Gå til innhold

Nesten litt redd,hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matchet med en fyr på Tinder og vi har snakket sammen i 2 dager og møttes i går. 

Liker at han er av den særiøse typen og han er utrolig snill og omtenksom.

MEN han er så veldig intens,han sender meg masse meldinger og sier han er forelsket i meg og at han ser for seg at jeg kan bli en del av familien hans og nå fikk jeg flere meldinger der han skriver at han er glad i meg.

veldig ubehagelig så tidlig,da jeg personlig bruker litt tid på å utvikle sterke følelser for en person.

og kleint da jeg ikke kan skrive det tilbake fordi jeg ikke føler det samme.

jeg liker han på mange måter,men jeg kjenner han skremmer meg bort hvis han skal fortsette sånn. 

Han kan vell umulig føle så sterkt for meg etter så kort tid? 

Mulig han prøver å bevise at han er seriøs og vil ha et forhold,da jeg har fortalt han at jeg tidligere har møtt useriøse menn,som «spiller» varm og kald og er vinglete å ikke vet hva de vil og at jeg ikke orker enda et sånt «forhold».

Noen som har opplevd lignende og har noen råd om hvordan jeg skal takle dette? 

Anonymkode: 2bdf4...4a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig. Si at du trenger litt tid. Jeg opplever noe lignende nå, og det å spille med åpne kort gjør det enklere for begge. 

• Liker 3
Skrevet

Komunikasjon er en fin ting serru ;-)

Si hva du mener, føler osv, ennten skremmer du han vekk eller så fikser du ting. Dedt kan være att i hans forige forsjøk på å få et forhold holdt han igjen og får hu var det feil så nå prøver han andre måten, å være litt pågående, og tenker da at dette må jo være rett måte siden jeg gjorde det feil sist når jeg ikke pressa noe...

• Liker 1
Skrevet

Etter 2 dager og 1 møte? Jeg hadde kuttet personen ut tvert. Er ikke normalt, så varsellampen burde blinke ildrødt. En ting er at han er entusiastisk angående egne følelser, men han viser jo totalt mangel på antenner for andre mennesker, og en slik egenskap kommer frem på skyggesiden også, og da er det ikke like hyggelig. 

Anonymkode: c1efa...3ba

• Liker 12
Skrevet

Vær ærlig, si at du bruker litt tid, og at dette blir litt for mye for deg, så tidlig. Så si at du gjerne vil fortsette å treffe han, han må bare roe litt ned.

Anonymkode: c3460...0f9

Skrevet

Trokke det er deg han er blitt glad i , men overlykkelig for at han endelig har funnet en å date og fantasien om denne dama og fortiden "deres". Si at du trenger mer tid og at dette blir for mye for deg, men at du gjerne treffer han igjen neste uke (så dabber du ut kontakten litt og treffer og tekster med han sjeldnere, for å hjelpe han med å holde igjen denne intensiteten)

Anonymkode: 8ba42...71b

• Liker 1
Skrevet

Han virker som en taper.

Anonymkode: aaeed...f9d

Skrevet

Dette er av typen som blir forelsket i alle som er villige til å utveksle mer en to ord med han. Han er forelsket i muligheten for et forhold, ikke deg. Mange desperate som bare vil ha en eller annen.

Anonymkode: 0acca...af2

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er av typen som blir forelsket i alle som er villige til å utveksle mer en to ord med han. Han er forelsket i muligheten for et forhold, ikke deg. Mange desperate som bare vil ha en eller annen.

Eller det er en som virkelig føler at dette var jenta si det, hu er jo bare herlig, menn han klarer ikke helt å sjule begeistringen sin.....

• Liker 2
Skrevet

Da har jeg snakket med han og forklart han at jeg trenger han roer det litt å at han ikke må ta det personlig men at jeg trenger tid for å utvikle følelser for noen. 

Han sa det var greit å at jeg skulle få ta den tiden jeg trener,men at han ville at jeg skulle vite hvor jeg hadde han. 

Så får vi se da,om han klarer å finne en balanse. 

Jeg synes sånne mennesker er fantastiske,som klarer å gi så mye av seg selv å være åpen,men det er vell sånne som meg som drar ned selvtilliten til sånne å gjør at de føler seg ikke bra nok fordi jeg ikke klarer å føle så lett for noen,så er vell redd for å såre han. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg snakket med han og forklart han at jeg trenger han roer det litt å at han ikke må ta det personlig men at jeg trenger tid for å utvikle følelser for noen. 

Han sa det var greit å at jeg skulle få ta den tiden jeg trener,men at han ville at jeg skulle vite hvor jeg hadde han. 

