AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Jeg har nylig hatt en operasjon som medfører at jeg ikke skal løfte tungt resten av livet. Dette gjør at jeg ikke vil fungere i dagens jobb, hvor løfting er en del av hverdagen. Jeg skal selvsagt søke ny jobber og håper å ha hellet med meg, men jeg lurer jo veldig på om arbeidsgiver kan si meg opp nå, men begrunnelse i at jeg ikke kan utføre jobben min. Har jeg noen rettigheter? Som aleneforsørger er jeg veldig engstelig for å gå ned i inntekt. 😔 Anonymkode: ed6a6...8e6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 De kan si deg opp etter 12 mnd sykemelding, hvis det er klart at du ikke vil kunne komme tilbake i jobben din pga helsemessige årsaker, og det ikke finnes egnethet andre stillinger i bedriften. Uttaler meg ut ifra privat næringsliv, aner ikke reglene for det offentlige. Anonymkode: 60d33...b78
Cata Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 (endret) Du bør sjekke med din fagforening for å få riktig svar. På generell basis kan arbeidsgiver selvsagt si deg opp dersom du av en eller annen grunn ikke kan utføre jobben din. Det store spørsmålet er om det finnes andre jobber i bedriften som du faktisk er i stand til å utføre og hvilke muligheter arbeidsgiver har til å flytte deg til en slik jobb. Endret 10. desember 2017 av Cata
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #4 Skrevet 10. desember 2017 https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/arbeidsmiljoloven/4/4-6/ Anonymkode: 3ebfc...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå