AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Jeg har flyttet til en ny by for å jobbe to år. Jobber nå fulltid. Men i helgene går jeg som regel bare hjemme (kjenner ingen her) og ser nå at en butikk i en kjede jeg tidligere har jobbet på trenger lørdagshjelp annenhver lørdag, og kanskje en vakt eller to ekstra i måneden og jeg fikk lyst til å søke på den. Men så begynte jeg å lure. Er det en lov som sier man ikke kan jobbe over 100 %? Er snakk om to forskjellige arbeidsgivere Anonymkode: 67aa3...96f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Les arbeidsmiljøloven Anonymkode: 6f064...464
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Du skal ikke få deg en jobb som krasjer med det som pliktes av deg fra hovedarbeidsgiver. I min jobb er det f.eks et krav å ha fått nok søvn og å være opplagt, fordi vi har ansvar for andres liv og helse. Jeg jobber også turnus og kan f.eke ikke ta på meg en lørdagsjobb fordi lørdager noen ganger inngår i turnusen min. Sjekk hva som står i kontrakten med hovedarbeidsgiver om dette. Anonymkode: 72703...26d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 Min arbeidsgiver (staten) stilte krav til at man måtte melde fra om andre jobber/verv, og de kunne si nei hvis disse kom i konflikt med jobben. Enten tidsmessig, habilitet, eller andre ting. Anonymkode: 640ee...f31
Baktusen Skrevet 11. desember 2017 #5 Skrevet 11. desember 2017 I utgangspunktet kan du gjøre dette. Kjenner flere som har en fulltidsjobb og i tillegg har en helgestilling. Men det kreves også at man er opplagt til jobb osv, slike generelle krav stilles. Og noen arbeidsgivere krever at du nærmere må gi beskjed dersom du har annen jobb i tillegg. Men jeg kjenner flere som feks: 1) jobber 100% på sykehuset i resepsjonen/mottak på en avdeling og i tillegg jobber annen hver lørdag på en matvareforretning. 2) jobber 80% som helsefagarbeider og har 50% på bensinstasjon. Men her er det faste turnusen som ikke kræsjer. 3) jobber 100% I kundeservice og har en stilling på ett utested i bar. 4) ei som jobber 50% på en skole. 40% på noe tilbud som utviklingshemmede. Og har en ekstra hjelp stilling i tillegg. Osv osv. Kjenner sikkert til 20-30 mennesker som jobber over 100% 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #6 Skrevet 11. desember 2017 Takk for svar! Har fast arbeidstid på dagtid man-fre i hovedjobben min, og tenker kun å jobbe på lørdager i den nye. Da har jeg hele søndagen å hville på, så ville ikke bli mangel på hvile. Anonymkode: 67aa3...96f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå