mhajak333 Skrevet 13. desember 2017 Forfatter #41 Skrevet 13. desember 2017 Tusen takk for svar😊 Det var slikt som dette jeg var ute etter. Jeg vet jo ingen ting om hvordan det fungerer i praksis der borte så dette var verdifull tilbakemelding.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #42 Skrevet 13. desember 2017 22 timer siden, Belowblue skrev: Han er veldig smart, faglig sterk og kan mye engelsk allerede. Han er utadvendt og har klisterhjerne. Det var en kollega som tipset meg om det og de skolene jeg har sett på var tilrettelagt for barn med asperger og generelt ASD. I England er det mange slike skoler og jeg følte at opplegget der passer godt med hva gutten min har behov for. Så jeg ønsker å finne ut mest mulig om det og om det er gjennomførbart. Ja jeg har alltid hatt en dragning mot England og skulle gjerne flyttet allerede før vi fikk barn. Ja vi kan flytte til Oslo, Molde eller Trondheim men disse skolene er på steder det er veldig dyrt å bo. Spesielt nære sentrum hvor disse skolene ofte er. og vi må begge bytte arbeidsplasser. Dersom vi reiser til England kan mannen pendle og vi klarer oss på kun hans lønn. Slik kan jeg følge opp vår sønn 100% til han er trygg og jeg kan begynne å jobbe. Vi vil ha romslig økonomi og mange muligheter Dere kan jo også legge en ferie til England og dra på besøk til en eller flere skoler som dere tenker at er bra for deres sønn. Når du sier at han fungerer godt, men har størst utfordringer med det sosiale, ville jeg vært forsiktig med å «annerledesgjøre» ham for mye. Sønnen deres har rettigheter i Norge også, og det kan hende at det som skal til er å bytte til naboskolen. Om dere for eksempel vil søke på skole i Oslo trenger dere ikke bo i nabolaget til skolen (de fleste skoler/grupper tilrettelagt for autister i Oslo ligger IKKE i eller i nærheten av sentrum), sønnen deres har krav på skoleskyss i så fall. Anonymkode: d2266...a8b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #43 Skrevet 15. desember 2017 On 11.12.2017 at 3:14 PM, AnonymBruker said: Jeg er enig med deg. Dette er ikke et valg som bare tas for gutten, men også for hele familien, kanskje for resten av livet? Jeg ville forsøkt andre tiltak før man pakker snippesken og drar til England, uten at man vet om England faktisk er et bedre tilbud enn det dere kan få til i Norge. Han kan bytte skole lokalt, dere kan flytte til nabokommunen, eller dere kan søke ham inn på en spesialskole. Tar dere kontakt med Autismeforeningen kan helt sikkert få gode tips og råd om hvordan dere bør forholde dere til at skolestart ikke har gått så bra, og hvordan dere nå bør gå fram for å få til en god hverdag for sønnen deres. Å flytte til England uten at dere har noen tilknytning til landet (det sier du ingen ting om, så for alt jeg vet kan halve slekta deres komme fra England), er drastisk for alle sammen, både de som flytter, og de som eventuelt blir igjen. Anonymkode: d2266...a8b denne Anonymkode: d0878...d20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå