AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Når jeg matcher med damer på Tinder bruker jeg som regel 5-7 dager for å bli kjent med dem. Er det en god tone mellom oss ber jeg dem ut på en kaffe for å sjekke om det er kjemi mellom oss. Som regel går dette knirkefritt å få bedt dem ut, men enkelte ganger skjærer det seg. De gangene det skjærer seg er når høyde blir et tema. Har opplevd at å bli slettet av de damene jeg har skrevet med fordi jeg har bedt dem ut før de har fått vite høyden min. Da har de spurt selv. De har reagert med <Hvorfor kunne ikke du fortalt meg dette før?>. De gangene jeg har tatt opp temaet før jeg har bedt damene har de lurt på hvorfor jeg spør om det og om jeg har problemer med å date noen med en viss høyde. Da har jeg svart at jeg har ingen problemer med å date noen som er like høy som meg eller litt høyere/lavere. Men har likevel blitt slettet i enkelte av disse situasjonene også. Skriver jeg opp høyde min i profilen min i profilen min, risikerer jeg at en del damer kutter meg ut fordi de har et krav om at de kun dater menn med en viss høyde, men så har jeg opplevd gang på gang at mange damer ikke vet hvor høyt det er en gang. Jeg er 175 cm og har ved flere anledning møtt på damer som har trodd at jeg er høyere enn det. Så det er ikke nødvendigvis en god idé det heller. Hvordan kan jeg unngå dette problemet? Anonymkode: 69639...892
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Hvis du lurer damer til å møte deg, kaster du både bort din egen og deres tid. Hvorfor ikke skeive høyden i profilen din, så treffer du damer som aksepterer deg for den du er. Anonymkode: d0ca9...111 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du lurer damer til å møte deg, kaster du både bort din egen og deres tid. Hvorfor ikke skeive høyden i profilen din, så treffer du damer som aksepterer deg for den du er. Anonymkode: d0ca9...111 Hvor før du det fra at jeg lurer dem? Hvis de er så opptatt av høyde, så kan de vel spørre om det selv. Noe ansvar må man ta hvis man har pref Hvis innlegget så hadde du sett at den del damer ikke klarer å skille mellom ulike høyder. F.eks har jeg truffet på damer som ikke klarer å skille mellom min høyde (175 cm) og 180 cm. - TS Anonymkode: 69639...892 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #4 Skrevet 10. desember 2017 Jeg ville bare satt 175 cm i profilen. Enkelt og greit. Selv bryr jeg meg ikke nevneverdig om høyde, men jeg har forstått at jeg er et unntak der. Er 175 selv og har datet en mann av samme høyde fra tinder. Han hadde høyde oppgitt i profilen, ser at de fleste har det. Anonymkode: de535...a81
Gjest Melis123 Skrevet 10. desember 2017 #5 Skrevet 10. desember 2017 Jeg ville satt opp høyden på Tinder, så unngår du hele problematikken😊 jeg liker å vite hvor høye menn er før jeg treffer de, og syns det er kleint å måtte spørre. Ja du får ikke treff med de høyeste damene, men 1,75 er vel mer en tilstrekkelig for mange😊
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Skrevet 10. desember 2017 Herregud jeg blir helt sjokkert. Er det vanlig at damer bare sletter når de får vite høyden? Jeg syns det er vanskelig å forstå. Liker du en veldig bestemt type damer, feks veldig overfladiske babes? Anonymkode: b48c1...320 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Da møter du feil damer. Jeg har alltid trodd at jeg "ville ha" en mann som var mye høyere enn meg. Så møtte jeg kjæresten min som er en cm høyere enn meg - jeg er 174. Gjør meg ingenting og jeg har ikke engang tenkt tanken på at det føles feil. Finn deg heller ei som liker deg som du er - det finner du neppe på tinder. Anonymkode: a4dd0...df6 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #8 Skrevet 10. desember 2017 Jeg syns det høres rart ut at noen spør deg om det. Det er lov å lure, men litt rart å spørre om syntes jeg. Jeg fortrekker også høye menn, men 175 er ikke direkte lavt. En jeg var forelsket i var på min høyde, 168 og høyden var aldri noe jeg registrerte en gang siden jeg likte han så godt. Anonymkode: e8ce5...eb1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #9 Skrevet 10. desember 2017 Jeg er dame og høyere enn deg, så for meg ville det vært dealbreaker, dessverre... Liker at mannen er minst like høy eller høyere, føler meg stor nok fra før, om jeg ikke skal føle meg gedigen i forhold til mannen også.. Liker å føle at mannen kan beskytte meg om det trengs, ikke at jeg må beskytte han... Ett slags ur-instinkt eller noe? For sannsynligheten for at jeg trenger beskyttelse mot noe som helst er jo minimal Anonymkode: 4d92d...12a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Det er alltid noen man ikke passer sammen, så du må nok bare velge hvilken gruppe du vil bli unngått av. Personlig er høyde noe av det siste jeg lurer på, og jeg har møtt en på rundt 160 (uten å vite på forhånd) som jeg kunne ha truffet igjen. Det er alltid noen som fokuserer på overfladiske verdier. De som ditcher deg etter møte fordi du "ikke sa ifra" om høyde, det tenker jeg er de mest overfladiske. Hvis de rett ut klager på at du ikke oppga høyden, så vil jeg også kalle dem ufyselige og uempatiske. De som synes det er rart at du opplyser om høyden eller at spør om høyden er viktig for dem, det tenker jeg er mer tenkende kvinnfolk som prøver å vurdere personligheten din og hvordan du tenker. Anonymkode: c8ce7...8c2 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 Jeg er 179 og bredskuldret med store føtter (43). Er du en spinkel og slank mann på 175 antar jeg at du ikke er så intr i meg heller. Anonymkode: a6759...f65
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Nå skjønner jeg hvorfor alle menn skriver høyden sin i profilen sin.. Er det ikke da egentlig bedre å bare skrive det, så du slipper å kaste bort tiden din på de som ser på høyden din som uaktuell? Eller bare drite i det om de sletter deg eller blir sure for noe sånt. Anonymkode: 62822...5f8
karamellterte Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 Var på tinderdate en gang med en fyr som var typ 160 - er 172 selv Men selv det var ikke krise! Og du er fullt innenfor normalen med 175. Trodde før jeg ville ha en høy mann - men funker fint med typens 176 cm Hadde ikke brydd meg om han var noe lavere heller. Personlighet/humor/osv er alfa og omega! De kvinnene som dropper deg for å være 175 er overfladiske og barnslige. Vær takknemmelig for at du ikke trenger å kaste bort tid på dem! Ikke gjør som noen råder deg til her - å skrive høyden i tinderbioen. Ikke gjør det! Det sender helt feil signaler. Ikke skriv snap heller, med mindre du bare er ute etter et ligg. Skriv noe morsomt i stedet! 2
Gjest Lienna Skrevet 11. desember 2017 #14 Skrevet 11. desember 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg matcher med damer på Tinder bruker jeg som regel 5-7 dager for å bli kjent med dem. Er det en god tone mellom oss ber jeg dem ut på en kaffe for å sjekke om det er kjemi mellom oss. Som regel går dette knirkefritt å få bedt dem ut, men enkelte ganger skjærer det seg. De gangene det skjærer seg er når høyde blir et tema. Har opplevd at å bli slettet av de damene jeg har skrevet med fordi jeg har bedt dem ut før de har fått vite høyden min. Da har de spurt selv. De har reagert med <Hvorfor kunne ikke du fortalt meg dette før?>. De gangene jeg har tatt opp temaet før jeg har bedt damene har de lurt på hvorfor jeg spør om det og om jeg har problemer med å date noen med en viss høyde. Da har jeg svart at jeg har ingen problemer med å date noen som er like høy som meg eller litt høyere/lavere. Men har likevel blitt slettet i enkelte av disse situasjonene også. Skriver jeg opp høyde min i profilen min i profilen min, risikerer jeg at en del damer kutter meg ut fordi de har et krav om at de kun dater menn med en viss høyde, men så har jeg opplevd gang på gang at mange damer ikke vet hvor høyt det er en gang. Jeg er 175 cm og har ved flere anledning møtt på damer som har trodd at jeg er høyere enn det. Så det er ikke nødvendigvis en god idé det heller. Hvordan kan jeg unngå dette problemet? Anonymkode: 69639...892 Synes det sier litt om hvor overflatiske de er da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå