Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt i et arbeidsmiljø som er veldig splittet. Ikke overraskende er det kvinnedominert, og det har vært mye problemer og tiltak i forbindelse med arbeidsmiljø. Det føles litt som å navigere blant mange usynlige skjær. Jeg er ikke den som liker å velge side i et arbeidsmiljø og vil helst gå ålreit overens med alle. Kan noen komme med innspill til hva som er lurt å tenke på når arbeidsmiljøet er delt i grupperinger? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Ikke snakk konstant eller dominer

- Ikke kall andre dum eller uintelligent

- Ikke gå bak ryggen til kollegaer 

- Ikke få utbrudd i møter der du kritiserer en kollega for noe

Anonymkode: ebd8a...df5

• Liker 1
Skrevet

Auch, denne er lei. Sånt arbeidsmiljø er ikke noe lett å komme inn i. Du kan fort bli "svikeren som det ikke går an å stole på" fordi du snakker med "den andre siden". Og det kan være vanskelig for deg å vite hvilket forhold du skal ha til de ulike personene og grupperingene. Jeg ville prøvd å bli kjent med en og en, for lettere å plassere dem i landskapet, og for kanskje å bonde med noen. Uansett, her gjelder det å trå varsomt og ikke snakke stygt om den andre siden. Eller "jammen hun sa..." (Overgi informasjon).

Anonymkode: 11cc8...2d5

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Auch, denne er lei. Sånt arbeidsmiljø er ikke noe lett å komme inn i. Du kan fort bli "svikeren som det ikke går an å stole på" fordi du snakker med "den andre siden". Og det kan være vanskelig for deg å vite hvilket forhold du skal ha til de ulike personene og grupperingene. Jeg ville prøvd å bli kjent med en og en, for lettere å plassere dem i landskapet, og for kanskje å bonde med noen. Uansett, her gjelder det å trå varsomt og ikke snakke stygt om den andre siden. Eller "jammen hun sa..." (Overgi informasjon).

Anonymkode: 11cc8...2d5

Det var et veldig godt tips. Er redd jeg allerede har bondet på begge sider. Slik sett har jeg plassert meg litt utenfor begge leire. Men hva skal jeg gjøre, liksom. Være en annen og kjipere person enn den jeg egentlig er på jobb og velge en side? 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Ikke snakk konstant eller dominer

- Ikke kall andre dum eller uintelligent

- Ikke gå bak ryggen til kollegaer 

- Ikke få utbrudd i møter der du kritiserer en kollega for noe

Anonymkode: ebd8a...df5

Mange gode tips her. Synes kvinner lett synes at andre kvinner snakker for mye. Skal lite til før man i et kvinnemiljø oppfattes som en som prater mye. 

Å kalle noen dum eller uintelligent ville jeg aldri gjort. 

Ikke gå bak ryggen til kollegaer: enig - men utfordrende i min jobb at en kan oppdage at andre har gjort graverende feil som er til skade for den som skal ha hjelp. Da må man av og til "gå bak ryggen" i den forstand at en må søke hjelp hos ledelse for å rette opp feil som ikke kan bli stående. Gjør dette imidlertid bare dersom det er helt nødvendig. 

Utbrudd prøver jeg virkelig å unngå for all del. Utbrudd er veldig veldig kleint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...