Gå til innhold

Sette seg oppå ungen og holde for munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å sette seg over en unge med hele kroppsvekten sin og holde foran munnen så ungen skal slutte å gråte hysterisk? 

Dette er noe jeg ble utsatt for som barn, og jeg lurer egentlig på om dette kan være en mulig forklaring på hvorfor jeg har problemer med kroppskontakt.

Anonymkode: 4202f...38e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er barnemishandling!

Anonymkode: 6dabc...036

• Liker 17
Gjest GoldenLioness
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ok å sette seg over en unge med hele kroppsvekten sin og holde foran munnen så ungen skal slutte å gråte hysterisk? 

Dette er noe jeg ble utsatt for som barn, og jeg lurer egentlig på om dette kan være en mulig forklaring på hvorfor jeg har problemer med kroppskontakt.

Selvsagt ikke.

Man gjør ikke noe med et barn som man ikke gjør med en voksen.

Hadde en voksen person lagt en annen voksen i bakken for fordi det gråt så hadde vedkommende blitt tiltalt for overgrep. 

Skrevet

Nei dette er absolutt ikke ok å gjøre mot noen, verken barn eller voksne! 

Anonymkode: 17211...b46

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnemishandling! Overhode ikke greit! 

• Liker 1
Skrevet

Nei, selvfølgelig er ikke det ok. 

• Liker 1
Skrevet

Nei dette er ikke ok, jeg hadde fått klaus av det. Kan godt tenke meg det henger igjen ja.

Anonymkode: 2a0d1...b1e

• Liker 1
Skrevet

Seriøst, lurer du virkelig på dette?

• Liker 4
Skrevet

Uff, nei dette er ikke normalt eller greit! Det er nok en av faktorene for at du sliter den dag i dag. Sender deg en klem <3 

Anonymkode: 63600...22a

• Liker 2
Skrevet

Altså, jeg tror det er litt mer komplisert enn du skisserer, TS.

Jeg tror ikke angsten din for kroppskontakt kommer av at noen bare brøt intimsonen din helt uten videre. Jeg tror det har å gjøre med at du ikke ble lyttet til, tatt seriøst, avvist på en brutal måte. Å i tillegg bryte din intimsone og ikke gi deg mulighet for å komme deg unna hjalp jo ikke akkurat. Men det er altså mye ondt som ble gjort mot deg på en gang.

Anonymkode: 34f21...42c

• Liker 2
Skrevet

Pleier de ikke å gjøre sånt med umulige unger på bvinstitusjon? 

Anonymkode: 15b8c...107

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke! Uff stakkars deg Ts 😔 Helvetets folk som gjorde det. Det er jo misshandling. Det er jo ikke så lenge siden det var en sak om dette (fra USA tror jeg?) hvor en voksen hadde satser på barnet som straff, barnet døde av kvelning. 

Anonymkode: 49e34...9f7

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Evilposelos skrev:

Seriøst, lurer du virkelig på dette?

Når man er utsatt for dette som barn, kan det ennå henge igjen som voksen, at dette kanskje var greit. Synes ikke det er rart at TS lurer. Sett utenfra ser en selvsagt at dette er mishandling, men som sagt, jeg synes ikke det er rart å spørre om. 

Til Ts; nei, dette er kraftig overtramp!! Oppsøk gjerne hjelp, for å bearbeide. 

• Liker 5
Skrevet

Moren min pleide å gjøre slikt. Det er virkelig barnemishandling! Ingen av oss tre barna har problemer med kroppskontakt da så det kan nok bunne i amdre ting?

Anonymkode: a44b4...6af

Skrevet

Dette gjorde min mor mot meg ved et par anledninger(det hadde skjedd noe og jeg var kjempeopprørt og trengte en voksenperson), og hun satte seg på meg, og holdte meg for munn og nese(mulig sistnevnte var et uhell), så jeg fikk ikke puste. I dag er jeg voksen, men som yngre voksen så sluttet jeg å møte henne uten å ha noen med meg. Og hun fikk ikke ta på meg. Ikke i hånden en gang. Heldigvis har det ikke ført til noen videre konsekvenser for mine andre forhold, jeg har gode tillitsforhold til venner og kjæreste.

Anonymkode: 879ca...902

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er selvsagt ikke lov! 

Huff, så trist...😢

Anonymkode: 465b9...327

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg definitivt si kan være en årsak. Nei, det er IKKE ok! Laaaaangt derifra. Hvis du i tillegg sliter med å vise dine ekte følelser lan du antagelig relatere det tilbake til den samme trivelige oppdragelsen... huff, sender bare en klem jeg! Kanskje litt tid hos psykolog kan hjelpe noe? Slikt kan sette dype spor dessverre.

Skrevet

Om dette skjedde flere ganger og jevnlig, så kan det selvsagt gi følger. Men om det var ett enkeltilfelle så er det nok mer som er årsaken til vegring for kroppskontakt. 

Noen ganger kan svæer utagerende barn være til skade for seg selv/andre, og da må man holde dem fast mot deres vilje tol det verste er gått over. Men i «sunne» tilfeller vil man snakke om dette sammen og være i kontakt med helsevesen.

Noen kan jo også ha minner som er mer dramatiske eller annerledes enn hva som faktisk skjedde.

Men som et utgangspunkt vil jeg ikke kalle dette funksjonell atferd nei. Spesielt ikke siden du ble holdt for munnen. 

Anonymkode: d6c3d...ae5

Skrevet

Nei. 

:klemmer:

Anonymkode: eb27a...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...