AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Hva tenker dere om dette og denne personen? Jeg er ei godt voksen dame. Vi er få i familien der min mor, meg og mine 2 søstre og bror er igjen. Min yngre bror har alltid gått meg på mine nerver, og dette er han veldig klar over, og gjerne utnytter dette. Han har alltid vært og fortsatt er den 'beste' og lillebabyen til vår Mor. Han har i flere år (10+) alltid spilt på at han er den yngste av oss alle og at det er kun de eldre søskenene som gjør noe galt. Han kan gjerne sitte å strigråte der han sier at han ikke skjønner hva galt han gjør, mens i det neste øyeblikk han godte seg over at vår mor faller for 'krokodilletårene' og anklager oss andre for noe som ikke er sant. Vår mor eldes og hun trenger mer og mer hjelp. Hun har ved flere tilfeller vært innlagt på sykehus pga hukommelsessvikt, hjerneblødning og andre alvorlige ting. Vår bror tåler ikke å ta 'feil'. Han må alltid kverrulere og diskutere helt til noen gir seg. Han sprer løgner og da spesielt om vår ene søster. Ganske kraftige løgner der vår Mor i flere tilfeller ikke tar kontakt med henne på flere mnd. Kjefter på henne og sier mye stygt og gir henne all skylden(selv om hun ikke har gjort noe). Dette har også gått kraftig utover to av barnebarna. Han er begynt å si mye stygt om de to og selvsagt vår Mor faller for det og dermed er ufin og ikke tar kontakt med de. Det har vært mye sykdom i vår familie og vår bror er veldig slik at han må fortelle henne nesten hver dag at han er så dårlig og alt er 'helt forferdelig'. Vår mor tar dette tungt og alltid omtaler vår bror med: *Men stakkars gode *******, han gjør ingenting galt stakkars*. Ved flere anledninger har Mor sagt unnskyld til oss, og da spesielt til den ene søsteren vår, for måten hun har vært på og har skjønt hvordan vår lillebror holder på(Dette er gjerne i en tid der hun ikke har så alt for god kontakt med ham). Når Mor får mer kontakt med ham igjen, så er det påan igjen og ham sprer løgn og hat til vår mor om oss, mest om vår ene søster. Da er alt glemt og vår mor 'glemmer' hva hun har unnskyldt seg for og er igjen på at *men stakkars lille *****. * Vår bror har fått Mor til å tro at vår ene søster har installert mikrofoner i huset slik at hun kan få noen til å rane mor (Dette har vår bror regelrett sagt til vår Mor, som tror på det og har kjeftet på vår søster for at han skulle rane henne og mye mer). Sitter og sier at vår søster har psykiske problemer og trenger hjelp. Vår søster har sagt ifra så mange ganger at hun ikke ønsker kontakt med vår bror mer pågrunn av alt som har skjedd, dette respekterer ikke vår mor og sier at hun ikke ønsker kontakt med oss om vi ikke har kontakt med "Gode snille *******, som aldri gjør eller har gjort noe galt" Vår bror har virkelig kommet seg inn i hodet på Mor og gjør oss andre til de stygge ulvene. Det er så uendelig mye mer. Vår søster har bestemt seg for å kutte all kontakt med vår mor og bror da dette har påvirket henne så mye. Er dette noe som kan minne om en psykopat/narsissist? Anonymkode: e80ba...2c5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Jeg kjenner iallefall igjen krokodilletårer og løgner fra min eks, som jeg etterhvert forsto var narsissist. Og det at utrykte følelser så tydelig er et spill... når man endelig har gjennomskuet det. Glimtet av triumf når noen har bitt på. Han snakker også ned mennesker og lyver, med mindre han har brukt for dem. Da er de "inne", til han ikke trenger dem lenger. Skaper konflikter, der han er offer, eller der han lager en annen til offer, og liksom er støttende mot denne, mens sannheten er at han skaper konflikt ut fra ingenting. Alt er bare løgn. Anonymkode: 77fc4...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Men har søsteren din noen venner som kunne gjort noe sånt? Ranet noen hjemme? Hvordan miljø er hun i? Og har broren din noen psykisk historikk fra før? Har han slitt med rusmisbruk, som kan ha ført til at han er paranoid og vrangforestilt, eller kan det være noe hold i det han sier? Anonymkode: c32e8...27c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Jeg har en bror som holder på omtrent slik, og en mor som ikke forstår hvordan han er. I en periode gikk det spesielt hardt ut over meg, og det endte med at jeg kuttet kontakten med først min bror, deretter min mor. Jeg snakket ikke med henne på fire måneder, da hun selv tok kontakt fordi hun savnet meg. Jeg sa til henne at jeg gjerne ville ha kontakt med henne, men at min bror og alt som har vært rundt ham og oss aldri kan være et tema mellom oss. Hun sa seg enig i det, og vi begynte å treffes igjen. Jeg har fortsatt ikke kontakt med min bror, og det er en enorm lettelse. Jeg tenker på min bror som en mann med helt klare sosiopatiske trekk, og det samme tenker jeg er tilfelle når det gjelder din bror. Det nytter ikke å snakke med slike mennesker, det beste er å bare kutte kontakten. Anonymkode: 5f3ae...2b1
Villafina Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har søsteren din noen venner som kunne gjort noe sånt? Ranet noen hjemme? Hvordan miljø er hun i? Og har broren din noen psykisk historikk fra før? Har han slitt med rusmisbruk, som kan ha ført til at han er paranoid og vrangforestilt, eller kan det være noe hold i det han sier? Anonymkode: c32e8...27c Ops. Feil, skulle ikke sitere. Endret 9. desember 2017 av IdaChristine
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 Her må det kontaktes fagpersoner. Anonymkode: ca39e...bde
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #7 Skrevet 15. desember 2017 Dere må jo verne om moren deres her. Hun er glemsom og sliten og gammel og kan manipuleres, som du forklarer. Pass godt på henne og forklar at det han sier om mikrofoner er bare tull. Ikke godt for henne å tenke at dette er virkelig, stakkar. Anonymkode: 023a1...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå