AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Hei. Jeg er 23 år gammel, jeg jobber for et stort bedrift. Bedriften måtte gå ned i bemmaning for ikke så lenge siden, mange ble sagt opp da. Jeg ble ikke sagt opp fordi jeg gjør jobben min og mer enn det jeg må. Jeg jobber på X avdeling, men ofte så trenger de hjelp i en annen avdeling og jeg blir sendt, siden jeg kan arbeide i alle avdelingene og hele operasjonen. Så tingen her er at jeg gjør mer enn det jeg skal( jeg klager ikke siden jeg liker å ta ansvar) Men jeg vil også ha papir på det og ønsker å flytte til en annen avdeling dwr jeg trives og presterer bedre. Og der jeg får mulighet for å ta mer ansvar. Og de trenger folk der å. Jeg trenger ikke noe opplæring eller noe sånt siden jeg allerede har jobbet der mye og vet hvordan det fungerer i avdelingen. Jeg ba om et møte sammen med min rekrutterings person for å snakke om dette her. Noe tips til hvordan jeg skal gå fram og hva burde jeg passe på her? Trenger virkelig hjelp. Anonymkode: 5c46c...640
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Du bør presisere hva det er du gjør som er ekstra utover stillingen din. Fortell også hva du liker og motiveres av. Om du trives i jobben din (stedet) og ønsker å være der bør du presisere det. Mange ledere tenker at du fort kan være på vei bort når du er ivrig på nye arbeidsoppgaver og de ikke har noe mer å tilby. (Dette er noe mange kommer bort i: veldig ivrig i starten, gjør mer enn de må, ønsker flere utfordringer, men så viser det seg at jobben kun trenger deg til det du er ansatt til. Så begynner du å kjede deg... Ikke meningen å ta fra deg motet, men sånn er virkeligheten mange steder.) Litt usikker på hva du tenker på når det gjelder å jobbe i en annen avdeling? Siden det allerede har blitt sagt opp mange spørs det om dette er riktig tidspunkt å be om bedre stilling/lønn. Jeg vil anta at sjefen din er sjeleglad for alt du gjør som de nå ikke betaler deg for. Anonymkode: 8bb4a...c6c
Nancy Drew Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Synes du skal oppsøke nærmeste leder og fortelle at du føler du behersker arbeidsoppgavene dine godt og at du kjenner mye på at du har mer kapasitet og at du er moden for nye utfordringer. Dersom du skal bli i bedriften er det viktig at du får nye utfordringer. Leder vil nok se positivt på dette dersom leder er enig i din egenvurdering.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Tusen takk. Mye bra her. I tillegg så sier avdelingsledere i den andre avdelingen som jeg ønsker å bytte til at de vil ha meg på laget. Anonymkode: 5c46c...640
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #6 Skrevet 27. desember 2017 Ts. Jeg har hatt det møtet for en uke siden, gikk fint. Jeg forklarte alt jeg gjordet, jobben min og alt ekstra. Hun så ut til å være positiv til det. Så hun sa at det vil absolut bli behov for mer folk i den avdelingen. Hun sa at hu skulle ta kontakt med bemmaningen i bedriften at vi finner sikkert noe. Men hun kunne ikke love noe. Så hun sa at jeg skal ta kontakt med henne når jeg er tilbake fra ferien. Siden hun har fri til nyåret. Så nå venter jeg med å ta kontakt frem til hun er tilbake og håper at det blir noe ut av det. Anonymkode: 5c46c...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå