Gå til innhold

Forstår ikke hvorfor han er sjalu og kontrollerende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om en flørt fra en god tid tilbake. Tror nok han er glad i meg fortsatt fordi han har virkelig brydd seg om meg men samtidig har han også oppført seg ganske slemt mot meg til tider. Jeg forstår bare ikke hvorfor og spesielt ikke nå da vi omtrent ikke har kontakt. Han ser på sosiale medier hvis det er en ny i livet mitt men jeg synes strengt tatt han ikke har noe med det. Det burde ikke bry han siden det er så lenge siden vi i det hele tatt hadde et lite snev av flørt. Hvorfor drives i så fall noen til å være slem og såre en dem er glade i? Eller er det bare snakk om kontrollering? 

Anonymkode: d8533...2bb

Videoannonse
Annonse
Gjest Mummijenta
Skrevet

Om han sårer deg gang på gang, eier han ikke respekt ovenfor deg og er nok dessverre ikke så glad i deg som han gir uttrykk for. Ha respekt for deg selv, og ikke bry deg om han mer.

Skrevet
Akkurat nå, Mummijenta skrev:

Om han sårer deg gang på gang, eier han ikke respekt ovenfor deg og er nok dessverre ikke så glad i deg som han gir uttrykk for. Ha respekt for deg selv, og ikke bry deg om han mer.

Takk for fint svar. Det var veldig oppklarende når jeg tenker etter for jeg fortjener faktisk bedre.

• Liker 1
Gjest Mummijenta
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fint svar. Det var veldig oppklarende når jeg tenker etter for jeg fortjener faktisk bedre.

Du fortjener absolutt noe mye bedre! <3

Skrevet

Inntrykket mitt, etter å ha lest om kontrollerende, sjalu og utro partnere, er at de mest sjalu og kontrollerende folka er de som selv har lav terskel for å være utro.
De vet at de selv lett kunne ha vært utro, de tar utgangspunkt i at partner (du) er likedan, og da blir de sjalu og kontrollerende for å prøve å stoppe deg i den utroskapen de tror at du fristes til.
Selv hadde jeg en kjæreste som jeg følte at jeg ikke turte 100% å stole på at ikke ville forlate meg, og noen år senere ble det jeg som forlot ham og han ble lei seg.. oh, the irony.

Anonymkode: 4918a...418

• Liker 1
Skrevet

Han vet at han ikke er god nok for blant andre deg, og han er sannsynligvis ikke god nok (..) for foreldrene sine, og/el. blitt mobba osv. Tvang kommer av å selv ha blitt tvunget. Det skapes det en reaksjon ut i fra erfaringer med opovekst, evt. traumer osv. og følelsene tilknyttet, og blir til handlingsmønster i personligheten. 

For å ta vare på deg selv så er det kanskje greit å se/kjenne litt etter om slemmheten du opplever kommer fra en "normal bitter sjel med kjærlighetssorg som kommer til å møte ei fin dame snart" eller hakket lengre mot "jeg føler tvang/han gir meg vondt i magen/forvirra tankegang/frysninger". 

På sosiale medier trenger du ikke å ha ham som venn, han kan vel følge deg om han vil, da blir det ikke mer privat enn det og er han normal så glemmer han deg etterhvert når du forsvinner litt fra skjermen hans.

Noen kommer seg når de våkner opp, andre våkner ikke. Men er du trygg på at du vil ha mest folk som skaper godhet, trygghet og sannhet i livet, ja da er det greit å si farvel til folk som ie er med på den linja. Du er ikke forpliktet til å være noens venn, spesielt ikke en gammel date fra mange år tilbake.

Anonymkode: f3144...ce7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...