AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Del Skrevet 10. desember 2017 Jeg er skrekkelig dårlig på jobbintervjuer, men nå har jeg altså et som venter meg om noen dager. Det er nok hakket mer uformelt enn et vanlig intervju da stillingen ikke har blitt lyst ut og jeg har blitt invitert til en "kort samtale". Jeg ser for meg at det kommer til å bli en kort orientering om jobben og at jeg får en mulighet til å gi et inntrykk av meg selv. Det skorter mye på arbeidserfaring fra min side, så det er vel dette jeg er mest bekymret for. Har noen et par gode råd å gi meg? Hvordan kan jeg veie opp for manglende relevant arbeidserfaring? Anonymkode: 3b014...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Del Skrevet 10. desember 2017 Excel korte tester først bør du forberede, samt ulike personlighetstester. Anonymkode: 5d835...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #3 Del Skrevet 10. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Excel korte tester først bør du forberede, samt ulike personlighetstester. Anonymkode: 5d835...715 Det kommer ikke til å være noe slikt på intervjuet hvis det er det du tenker på. Eller mener du som en generell forberedelse? Anonymkode: 3b014...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 10. desember 2017 #4 Del Skrevet 10. desember 2017 Det beste tipset er jo det mest klisje av dem alle: vær deg selv. Fremstå ekte, smilende, og interessert. Ellers kan det være greit å sette seg inn i bedriften og hva de holder på med, og finne ut av hvorfor nettopp du passer inn der. Tenk litt over hvorfor du har lyst på jobben, og hvorfor du kan gjøre en god jobb. Du trenger ikke bruke det aktivt i hele møtet, men det kan være til god hjelp når du skal svare for deg, og kanskje gjøre deg selv litt mer bevisst på hva som er viktig for deg å ta opp og ikke. Ellers har jeg stor tro på at det å være lærevillig og nysgjerrig kan gjøre opp for manglende erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #5 Del Skrevet 10. desember 2017 Ha fokus på det du kan og ikke det du ikke kan. Og det du ikke kan, kan du lære! Anonymkode: 6c273...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Del Skrevet 10. desember 2017 25 minutter siden, halvehimmelen skrev: Det beste tipset er jo det mest klisje av dem alle: vær deg selv. Fremstå ekte, smilende, og interessert. Ellers kan det være greit å sette seg inn i bedriften og hva de holder på med, og finne ut av hvorfor nettopp du passer inn der. Tenk litt over hvorfor du har lyst på jobben, og hvorfor du kan gjøre en god jobb. Du trenger ikke bruke det aktivt i hele møtet, men det kan være til god hjelp når du skal svare for deg, og kanskje gjøre deg selv litt mer bevisst på hva som er viktig for deg å ta opp og ikke. Ellers har jeg stor tro på at det å være lærevillig og nysgjerrig kan gjøre opp for manglende erfaring. Takk for råd! 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha fokus på det du kan og ikke det du ikke kan. Og det du ikke kan, kan du lære! Anonymkode: 6c273...2c6 Det er veldig sant. Takk for at du minner meg på dette. Anonymkode: 3b014...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 10. desember 2017 #7 Del Skrevet 10. desember 2017 Kle deg pent. Gre håret. Og vær forberedt på å presentere hva du har gjort. Å ramse opp stikkord hjelper ikke, men kan være avhengig av type jobb du søker selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #8 Del Skrevet 11. desember 2017 Dette høres ut som en førstegangsjobb, altså noe som ikke nødvendigvis krever utdanning. Det jeg ville fokusert på da er pågangsmot, at du jobber hardt for å komme dit du vil (ha eksempler klare!), at du er lærevillig og gjerne noe du vet de har bruk for i jobben. Er det salg og service kan du si at du blir glad av å hjelpe andre osv. Kom gjerne med erfaringer fra idrett eller frivillig arbeid om du har noe som viser personligheten din. Anonymkode: 65d33...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå