Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om to emner man tar har eksamen på samme dato? Må man vente til neste år for å få tatt eksamen?

Går et studie nå som har tre eksamener til våren, og skal melde meg på et annet (som jeg har lyst til å ta fordi det er relevant til utdannelsen og noe jeg interesserer meg for), men ingen av emnene har fått eksamensdato enda. Er det sånn at de prøver å ta hensyn til dette, eller kan man ta eksamen med de som konter? Skal spørre på skolen i morgen, men hadde vært fint å høre om noen har erfaring med dette.

Anonymkode: 72454...cb0

Skrevet

På BI tar man to på en dag, da sitter man i et eget klasserom sammen med andre som tar dobbelteksamen. En times pause mellom. Sjekk med skolen din? 

• Liker 1
Skrevet

De tar som regel hensyn til vanlige emnekombinasjoner. Dersom det siste emnet ikke er vanlig å ta med din kombinasjon vil det ikke bli tatt hensyn til dette, nei. Samtidig må du jo være ganske uheldig for at det kommer på samme dag. Selv ville jeg ha sjekket opp tidligere eksamensdatoer. Det gir en liten pekepinn på hva du kan forvente neste semester. :)

Hvis de kolliderer kan du forhøre deg med utdanningsinstitusjonen din. Det kan hende at du kan få tilgang på utsatt eksamen eller endring av eksamensform. Det sistnevnte vil nok ikke gjelde om emnene du tar ikke er helt nødvendige for graden din. 

Anonymkode: 3d675...452

Skrevet

Jeg fikk to eksamener på en dag dette semesteret, og det løste seg ved at jeg kunne velge om jeg ville ta to eksamener på en dag eller få gyldig fravær for den ene. Jeg valgte gyldig fravær da det er to store fag jeg har eksamen i, og får da konteeksamen i februar :)

Anonymkode: 4a1f3...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...