AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Jeg er stemor, men ikke som i de i eventyrene. Likevel er det en ting som plager meg veldig. Når barna hans er syke lar han dem få lov til å være i vår seng døgnet rundt. Dette er barn i skolealder. Spise, se på TV, spre bakterier overalt der jeg og mannen min skal sove. Er dette greit?? Vi har kun en enkelt sofa og en vond stol i stua, så når mannen har okkupert sofaen og barna senga, hvor skal jeg gjøre av meg? Dette er mitt hjem på lik linje med resten og jeg har behov for min egen seng. Er dette for mye å forlange?? Anonymkode: 4624c...8b0 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Nei. Barna har egne senger. Anonymkode: 80a5c...0e0 27
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 1: skaff dere større sofa 2: hvorfor skal barna ligge i sengene på dagtid? (Kan til dels forstå det om natta opp til en viss alder) 3: barna burde kunne ligge i sine egne senger hvertfall på dagtid, la de ha en pad eller PC der så de kan se film eller noe Anonymkode: f1ea4...860 18
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #4 Skrevet 10. desember 2017 Hva som er greit er vel opp til dere? Dvs han synes jo at dette er greit, så da er det jo strengt tatt han du skal ta det opp med og si at du synes det er ugreit. Og tydelig at dere bør gå til anskaffelse av litt bedre møbler i stua... Anonymkode: aa193...66c 15
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #5 Skrevet 10. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er stemor, men ikke som i de i eventyrene. Likevel er det en ting som plager meg veldig. Når barna hans er syke lar han dem få lov til å være i vår seng døgnet rundt. Dette er barn i skolealder. Spise, se på TV, spre bakterier overalt der jeg og mannen min skal sove. Er dette greit?? Vi har kun en enkelt sofa og en vond stol i stua, så når mannen har okkupert sofaen og barna senga, hvor skal jeg gjøre av meg? Dette er mitt hjem på lik linje med resten og jeg har behov for min egen seng. Er dette for mye å forlange?? Anonymkode: 4624c...8b0 Hva du gjør om du ikke finner dette akseptabelt? Du flytter ut og bestemmer da over eget liv og egne møbler. Anonymkode: 686a3...662 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Skrevet 10. desember 2017 Snakker ikke folk sammen lenger? Anonymkode: a0576...2a8 20
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Jeg elsket å ligge i mine foreldres seng da jeg var liten og syk. De hadde TV, og jeg fikk sovet og slappet skikkelig av. Det er plass til flere enn én i en sofa. Dersom det bare er plasd til én kalles det en stol. Jeg ville sett på det som en selvfølge at hele familien har sitteplass i stuen. Anonymkode: bf0bc...998 26
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #8 Skrevet 10. desember 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du gjør om du ikke finner dette akseptabelt? Du flytter ut og bestemmer da over eget liv og egne møbler. Anonymkode: 686a3...662 Eller så prøver man å snakke sammen, før man går så drastisk til verks.. Anonymkode: 36195...693 7
Krokanis Skrevet 10. desember 2017 #9 Skrevet 10. desember 2017 Hadde lagt meg på gjesterommet så lenge. Hvis dere har det da 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 7 timer siden, Krokanis skrev: Hadde lagt meg på gjesterommet så lenge. Hvis dere har det da Seriøst?? Anonymkode: 37fe6...5f4 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 Nei herregud. De sover i egne senger på dagtid og natt. Hvis de er under 3 år kan jeg skjønne det, men fremdeles ikke greit hele tiden. Dette gjelder både egne barn og stebarn! Anonymkode: 634c0...ba0 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Dette er som sagt barn i skolealder. Jeg hadde godtatt med veldig små barn. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hjem, så alle møblene er ikke på plass ennå og jeg snakket med mannen min om å skrive her siden vi er uenige i praktiseringen om det å ligge i vår seng. Så jo vi prater sammen. Jeg ville høre her hva folk synes. Spesielt da når dette ikke er egne barn, er det interessant å høre hva andre steforeldre mener og hvordan de praktiserer dette. Ser altså det er mange som mener at stemor skal forvises til et gjesterom og barna skal få ta over sengen til de voksne. Dag og natt. De som gir slike råd vil jeg tippe ikke har stebarn selv. Ts. Anonymkode: 4624c...8b0 8
