Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og mottar aap fra nav pga psykiske problemer som fører til at jeg har mistet arbeidsevnen med 50%. Har hatt aap i 3 år og gått til behandling og har samtidig fått arbeidsrettede tiltak av nav. føler nå at jeg er klar for en jobb, og da deltid til å begynne med for å jobbe meg oppover i arbeidsmengde, pga jeg har så mange år utenfor arbeidslivet.

Har fått tilbud om jobb, 60% stilling i en jobb jeg føler er helt perfekt for meg. Problemet er at da må jeg flytte siden dette er en jobb som er 2 timers kjøring herfra. Og det blir altfor dyrt å pendle. Det er også uaktuelt å ukespendle da det blir for dyrt å leie leilighet på ny plass og beholde gammel leilighet.

Jeg har et barn jeg har samvær med her jeg bor. Jeg har ingen oppsparte midler, ikke engang til depositum. Jeg har flyttet mye rundt og han endelig flyttet inn i en leilighet som jeg virkelig føler jeg trives i og der jeg har tilhøringhet og føler meg hjemme. Dette har jeg slitt veldig med og har hatt mye indre uro pg akkurat dette, som også har vært en del av byrden iforhold til min psyke, og jeg har ikke veldig lyst til å flytte herfra hvis det i tillegg oppstår mye komplikasjoner ved flytting. jeg har 1års kontrakt på som går ut i juli.

Arbeidsforholdet vil evt starte opp i januar. så der er det jo 1 problem allerede. I tillegg er dette på et sted der det gjevnt over er ca 2-4000 kr dyrere å leie enn her jeg gjør nå. Jeg har heller ikke mye nettverk rundt meg som kan hjelpe meg med en eventuell flytting.

Så da kommer spørsmålet mitt. Hvis jeg tar opp denne problemstillingen med nav, blir jeg da nødt til å flytte for å ta meg denne jobben? Kan de evt hjelpe til med å få meg nytt bosted og selve flyttingen? Det er snakk om 2 forskjellige fylker.

Jeg vet jo ikke engang om jeg er i stand til å være i jobb så mye som 60%, selv om jeg har veldig lyst til dette. Hva skjer evt med aap? får jeg hjelp til resterende 40%? Hva skjer dersom jeg ikke klarer å stå i jobben og evt må redusere arbeidsmengde? Får jeg hjelp til å kunne møte opp til samvær?

Hva skal jeg gjøre? Har fått tenketid fram til jul før jeg må komme med et endelig svar.

Anonymkode: 3e5a0...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan hjelpe med flytting ja. Hør med de på nav. Ønsker deg lykke til.

Anonymkode: 5861b...cb3

Skrevet

Du kan jo ikke flytte vekk fra ditt barn! Du er nok avhengig av å få jobb der du bor! 

Anonymkode: 2af88...785

Skrevet

Hvor god sjanse er det for å finne jobb som passer deg der du bor? Det høres ut som det kan bli for mye usikkerhet for deg å flytte, og at det er slike ting som gjør deg urolig når det gjelder psyken. Hadde jeg vært deg ville jeg prioritert stabilitet nå og heller funnet noe der du er, istedet for å røske opp i alt rundt deg av sikkerhetsnett. Godt jobbet med å komme dit du er i dag! Nå gjelder det å holde seg stabil over tid slik at du tåler større belastninger etterhvert.

Anonymkode: f921c...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...