Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Vi skal på badeferie i jula, og mannen fant ut at det er badeland i nærheten av dit vi skal, så han hadde lyst å dra dit. Kan jeg som da er ca 21 uker på vei kjøre sklier og sånne ting, eller er det noe jeg bør være forsiktig med? Jeg er ganske pysete i utgangspunktet, så jeg kommer ikke til å ta de heftigste uansett. Holder meg nok til barnenivå på skliene Magen har ikke kommet noe særlig enda om det har noe som helst å si, men den kan jo komme de neste to ukene.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Gravide har masse guffen utflod. Av hensyn bør du ikke bade der normale folk skal bade. Anonymkode: fc9e2...ecb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 7 minutter siden, Omo skrev: Vi skal på badeferie i jula, og mannen fant ut at det er badeland i nærheten av dit vi skal, så han hadde lyst å dra dit. Kan jeg som da er ca 21 uker på vei kjøre sklier og sånne ting, eller er det noe jeg bør være forsiktig med? Jeg er ganske pysete i utgangspunktet, så jeg kommer ikke til å ta de heftigste uansett. Holder meg nok til barnenivå på skliene Magen har ikke kommet noe særlig enda om det har noe som helst å si, men den kan jo komme de neste to ukene. Det spørs helt på hva du setter deg oppi. Pseudomonas er en bakterie det ikke er uvanlig å få fra badeanlegg. Bakterien skal ikke finnes i den typen anlegg, men de finnes. Har du hatt en infeksjon med pseudomonas så kan jeg garantere deg at du både angrer på badeanleggbesøket og gjør det du kan for ikke å få en ny infeksjon. Infeksjoner med den typen bakterier er ekstremt smertefulle enten det er uvi eller andre steder. Er du gravid i tillegg så gjør ikke det tingene lettere verken med smerter eller med valg av antibakterielle midler. Jeg hadde holdt meg på land. Til nød vært i et stort svømmebaseng og ikke noe annet sted. I tillegg vasket meg godt både før og etter badet. Bakterier fester seg lettere i deodorantrester på huden og andre kosmetikkprodukter enn på ren hud. Anonymkode: 521b3...c7f
Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gravide har masse guffen utflod. Av hensyn bør du ikke bade der normale folk skal bade. Anonymkode: fc9e2...ecb Jeg har faktisk mindre utflod som gravid enn som ikke-gravid. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs helt på hva du setter deg oppi. Pseudomonas er en bakterie det ikke er uvanlig å få fra badeanlegg. Bakterien skal ikke finnes i den typen anlegg, men de finnes. Har du hatt en infeksjon med pseudomonas så kan jeg garantere deg at du både angrer på badeanleggbesøket og gjør det du kan for ikke å få en ny infeksjon. Infeksjoner med den typen bakterier er ekstremt smertefulle enten det er uvi eller andre steder. Er du gravid i tillegg så gjør ikke det tingene lettere verken med smerter eller med valg av antibakterielle midler. Jeg hadde holdt meg på land. Til nød vært i et stort svømmebaseng og ikke noe annet sted. I tillegg vasket meg godt både før og etter badet. Bakterier fester seg lettere i deodorantrester på huden og andre kosmetikkprodukter enn på ren hud. Anonymkode: 521b3...c7f Ok. Takk for info. Da blir det kanskje sole seg og passe verdisaker-tjeneste på meg, mens mannen leker.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #5 Skrevet 10. desember 2017 Googlet litt rundt. I.gen steder fraråder jordmor å dra på badeland, eller ta sklier. Greit å tasi.e forhåndsregler som gravid, men du trenger da ikke slutte å leve fordet. Jeg bada masse under ferie til Asia. Tok til og med en sklie. Skjedde ingen ting annet enn at jeg følte økt velvære. Vær forsiktig med boblebad og badstu, og ikke gjør noe som føles ubehagelig Anonymkode: 40b78...992
Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Googlet litt rundt. I.gen steder fraråder jordmor å dra på badeland, eller ta sklier. Greit å tasi.e forhåndsregler som gravid, men du trenger da ikke slutte å leve fordet. Jeg bada masse under ferie til Asia. Tok til og med en sklie. Skjedde ingen ting annet enn at jeg følte økt velvære. Vær forsiktig med boblebad og badstu, og ikke gjør noe som føles ubehagelig Anonymkode: 40b78...992 Jeg skal på OUL før vi reiser, så jeg kan høre med de også hva de mener. Boblebad og badstu hater jeg uansett, så det blir uaktuelt om jeg hadde vært gravid eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Kos deg på badeland Jeg svømmer en gang i uka og har ikke tenkt å slutte frem mot fødsel, svømming er jo sunt og trygt. Kommer langt med vanlig hygiene og sunn fornuft Anonymkode: b1c1b...675
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #8 Skrevet 10. desember 2017 skulle det stå! Anonymkode: b1c1b...675
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #9 Skrevet 10. desember 2017 Både legen og jordmoren min anbefalte svømming i graviditeten. Det er skånsom trening som er bra for hele kroppen! Jeg elsket det, og svømte helt til slimproppen gikk 1 uke før fødsel. I badeland er det noen forhåndsregler. Du kan ikke ta enkelte sklier (disse er som oftest skiltet), du kan ikke ta boblebad, og du skal være forsiktig med badstu. Anonymkode: 31ce0...fdc
Gurine80 Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 På 10.12.2017 den 13.47, AnonymBruker skrev: Gravide har masse guffen utflod. Av hensyn bør du ikke bade der normale folk skal bade. Anonymkode: fc9e2...ecb Det var dette med å skjære alle over kan, da.....sjøl om du har det, betyr det ikke at alle har det. Jeg har vært i svømmehall, kjørt vannsklie og vært på sydenferie i uke 18-21. Følte ikke at jeg plaget noen med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå