Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #1 Skrevet 31. januar 2005 det snakkes så mye om at menn har sterke drifter som må tilfredsstilles - og at kjærestene bør/ gjør de tilfreddstilt... det er liksom underforstått at kvinner skal gjøre det og at menn forventer det... men hva med kvinners behov for kommunikasjon og gode samtaler?... føler ikke de blir tilfredsstilt... så her går det også på menns premisser! ...det er min erfaring og når jeg ser brukerhyppgheten på dette forumet, og hva som blir sagt, er jeg glad jeg er single... - jeg føler litt sinne inni meg for hvordan menn er noen ganger, og hvor dumme kvinner er - samtidig håper jeg selvfølgelig at jeg møter noen som jeg holder ut med, men har jeg så innmari lyst? hadde det ikke vært for at forelskelse gjør blind, hadde ingen funnet seg i parforhold - det er for urettferdig rett og slett. jeg - kvinnen - blir taperen. sorry, det er sånn jeg føler det :oops:
Gjest Bellatrix Skrevet 31. januar 2005 #2 Skrevet 31. januar 2005 Vel, jeg tror du har tapt med en gang du ser på forholdet som en konkurranse, om å vinne eller tape. Forhold handler om å gi hverandre gjensidig kjærlighet.
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2005 #3 Skrevet 31. januar 2005 Du snakker om å generalisere... :o Kvinner eier ikke drifter, og menn har ikke behov for trygghet og kommunikasjon. REKTI! Hvis dette er representativt for din erfaring er det vel snarere din egen feil enn mennenes. Hvis du finner deg i dårlig oppførsel er det på grunn av noe annet enn forelskelse - mener nå jeg. Dessuten skal du ikke holde ut med den du er sammen med - det skal faktisk gi deg noe også. Hva er vitsen ellers? Og forresten; Hva gjør kvinnen til taper? Synes ikke det kom helt klart frem i innlegget ditt. Er det fordi mannen vil ha sex med henne hele tiden, men nekter å prate med henne? Hrmf... Mulig jeg misforsto hele innlegget, men hvis du syter av ovennevnte grunn bør du gå i deg selv og finne ut hva du ønsker deg og ikke minst hvorfor du ikke får det.
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #4 Skrevet 31. januar 2005 "Dessuten skal du ikke holde ut med den du er sammen med - det skal faktisk gi deg noe også. Hva er vitsen ellers? " ja, det er vel den delen jeg sliter med da...
Hu i Svingen Skrevet 31. januar 2005 #5 Skrevet 31. januar 2005 "Dessuten skal du ikke holde ut med den du er sammen med - det skal faktisk gi deg noe også. Hva er vitsen ellers? " ja, det er vel den delen jeg sliter med da... Da er svaret at du ikke har funnet rett person. Og grunnen til det kan være at du ikke aner hva du er ute etter? Ingen grunn til å gå for den første og beste vet du...
Cata Skrevet 31. januar 2005 #6 Skrevet 31. januar 2005 men hva med kvinners behov for kommunikasjon og gode samtaler?... føler ikke de blir tilfredsstilt... så her går det også på menns premisser! :o Da må du (og enkelte andre her inne) rett og slett ha hatt uflaks, tror jeg. Noen av de beste samtalene jeg har hatt (og har) er med partneren min. Og mitt inntrykk er at temmelig mange andre som skriver her også har et åpent og godt forhold med god kommunikasjon med sine samboere eller kjærester.
Gjest Madam Felle Skrevet 31. januar 2005 #7 Skrevet 31. januar 2005 himmel og hav, for en måte å se på forholdet på. Like greit at du er singel.
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #8 Skrevet 1. februar 2005 ja,det var det jeg lurte litt på...om de tankene jeg har er gjennomsnittlig eller om det er JEG som er problemet... da er det nok jeg som er problemet, og/eller at jeg har hatt skikkelig uflaks...det kan nok stemme at jeg fram til nå ikke har visst helt hva jeg ville ha og det er nok ingen fordel å ha dårlig selvtillit heller når man leter etter en kjæreste... så da er det vel best at jeg er single da...