Million Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 Bytt ut den vonde stolen i stua med en skikkelig go'stol, da.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #14 Skrevet 11. desember 2017 Akkurat nå, Million skrev: Bytt ut den vonde stolen i stua med en skikkelig go'stol, da. Så det er oppskriften? Flere møbler slik at barna skal få være i vår seng døgnet rundt? Anonymkode: 4624c...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #15 Skrevet 11. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller så prøver man å snakke sammen, før man går så drastisk til verks.. Anonymkode: 36195...693 Men det er jo helt tydelig i hi at ts og resten av familien ikke kan snakke sammen. Derfor er jo ts på kg. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er som sagt barn i skolealder. Jeg hadde godtatt med veldig små barn. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hjem, så alle møblene er ikke på plass ennå og jeg snakket med mannen min om å skrive her siden vi er uenige i praktiseringen om det å ligge i vår seng. Så jo vi prater sammen. Jeg ville høre her hva folk synes. Spesielt da når dette ikke er egne barn, er det interessant å høre hva andre steforeldre mener og hvordan de praktiserer dette. Ser altså det er mange som mener at stemor skal forvises til et gjesterom og barna skal få ta over sengen til de voksne. Dag og natt. De som gir slike råd vil jeg tippe ikke har stebarn selv. Ts. Anonymkode: 4624c...8b0 Dette gjør ingen forskjell om det er egnenfødte, fosterbarn, adoptivbarn eller stebarn. Det er vel heller ikke en situasjon som har oppstått nå, plutselig, i ny bolig? Denne typen situasjoner kom vel ikke som lyn fra klar himmel nå plutselig? Anonymkode: 686a3...662 4
Gjest yeans Skrevet 11. desember 2017 #16 Skrevet 11. desember 2017 Mannen får ta sofaen og du og barna får ta senga om natten. På dagtid får barna enten ta sofa eller egne senger. Du skal ikke gi fra deg din side av sengen hvertfall. Eller barna får ta sofa og han får ligge på gulvet. Siden det er hans barn. Men hva sier han da?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #17 Skrevet 11. desember 2017 Om dette er når barna er syke så er det selvsagt helt innafor! Det er en veldig trygghet å ligge i foreldres seng, med deres lukt. Der føler man seg trygg og slapper godt av. Den effekten funker faktisk godt på store barn/ungdommer også! Selvsagt får syke barn spise, se på ipad etc. I sengen. De tvinges vel ikke til å stå opp og sitte pent ved matbordet om de er syke? Foreldre som bor med, trøster og steller med syke barn er borti disse bakteriene uansett. Barnas beste trumfer den bittelille økte smittefaren. Om du ikke liker å ha stebarna i sengen når de er i dårlig form, er det uten tvil du som må flytte til gjesterom/sofa/låne deres seng. Du er den voksene, og barnas behov kommer alltid først! Syke barn har behov for trygghet og nærhet! Også store barn! Anonymkode: 2a932...506 12
Outlander Skrevet 11. desember 2017 #18 Skrevet 11. desember 2017 (endret) Tja- sann er det når du velge å flytte sammen med mann med barn. Jeg har tenåringer som fortsatt kommer i våres seng når de er skikkelig dårlig. Sann er det når barn er syk uansett alders og det blir morsomt å se hvordan du er når du får din egne barn - da er det sikkert helt ok at de kommer i sengen din i alle tiders. Da er det mannen som da må tilpasse seg lol. Anbefaler at dere prioritere å få huset ditt i stand. Endret 11. desember 2017 av Outlander 5
Gjest Ørnefaren Skrevet 11. desember 2017 #19 Skrevet 11. desember 2017 Her ligger også ungene ofte i vår seng på dagtid når de er syke. soverommene til ungene er i første etasje, mens vårt er i andre etasje, hvor også stue og kjøkken er . Forstår godt det er digg å ligge i den store sengen, og titte på TV og slappe av når man er syk. (I nærheten av oss). Spising er dog ikke lov å gjøre i sengen.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #20 Skrevet 11. desember 2017 Har null problemer hvis barna trenger trøst og nærhet. Det får de i bøtter og spann her. Akkurat nå sitter jeg med et barn i armkroken med dyne i sofaen å ser på tegnefilm. 6. Dagen med sykdom. Mannen min sover ut. Vi er alle kjempe slitne etter søvnmangel. Tror det er en del som glemmer her hvor uopplagte alle blir av å sove i samme seng og det å ikke ha et eget sted å slappe av på. Til og med min mann sier det. Har de mareritt eller trenger trøst skal de så klart få komme i sengen! Vi prater som sagt sammen, men er uenige i praktiseringen. Barna har TV på rommet. De får masse omsorg og kjærlighet. Ts. Anonymkode: 4624c...8b0 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå