Gå til innhold

Hva hadde du gjort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort hvis du var feks på et kjøpesenter, ute i parken, på butikken eller lignende, og så at noen fikk et panikkanfall? Det er jo ikke alltid like synlig nødvendigvis, men hvis man hyperventilerer, begynner å gråte, skjelve, ikke klarer å stå og sånn, så legger jo folk merke til det. Jeg hater oppmerksomhet og jeg er så redd for å få et panikkanfall på et offentlig sted med mye folk. 

Hvordan hadde du reagert og hvordan tenker du at folk flest hadde reagert? 

Anonymkode: 09bcf...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du da heller si hva du ønsker at man skal gjøre dersom man ser du har det??

Anonymkode: b0f2f...118

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du da heller si hva du ønsker at man skal gjøre dersom man ser du har det??

Anonymkode: b0f2f...118

Jeg vil helst bare at folk skal ignorere meg, men jeg vet ikke om det er det folk hadde gjort..

Anonymkode: 09bcf...d85

Skrevet

Jeg ville spurt om det gikk bra om personen knakk sammen og ble bevisstløs, men latt personen være i fred om den bare trengte å sette seg ned og hige etter luft og gråt.  Man pleier å rekke å sette seg i en krok eller noe når man får panikkanfall, og da tror jeg mange forstår at vedkommende satt seg i den kroken nettopp for å være i fred. 

Anonymkode: 238dd...882

Skrevet

Hadde vel forsøkt å få kontakt med vedkommende og muligens ringt etter ambulanse om det trengtes.

Skrevet

Jeg ville gått bort for å spørre om h*n ville ha litt hjelp.  Hvis jeg ikke fikk noe fornuftig svar, ville jeg spurt om det var noen h*n ville at jeg skulle kontakte.   

Hvis du skulle få et slikt panikkanfall på offentlig sted, hva tenker du ville vært verst?  At ingen kom bort, eller at noen gjorde det?

Skrevet

Har faktisk opplevd det på IKEA. Ei ung jente/dame som fikk anfall mens hun snakket i telefon. Sto selvfølgelig å så på i noen sekunder for å innse hva som foregikk og så gikk jeg bare bort å holdt rundt henne. Eller holdt hun vel kanskje mer fast. Da satt hun/vi oss ned på gulvet, og så roet hun seg gradvis ned.

Ekkel opplevelse for pusten var helt på styr.

Anonymkode: 9f544...941

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Opplevd det på et tråka fult kjøpesenter i London. Det var ikke rart at hun fikk panikk, folk over alt, roping og null hensyn fra noen. Det var ikke et alternativ å ignorere det og la henne stå alene slik. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ville nok gått bort og spurt om hun trengte hjelp støtte. Er det ikke sånn en bare gjør om en opplever at noen får skikkelig problemer ?? 

Og så ville jeg sagt at angstanfall er no dritt. For å " avdramatisere " det. Som for at vedkommende skal skjønne at flere vet hva det handler om. 

Skrevet

Jeg liker i alle fall å tro at jeg kan gjenkjenne panikkanfall når jeg ser dem, selv om de kan se svært forskjellig ut. Jeg har hatt et par runder med det selv, og jeg har en bekjent jeg også har sett med anfall. Når folk har panikkanfall så opplever jeg at de har litt ulike behov, noen har behov for å bli ignorert, andre har behov for å holde seg fast i noen, nesten som et anker, osv. Men det er jo vanskelig å vite om det er en fremmed. Så jeg tror nok jeg ville spurt om de trengte noe(å spørre om det går bra er kanskje ikke så smart, det er jo tydelig at det ikke gjør det, selv om det ikke er farlig:P). For noen blir det også verre av at man ringer ambulanse for det blir så mye drama og oppmerksomhet. Så tror jeg måtte forsøkt å vurdere det i hvert enkelt tilfelle.

Personlig er jeg ikke sikker på om jeg ville blitt ignorert eller tatt vare på, faktisk er jeg ikke sikker på om jeg ville vært i stand til å ytre et ønske under et anfall en gang. Mine anfall får meg til å se ut som om jeg er riv ruskende gal med brøling/trygling, selv-skading mot hodet, hyperventilering osv.:P Men jeg har heldigvis aldri fått det på offentlig sted med unntak av det første(fikk det i bilen, men rakk å parkere).

Anonymkode: fc442...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...