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #9 Skrevet 1. februar 2005 ...det kan nok stemme at jeg fram til nå ikke har visst helt hva jeg ville ha... quote] Du sa jo i det første innlegget hva du vil ha (om enn i andre ordelag ): En kjæreste som tar hensyn til dine ønsker og behov også likefullt som du skal ta hensyn til hans. Og, det er fullt mulig
Gjest Jente, 32 Skrevet 1. februar 2005 #10 Skrevet 1. februar 2005 det snakkes så mye om at menn har sterke drifter som må tilfredsstilles - og at kjærestene bør/ gjør de tilfreddstilt... det er liksom underforstått at kvinner skal gjøre det og at menn forventer det... men hva med kvinners behov for kommunikasjon og gode samtaler?... føler ikke de blir tilfredsstilt... så her går det også på menns premisser! ...det er min erfaring og når jeg ser brukerhyppgheten på dette forumet, og hva som blir sagt, er jeg glad jeg er single... - jeg føler litt sinne inni meg for hvordan menn er noen ganger, og hvor dumme kvinner er - samtidig håper jeg selvfølgelig at jeg møter noen som jeg holder ut med, men har jeg så innmari lyst? hadde det ikke vært for at forelskelse gjør blind, hadde ingen funnet seg i parforhold - det er for urettferdig rett og slett. jeg - kvinnen - blir taperen. sorry, det er sånn jeg føler det :oops: Jeg oppfatter det ikke slik at trådstarter ser på forhold som en konkurranse (slik en sa her). Jeg er helt enig med deg, trådstarter. Jeg har gjort meg nøyaktig den samme generelle observasjonen som du har. Mye skjer på mannens premisser, men det er ikek mange som sier det. Flere i Norge tror det er likestilt og at vi har det så bra, men kommunikasjonen mellom menn og kvinner er ikke på topp. Mye skjer på mannens premisser og i forhold til hans behov (sex). Kvinnen som vil ha mer ro og nærhet (uten sex) tas ikke mye hensyn til! (Bl.a., for å bare kommentere noe av innlegget).
Ciara Skrevet 1. februar 2005 #11 Skrevet 1. februar 2005 Enig med gjest, det er absolutt mulig å finne noen som har det du er ute etter Når det gjelder det med å "stille seg til disposisjon" for mannen seksuelt sett, så håper jeg det er en tankemåte som ikke er særlig aktuell lenger... Hos oss så skjer det stadig vekk at en av oss har mer lyst enn den andre - men da ser den med minst lyst på det som en bra mulighet likevel Altså - man ofrer seg ikke, men lar seg rive med. Stammer disse oppfatningene dine av forhold fra egne erfaringer, eller er det innleggene her som er basis for dem? I så fall så kan det jo være greit å tenke på at vi dessverre har en tendens til å skrive mer om negative ting, enn om positive...
Gjest GreenSky Skrevet 2. februar 2005 #12 Skrevet 2. februar 2005 Ha! Såklart forhold skjer på menns premisser hvis en går inn for det! Og hvis en begynner et forhold med det utgangspunktet, da har en allerde tapt, da! Det blir ofte slik at en tiltrekere seg en viss type mennesker etter hva en utstråler. Har en på forhånd har bestemt seg for at mannen er sjefen, eller at alle menn er drittsekker... Hviken type fyr ender en opp med da, tro?
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #13 Skrevet 2. februar 2005 Av og til tenker jeg at det kan være bra å bo langt unna hverandre, særlig når det blir kvinnen som setter premissene for når man kan treffes.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #14 Skrevet 2. februar 2005 For det første: det skal ikke være slitsomt å ha et forhold! Her går det sin gang helt naturlig, uten å tenke på hvem sine premisser vi følger. Både kvinner og menn har drifter, og både kvinner og menn har behov for kommunikasjon og nærhet. Dermed har man litt av alt i forholdet! (I allefall i mitt! ) Tror litt av greia er å finne den riktige partneren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå