Gå til innhold

PUPPER SOM DREPER...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ikveld på TV norge skal de sende et program om komplikasjoner av silikonpupper , Over 60.000 kvinner bare i England er blitt syke/komplikasjoner.Kl 21.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg være helt ærlig så syns jeg den dokumentaren burde være obligatorisk å se for alle som vurderer å operere inn implantat i brystene...

Skummelt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har tilegnet meg utrolig mye kunnskap om brystforstørrelse, kom det ikke opp noe nytt for meg i den dokumentaren. De fleste risikoer og komplikasjoner har jeg allerede har lest om.

De som tok altfor store innlegg burde ha visst om hvilke risikoer det innebar. Det er forståelig at de går på TV for å snakke om det, men de burde også sagt at de ikke hadde gjort grundig nok research før de la inn implantatene. Hadde de gjort "jobben sin" med research før operasjonen hadde visst at slike komplikasjoner kan oppstå, og da hadde de sett symptomene før de utviklet seg til å bli så store. De hadde derfor ikke fått det sjokket da komplikasjonene oppstod. Dersom en infeksjon i et sår blir oppdagert tidlig, og blir behandlet på et tidlig stadium, vil slike skrekk historier ikke eksistere. Dette handler om pasientensansvar om å tilegne seg kunnskap om emnet. Man må vite om symptomene, og ha vett til å ringe sin kirurg dersom man oppdager noe abnormalt, uansett hvor små symptomene er.

En pasient har også et ansvar til å velge en god kirurg. Dersom man går på konsultasjoner på flere klinikker før man bestemmer seg, ser man at det er stor forskjell på praksis og kunnskapsnivået på de ulike kirurgene. Man skla ikke bare velge den første, beste og billigste. Dersom man bare slår opp på Gule Sider og plukker ut en kirurg er det et stort tegn på uansvarlighet hos pasienten. Da skaper man problemer for seg selv....

Jeg tror nok ikke den dokumentaren kommer til å skremme bort de som virkelig ønsker å gjennomføre et slikt inngrep, men håper at den posititvt bidrar til at kvinner begynner å forstå at man MÅ HA KUNNSKAP om innngrepet FØR man går til det steget å legge seg under kniven!!!

Denne diskusjonen kommer nok til å herje på KG en stund regner jeg med... Det er så forskjellig syn på plastisk kirurgi, og man vil aldri bli enige uansett, men det blir spennende å følge denne diskusjonen. Jeg for min del synes det er positivt at den ble sendt, og håper den er en vekker for kvinner om at de selv har ansvar for å tilegne seg kunnskap om inngrepet.

Hilsen CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tok altfor store innlegg burde ha visst om hvilke risikoer det innebar.

Så absolutt!!

Fikk inntrykk av at de kvinnene ville ha unormalt store, koste hva det koste vil. Hun ene dama som fikk operert ut ene innlegget, skulle jo snart under kniven igjen (for å legge inn nytt implantat), til trass for komplikasjonene hun hadde hatt tidligere,.... :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
De som tok altfor store innlegg burde ha visst om hvilke risikoer det innebar.

Dokumentaren hevdet at det oppstår komplikasjoner etter 8-10 år, og man på bytte ut innleggene, uansett hvor store eller små de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg være helt ærlig så syns jeg den dokumentaren burde være obligatorisk å se for alle som vurderer å operere inn implantat i brystene...

Skummelt! :o

Enig i det..

Og som den ene kirurgen sa .. at når kvinnene kommer til oss har de bestemt seg for alt .. det eneste de skal ha er en dato.. og ikke noe vi sier kan få dem til å ombestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt!!

Fikk inntrykk av at de kvinnene ville ha unormalt store, koste hva det koste vil. Hun ene dama som fikk operert ut ene innlegget, skulle jo snart under kniven igjen (for å legge inn nytt implantat), til trass for komplikasjonene hun hadde hatt tidligere,.... :roll::roll::roll:

Helt enig, men ikke nok med det, hun hadde jo fra starten av tydeligvis ikke anelse om symptomer på infeksjon i snittet. Klart hun må ha merket noe før, men hun påstår at hun plutselig merket at hun hadde et to cm stort sår under puppen.. Nei, den biter jeg ikke på! Jeg håper bare hun har lært, og tilegnet seg litt mer informasjon denne gangen!'

Hilsen,

CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentaren hevdet at det oppstår komplikasjoner etter 8-10 år, og man på bytte ut innleggene, uansett hvor store eller små de er.

Jeg vet om damer som har hatt implantatene sine i ca 20 år uten komplikasjoner. Så lenge det ikke er noe galt med implantatene trenger de ikke byttes ut før det har gått ca 15-20 år. Allikevel anbefaler produsentene at man bytter dem ut etter 10-15 for sin egen skyld. Utviklingen på dette området har vært formidabel, så dagens implantater er mye bedre enn de var for 20-30 år siden, og vil ideelt sett vare lenger.

Tar man brystforstørrelse i 20 års alderen bør man regne med å måtte ta 2-3 til operasjoner til i løpet av livet, men det sier seg jo selv.

Hilsen CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun bimboen til slutt virket jo helt blåst... "livet er ikke verd å leve hvis jeg ikke kan ha silikon bryster" :o

Går det an...

Når du er bare 18 år så er du altfor ung egentlig spør du meg.... de evner jo ikke tenke lenger enn nesa...

" Jeg blir lykkelig bare jeg får store pupper"

Skulle vært forbudt. Det offentlige må jo ta regninga når det går skeis - altså jeg og du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjleder infeksjon, kan jeg av egen erfaring si det at man kan plutselig få en 2 cm stor åpning.

Jeg fikk gule stafylikokker etter keisersnitt og det tok bare noen sekunder fra et nesten grodd sår til en mange centimeter stor åpning. Med meg så skjedde dette mens jeg fremdeles var på sykehuset og ingen der klarte å tolke mine symtoner dit hen at jeg hadde en stor infeksjon i kroppen, og hele mageregionen var fylt med verkveske.

Jeg er glad det skjedde på magen og ikke i brystet.

Alle operasjone kan føre til infeksjon, det bør man være veldig klar over. Og ettersom de som legger inn implantat i brystene i utgangspunktet er opptatt av utseende der bør de på forhånd informeres grundig om muligheten for infeksjon, for det er vel ingen som ønsker pupper fulle av infeksjonsarr.

I følge dokumentaren var det også mange som reagerte med allergi ovenfor silikon, noen reagerte også med allergi på den lille mengde silikon som finnes i saltvannsproteser. Kanskje en ide å allergiteste seg før man legger inn proteser.

Jeg syntes det er skremmende at man kan får dette gjort uten en grundig undersøkelse på forhånd. Har man råd kan man kjøpe seg problemer for livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hun bimboen til slutt virket jo helt blåst... "livet er ikke verd å leve hvis jeg ikke kan ha silikon bryster"  :o  

Går det an...

Når du er bare 18 år så er du altfor ung egentlig spør du meg.... de evner jo ikke tenke lenger enn nesa...

" Jeg blir lykkelig bare jeg får store pupper"  

Skulle vært forbudt. Det offentlige må jo ta regninga når det går skeis - altså jeg og du!

Jepp.. silikon har jo blitt mer vanlig her i landet de siste årene - altså kan vi vel vente oss at folk får komplikasjoner om noen år. Hva med å sette opp prisen betraktelig, i form av en avgift? Argumentet for de høye avgiftene på feks tobakk er jo nettopp det at folk blir syke og koster samfunnet penger. Så hvorfor skal ikke det samme gjelde dem som gjør noe så unødvendig som å fylle opp puppene?

Hvis prisen hopper opp vil kanskje folk tenke seg om en ekstra gang før de legger seg under kniven, og kanksje det blir færre som skynder seg å gjøre det straks de fyller 18.

..og nei, jeg er ikke i mot brystimplantater i alle tilfeller. Noen ganger kan det være på sin plass..tenker på de som har hatt brystkreft, eller har så store komplekser at det går ut over livskvaliteten. Men i mange tilfeller er det helt klart unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjleder infeksjon, kan jeg av egen erfaring si det at man kan plutselig få en 2 cm stor åpning.  

Jeg fikk gule stafylikokker etter keisersnitt og det tok bare noen sekunder fra et nesten grodd sår til en mange centimeter stor åpning.  Med meg så skjedde dette mens jeg fremdeles var på sykehuset og ingen der klarte å tolke mine symtoner dit hen at jeg hadde en stor infeksjon i kroppen, og hele mageregionen var fylt med verkveske.

Jeg er glad det skjedde på magen og ikke i brystet.

Alle operasjone kan føre til infeksjon, det bør man være veldig klar over. Og ettersom de som legger inn implantat i brystene i utgangspunktet er opptatt av utseende der bør de på forhånd informeres grundig om muligheten for infeksjon, for det er vel ingen som ønsker pupper fulle av infeksjonsarr.

I følge dokumentaren var det også mange som reagerte med allergi ovenfor silikon, noen reagerte også med allergi på den lille mengde silikon som finnes i saltvannsproteser.  Kanskje en ide å allergiteste seg før man legger inn proteser.

Jeg syntes det er skremmende at  man kan får dette gjort uten en grundig undersøkelse på forhånd.  Har man råd kan man kjøpe seg problemer for livstid.

Ja, jeg er klar over at stafylikokker akn gjøre dette, men hadde det vært det som hadde vært grunnen, så hadde det nok blitt nevnt. Dette var en vanlig sår infeksjon. Slike oppstår ikke plutselig.

Siden det ikke er bevist at det var silikon allergi de to kvinnene led av, er det feil å si at det er det som er årsaken til smertene deres. Det kan være mye annet...

Man er ansvarlig for egen helse i dette landet, og er man voksen nok til å gjennomføre et slikt inngrep, må man også være voksen nok til å skjønne at dette kan medføre komplikasjoner og risikoer som alle andre inngrep, og tilegne seg kunnskap om emnet. Helt enig med deg der!!!

Hilsen CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg leste på forsiden i VG i dag at blonde piker med silikon-pupper / implantater er ute av motebildet nå og blir sett på som plastic og harry.

Naturlig er best! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke riktig! Ca. 2% av de som legger inn implantat (enten det er silikon, saltvann eller annet...) får komplikasjoner! Dette sa de også i dokumentaren... :wink:

Det de sa var at man kan risikere å måtte skifte ut implantatene etter 8-10 år, men om det ikke er noe "feil" med dem, er det heller ikke noe behov for å skifte dem ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ansvarlig for egen helse i dette landet, og er man voksen nok til å gjennomføre et slikt inngrep, må man også være voksen nok til å skjønne at dette kan medføre komplikasjoner og risikoer som alle andre inngrep, og tilegne seg kunnskap om emnet. Helt enig med deg der!!!

Hilsen CeeCee!

Enig jeg også! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg leste på forsiden i VG i dag at blonde piker med silikon-pupper / implantater er ute av motebildet nå og blir sett på som plastic og harry.

Naturlig er best! :P

Det er godt vi er forskjellige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg befinner meg tilfeldigvis i en situasjon hvor jeg ser mennesker som har fått innopererte proteser (Som f.eks. silikon i brystene) og botoxinjeksjoner av helt nødvendige grunner hver eneste dag.

Etter å ha sett hvordan et fremmedlegeme i kroppen arter seg etter 30 år, kommer jeg aldri til å gjøre noe slikt uten at det er strengt nødvendig! (Noen ganger kan et fremmedlegeme m.v. gjøre mer godt enn skade, men da er som regel plagen det skal avhjelpe rimelig stor...).

Det overrasker meg på ingen måte at f.eks. silikon kan få fatale konsekvenser. De menneskene som f.eks. silikon og botox er ment brukt på har i utgangspunktet har en forventet levetid som er kortere enn for oss som ikke har dette behovet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turse ikke innlogget

Hvis man røyker må man betale avgift som dekker fremtidig forventet kreft, hjerteproblemer og trygdeutbetalinger.

Hvis man kjører bil må man betale forsikringer som dekker fremtidig forventet utbetaling for skade.

Så hvorfor ikke gjøre det samme med silikon

Legg på en avgift som er høy nok til å dekke fremtidig forventet belastning på helse og trygdesystemet.

Det vil også gjøre det mer synlig og reelt at man kan forvente problemer, selv om selvfølgelig ikke alle får det. Det er ikke alle røykere som får kreft heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...