Jeg synes sånne mennesker er fantastiske,som klarer å gi så mye av seg selv å være åpen,men det er vell sånne som meg som drar ned selvtilliten til sånne å gjør at de føler seg ikke bra nok fordi jeg ikke klarer å føle så lett for noen,så er vell redd for å såre han. 

Synes ikke du skal ha dårlig samvitighet for å være den du er, håper ting ordner seg til det beste for begge :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok helt klart sagt i fra at det blir to much, to soon. 
:sprettoy:

Skrevet

Menn med lite erfaring med damer er ofte ekstra på, desperate og blir fort forelsket

Skrevet

Han er i slutten av 30 årene og kom utav et langt forhold med barn for 1 års tid siden,jeg er den første han dater,siden han ikke har vært klar for noe forhold før nå. 

Så han er veldig voksen og ute etter et særiøst forhold,tror bare han ble litt vell ivrig. 

Jeg er av typen som er veldig omgjengelig å avslappet å folk har veldig lett for å føle en conection med meg,lett for å få venner og alle datene mine har følt kjemi fra første stund,men aldri opplevd noen bli så ivrig😅 

• Liker 1
Skrevet

Det skrives «seriøst», ikke «særiøst». Beklager, det bare skjærer i øynene mine.

Etter å ha møttes én gang er har glad i deg? Det er ikke helt normalt... Han virker litt desperat og føler vel på spenningen ved at noen ønsker å date ham. Den spenningen kan fort bli altoppslukende og føles som noe annet enn det det er.

Jeg dater en som også var veldig «på’n» ganske tidlig, behandlet meg som en kjæreste på fjerde, femte date, og det ble litt mye. Han skjønte fort at jeg synes det da. Men han er fortatt tidlig ute med ting, som å si at han er glad i meg, planlegge ting langt fram i tid etc. Jeg er ikke helt komfortabel med det, men så lenge han er ok med at jeg trenger mye lengre tid enn ham og ikke ønsker å forplikte meg til noe helt enda klarer jeg å håndtere det. Så ser det an..

Stikkordet er kommunikasjon. :) Si det du sier her og se hvordan han reagerer, det kan si noe om hvordan han tenker.

Anonymkode: 31922...1c5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste denne litt for sent. Synes du håndterte dette eksemplarisk. :)

Anonymkode: 31922...1c5

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, gotthard skrev:

Eller det er en som virkelig føler at dette var jenta si det, hu er jo bare herlig, menn han klarer ikke helt å sjule begeistringen sin.....

Liker at du genraliserer mer enn meg. Denne typen desperasjon ser man hos både menn og kvinner. Selv om man blir megabegeistret klarer de fleste å bruke antennene sine.

For all del. TS er nok både herlig og attraktiv, men denne fyren virker ikke helt god.

• Liker 2
Skrevet

Var hos han i går og da forklarte jeg han helt ærlig at jeg var redd for at han skulle skremme meg bort hvis det ble så intens og at han må gi meg tid og space hvis det her skal kunne utvikle seg til noe mer og at jeg synes det er veldig fint at han viser at han liker meg meg,men at han må finne en balanse. 

Han sa at han kanskje ble litt vell ivrig på meldingene og overveldet av følelsene sine for han hadde aldri følt det sånn med noen tidligere og at det føltes så rett,men han respekterer at jeg trenger mer tid på å utvikle følelser.

Føler meg roligere nå å håper at ved å være så direkte at han virkelig forstod hva jeg mente. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var hos han i går og da forklarte jeg han helt ærlig at jeg var redd for at han skulle skremme meg bort hvis det ble så intens og at han må gi meg tid og space hvis det her skal kunne utvikle seg til noe mer og at jeg synes det er veldig fint at han viser at han liker meg meg,men at han må finne en balanse. 

Han sa at han kanskje ble litt vell ivrig på meldingene og overveldet av følelsene sine for han hadde aldri følt det sånn med noen tidligere og at det føltes så rett,men han respekterer at jeg trenger mer tid på å utvikle følelser.

Føler meg roligere nå å håper at ved å være så direkte at han virkelig forstod hva jeg mente. 

Får håpe det varer da, at han ikke blir like intens igjen. Jeg har mine tvil, men er lov å håpe.

Skrevet

Jeg har (dessverre) nettopp dumpet en som var sånn. Jeg sa helt fra dag 1 det samme som deg, han fikk mange påminnelser og etter tre uker kom «ultimatumet» om at han var redd for å bli såret osv (ville ha meg til å si det ble oss to for alltid for å roe ned redselen for å bli såret.....). Det gikk så unna, jeg fikk helt noia- og da kan fyren være så fin han bare vil uten at det hjelper noen ting :-( 

Anonymkode: 127a4...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...