Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele min 13-årige skolegang skrevet nynorsk som hovedmål. Jeg vil vel påstå at jeg er ganske flink i begge målformer, men merker at jeg nok skriver beste på nynorsk, og derfor helst skulle skrevet det på universitetet også. Problemet er at all pensum er på bokmål, og det er en del fagbegrep som jeg ikke aner hva heter på nynorsk. Er det noen som har erfaring med dette og har noen tips? 

Jeg studerer forresten juss. 

Anonymkode: 15fc1...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempebra at du vil halde på nynorsken på universitetet! Det er mange som går over til bokmål på grunn av pensumet. Eg gjorde det same, men angra etter kvart då eg såg at nynorsken min vart dårlegare. Eg ser no at dei tekstane eg skreiv etter at eg tok nynorsken opp att er mykje betre og meir naturleg skrivne enn dei på bokmål. Angrar på at eg lot nynorsken ligge dei første åra. 

Eg er samd i at det kan vera utfordrande å sjå "nynorskvarianten" av dei meir akademiske bokmålsorda, MEN med unnatak av fagspesifikke omgrep lønar det seg stort sett alltid å skriva om. Mange byrjar å overkomplisere skrivestilen sin når dei byrjar på universitetet (gjer det overdrive akademisk), men nynorsk er særskilt godt egna til å skriva i klårtekst...

Språkrådet har ein del ressursar: 
http://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Skriverad/Nynorskhjelp/administrativ-ordliste/
http://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Skriverad/Ordlister/Termlister-og-baser/#juss

Eg vart veldig glad i ei synynomordbok som heiter "med andre ord", den har veldig mange gode alternativ til bokmålske skrivemåtar. 

Anonymkode: a13fd...9a2

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kjempebra at du vil halde på nynorsken på universitetet! Det er mange som går over til bokmål på grunn av pensumet. Eg gjorde det same, men angra etter kvart då eg såg at nynorsken min vart dårlegare. Eg ser no at dei tekstane eg skreiv etter at eg tok nynorsken opp att er mykje betre og meir naturleg skrivne enn dei på bokmål. Angrar på at eg lot nynorsken ligge dei første åra. 

Eg er samd i at det kan vera utfordrande å sjå "nynorskvarianten" av dei meir akademiske bokmålsorda, MEN med unnatak av fagspesifikke omgrep lønar det seg stort sett alltid å skriva om. Mange byrjar å overkomplisere skrivestilen sin når dei byrjar på universitetet (gjer det overdrive akademisk), men nynorsk er særskilt godt egna til å skriva i klårtekst...

Språkrådet har ein del ressursar: 
http://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Skriverad/Nynorskhjelp/administrativ-ordliste/
http://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Skriverad/Ordlister/Termlister-og-baser/#juss

Eg vart veldig glad i ei synynomordbok som heiter "med andre ord", den har veldig mange gode alternativ til bokmålske skrivemåtar. 

Takk for fin oppfordring! :)

Som du ser skriver jeg bokmål her, og grunnen er rett og slett at jeg blir svært påvirket av hvilken målform (ev dialekt) noen skriver til meg på, og dermed så bruker jeg det som er mest vanlig i den settingen. 

Jeg har hatt en skriftlig eksamen og det var et ord jeg var skikkelig usikker på hvordan jeg skulle skrive, fordi jeg skrev bokmål. Jeg er vant til å chatte og diskutere på bokmål, men ikke å skrive tekster i skolesammenheng. 

Kan det være at mållaget har noen tips eller gode forslag? 

Jeg tror forresten også jeg har en universitetslektor som skriver nynorsk, så kanskje jeg skulle kontaktet ham for noen råd også. 

Skrevet

Det er og noko som heiter studentmållaget, og dei har garantert eit lokallag i studiebyen din. Der får du og oversikt over kva for rettar du har som nynorskbrukar. For eksempel har du krav på å få eksamensoppgåva di på nynorsk. Då brukar dei jo dei aller mest sentrale omgrepa i oppgåveteksten, og vipps så veit du kva det skal vera på nynorsk... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er og noko som heiter studentmållaget, og dei har garantert eit lokallag i studiebyen din. Der får du og oversikt over kva for rettar du har som nynorskbrukar. For eksempel har du krav på å få eksamensoppgåva di på nynorsk. Då brukar dei jo dei aller mest sentrale omgrepa i oppgåveteksten, og vipps så veit du kva det skal vera på nynorsk... 

Problemet er at oppgaveteksten svært sjelden består av fagord. Noen bøker har faktisk den nynorske utgaven i parantes, men det er dessverre langt fra alle. 

Skal se om jeg finner studentmållaget! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...