som tyder på at han må være fysisk inne på min profil for å gjøre det)
Gjest Made4u Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 10 minutter siden, Mheihei skrev: Jeg tror personlig det handler om stalking. Grunnen til det er fordi det var en person som kom opp der som jeg ikke har noen felles venner med eller noe, en stund etterpå la han meg til som venn (som tyder på at han må være fysisk inne på min profil for å gjøre det) Tull... Får opp personer som jeg har hatt mailkontakt med tidligere som ikke kjenner mitt navn jeg, er så mye som 15 år siden jeg hadde kontakt med dem, i og med at jeg ikke har vært innom deres profil og sågar hadde glemt deres navn så er det fra Hotmail-adressen min at Facebook har funnet frem dem til lista som her nevnes. Nå må man ikke bli paranoid her.... Hvorfor kommer de opp på den lista uten at de kjenner mitt navn, var fra 1998-1999 den ene personen, vi skreiv ikke lenge heller da og ingen av oss ville stalket den andre (jeg var sågar umulig for personen å stalke siden jeg aldri oppgav mitt navn)...
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 Jeg tror det er både og. Har registrert et mønster i at folk som er i slekt med eller venner med folk på vennelista dukker opp som forslag regelmessig etter at jeg har publisert spesielle innlegg. Det tar ca 3 uker etter hvert innlegg før de kommer opp. Tror ikke akkurat det er tilfeldig. Et annet tilfelle er at to personer som ikke kjenner hverandre var (uavhengig av hverandre) innom den gamle jobben min. Hadde kun kontakt med dem gjennom jobb, aldri mail eller privat telefon. De hadde spurt etter meg og fått vite at AB har sluttet og gjør nå det og det. Hvem dukker opp som venneforslag på facebook 3 uker etter? Anonymkode: 8af17...3ce 1
LiseTV Skrevet 11. desember 2017 #7 Skrevet 11. desember 2017 Mange, veldig mange har dukket opp med meg. Personer jeg ikke har hatt kontakt med.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #8 Skrevet 11. desember 2017 2 timer siden, Mheihei skrev: Jeg tror personlig det handler om stalking. Grunnen til det er fordi det var en person som kom opp der som jeg ikke har noen felles venner med eller noe, en stund etterpå la han meg til som venn (som tyder på at han må være fysisk inne på min profil for å gjøre det) Er man på et venterom etc, og har Facebook på mobil, kommer folk i nærheten opp gjerne dagen etter, på den listen. Det er ikke tilfeldig, men har ingenting med stalking å gjøre. Anonymkode: b7706...76e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #9 Skrevet 11. desember 2017 Jeg har sjekket litt og jeg har rotet litt her. Jeg har to mailadresser og den som er knyttet til facebook er ikke den vi kommuniserte på. I tillegg har vedkommende byttet jobb, så hans mailadresse har ikke vært aktiv på flere år. Det utelukker at det har noe med mailkontakt å gjøre. Vi har som sagt ingen felles venner, vi er ikke med i noen felles grupper og han bor på et annet sted, så vi har ikke sjekket inn på samme sted. Jeg sjekker forøvrig aldri inn. Jeg er tilbake til teorien om sniktitting på profilen. Anonymkode: c9858...0ca
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 Drar opp denne tråden og ønsker å høre flere meninger. Ønsker nemlig å stalke en bekjent, men tørr ikke i frykt for at han plutselig skal få meg opp som venneforslag og dermed skjønne at jeg har stalket han. Anonymkode: 8e4c3...e0c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 Når du snoker på en profil, kommer du opp på listen over "personer du kanskje kjenner": Dette er det en innprogrammert algoritme på, lik den som gjør at de av vennene som sist var inne på din profil dukker opp øverst på chat-listen. Det er lett å spotte stalkere. Anonymkode: 2ee3f...8a9
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Skrevet 18. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar opp denne tråden og ønsker å høre flere meninger. Ønsker nemlig å stalke en bekjent, men tørr ikke i frykt for at han plutselig skal få meg opp som venneforslag og dermed skjønne at jeg har stalket han. Anonymkode: 8e4c3...e0c Har dere felles venner? I så fall, hadde ikke jeg brydd meg. Min mor er inne på min Facebook hver dag, men har aldri vært på chattelisteb min. Som nevnt tidligere kam man dukke opp hvis man har vært I nærheten av hverandre, og har stedstjenester på. Det har ingenting med epostadresser å gjøre. Anonymkode: b7706...76e
penny_ Skrevet 19. desember 2017 #13 Skrevet 19. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du snoker på en profil, kommer du opp på listen over "personer du kanskje kjenner": Dette er det en innprogrammert algoritme på, lik den som gjør at de av vennene som sist var inne på din profil dukker opp øverst på chat-listen. Det er lett å spotte stalkere. Anonymkode: 2ee3f...8a9 Dette er jo bare antagelser fra din side. Den som er øverst er den jeg snakker mest med. Hvis vedkommende logger seg av er en annen øverst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå