Gå til innhold

Guttebarn vs Jentebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jentene får vel mer kjeft hvis de bråker/herjer, og lærer seg å være rolig for å unngå dette. Jeg var enn sånn "vill" jente og husker enda at jeg alltid fikk utrolig mye kjeft og negativitet, alltid havnet i trøbbel etc. Ikke at jeg mener at man ikke har lov å korrigere barna når de tar helt av :P men blir innimellom fortsatt litt irritert av å tenke på hvor mye jeg sikkert hadde sluppet om jeg var gutt, det samme som blir sett på som "sjarmerende" hos en gutt var feil og hos meg. 

Uansett, nei, alle guttebarn er absolutt ikke sånn. Har opplevd både ville og rolige gutter og jenter gjennom egen oppvekst, venners barn og jeg har jobbet i barnehage og. På meg virker det som dette går mest på personlighet, samt oppdragelses forskjeller ved det at gutter oppmuntres mens jenter korrigeres ved samme oppførsel. Så dette veldig tydelig i mange barnehager og :sad: 

Anonymkode: 46495...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for personangrep.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
På 10.12.2017 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Min eldre søster har to barn en jente på syv og en gutt på fem år. Og jeg er veldig glad i dem begge vi var på bursdagsselskap i går hvor nevøen min ble fylte fem år, Og det er jo bare helt sinnssykt hvilken energi guttebarn har i forhold til jentebarn de løper rundt å herjer mens jentene er mye mer rolige. Er alle små gutter sånn eller er dette bare et unntak?

Anonymkode: 509e2...377

Hos meg er det motsatt. Rolig gutt (5 år) som kan sitte i timesvis med lego. Hyper jente (7 år) som står på hodet i soffan, klarer ikke gå over et gulv uten å slå hjul/ hoppe/ løpe. Må ofte be henne løpe 10 runder rundt huset for at hun skal få ut litt av energien sin... 

Anonymkode: c3ff8...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...