AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 I hverdagens kaos er det ikke veldig ofte jeg savner barn, men når julen kommer tenker jeg alltid at jeg burde hatt barn. Jeg er mann, og litt over tredve. Jeg begynner å miste troen på at barn noengang skjer meg. Ikke fordi jeg er for gammel, men fordi jeg kjenner meg selv godt. Og jeg er ikke der jeg skal være i livet, utifra alder. Hadde jeg bare hatt barn i familien, vært onkel f.eks hadde det hjulpet. Men faktum er at jeg innerst inne ønsker meg barn, og i julen kommer det et savn. Vet ikke hva jeg vil med tråden, men muligens er det noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: d8109...a46
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Jeg kjenner meg igjen. Jeg var yngst i våre julefeiringer til jeg fikk barn når jeg var over 30. Ene søskenet mitt ble sammen med en som hadde barn fra før så da jeg var 29 hadde vi en fireåring med på julaften og jeg elsket det. Hvorfor tror du ikke at du vil få barn selv? Anonymkode: eedbb...df5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Skjønner godt hva du mener. Og ikke bare når det gjelder jul, men også andre høytider, markeringer, tradisjoner, årstider o.l. I livet mitt nå flyter ting mer sammen og det er ikke nøye om det er 17.mai, høst, påske eller det første snøfallet. Jeg tror alt blir mer markert, koselig og verdt å gjøre noe ut av når man har barn. Ikke at jeg ikke klarer å nyte det første snøfallet, registrere gule blad på høsten eller klarer å få julestemning, men tror det hadde føltes helt anderledes med barn Anonymkode: 62537...270
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg igjen. Jeg var yngst i våre julefeiringer til jeg fikk barn når jeg var over 30. Ene søskenet mitt ble sammen med en som hadde barn fra før så da jeg var 29 hadde vi en fireåring med på julaften og jeg elsket det. Hvorfor tror du ikke at du vil få barn selv? Anonymkode: eedbb...df5 Hele livssituasjonen min og totalen meg, og det inkluderer jobb, økonomi, sosial status, utseende. Og hvor lite hell jeg har med damene indikerer jo en hel del. Anonymkode: d8109...a46
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 Når jeg var ufrivillig barnløs så var høytidene helt klart verst. Orket nesten ikke å feire jul engang, gadd ikke å pynte. Tror det er ganske så vanlig at høytider og særlig julen føles litt tom uten barn. Hvis man ønsker seg barn selvsagt. Anonymkode: 3d2bf...186 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå