Gå til innhold

Hvordan stabilisere fet hodebunn (som før var knusktørr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har de siste årene slitt med svært tørr hodebunn (og tørt hår), tørr flass og sår som har dukket opp på faste plasser i hodebunnen. 
Etter å ha fått råd fra Dr. Google mistenkte jeg seborreisk eksem og kjøpte meg derfor Selukos tidligere i høst. Den fungerte helt supert de første fire-fem ukene. Brukte den omtrent en gang i uka, i blant sjeldnere.
Flasset, sårene og rødheten forsvant nesten over natten. 

Problemet er bare at jeg nå, tre måneder etter første Selukos-vask, har så vanvittig fett hår at jeg holder på å bli gal. 
(Leste selvfølgelig ikke pakningsvedlegget hvor det står at noen kan oppleve å få fetere hodebunn enn ellers...)

Jeg vet godt at jeg bør prøve å vaske håret så sjeldent som mulig, men det er litt vanskelig når det etter en halv dag ser ut som om jeg har gnidd det inn med delfia-fett En periode hjalp det ikke en gang med tørrsjampo, det så bare enda mer skittent og fælt ut. 
Jeg klarer meg med vask annenhver dag nå, men før Selukos så kunne jeg gå i fire-fem dager uten hårvask og håret var nesten like fint! 

Er det noen som har opplevd det samme (dvs reagert på et produkt og fått hodebunn i krise) og som har noen gode råd til meg om hvordan jeg kan fikse problemet?

Jeg er redd for å kjøpe noe altfor sterkt til fet hodebunn som bare vil gjøre vondt verre. Jeg har jo i utgangspunktet nokså tørr og litt sensibel hud. 
Følgelig er jeg litt skeptisk til å bruke grønnsåpe, som jeg ser på Internett at flere tipser om. 

Kan ellers opplyse om at
-jeg bruker volumshampo uten sulfider og silikoner osv 
-jeg har ikke byttet p-piller ei heller er jeg gravid
-jeg prøver å skylle med så kaldt vann som mulig
-jeg har typisk fint nordisk hår (ufarget) som er veldig tykt 

Anonymkode: d9986...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...