Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha prøvd og feilet litt er jeg litt i ingenmannsland når det gjelder dating for tiden :P 

Har gått på noen smeller, har tre årelange forhold bak meg, og noen korte nå de siste par årene. Men jeg har endret meg, ryddet opp i livet mitt og står stødigere på bena. Likevel er det liksom veldig vanskelig å date, og jeg forstår ikke hvor det går skeis 😂 jeg vet ikke om jeg er altfor kresen, har forhøye forventinger, eller bare egentlig ikke er klar... Noen ganger tenker jeg at muligheten var rett foran nesen min - men jeg styrer unna.

Jeg har barn med en drittsekk ut av dimensjoner, så standarden min ble plutselig veldig høy etter det forholdet tok slutt. Den nye typen var det stikk motsatte. Og nå er jeg redd kravene ble satt urimelig høyt, jeg traff blink på alle punkter med siste eksen - økonomisk, karrieremessig, relasjonsmessig, kjemi og alt annet. I starten i alle fall. Jeg falt pladask, men så vokste jeg fra han (han var ikke så spennende eller sjarmerende da forelskelsen ga seg...og det ble tydelig at han slet med alkohol!).

Jeg ØNSKER å prøve å date, men føler selv litt på at jeg trekker meg før det i det hele tatt kommer i gang. Det kan være fordi jeg plutselig ikke prioriterer det, føler meg usikker på meg selv (tøft å bli kjent med seg selv på nytt), eller finner tusen feil ved han! Hvilke krav er liksom ok å egentlig ha på lista over drømmemannen? Tror jeg er blitt helt overfladisk og tullerusk egentlig 🙄

Jeg vet jo at ingen her kan gi meg det egentlige svaret 🤪 men det hadde vært godt med litt refleksjoner og eventuelt erfaringer fra andre!

VET man når man er klar for å date? Eller må man hoppe i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at når man nedprioriterer dating, trekker seg og føler seg usikker på seg selv, så er man ikke egentlig klar for å date, selv om man skulle ønske det og kanskje savner "noen". 

Kravene varierer nok fra person til person, men basic er jo hvertfall snill, kjekk i ens øyne, omtenksom, respektfull, god kjemi og match i personligheter og seksuellt kompatible. 
For meg er det også viktig at mannen har orden på økonomien, men selve jobben og inntekten hans betyr ingenting. 
Jeg tenker at først og fremst skal man være seksuelt tiltrukket av hverandre, også under bli kjent prosessen merke at man utvikler et bestevennskap, at man heller er komfortable med hverandre enn nervøse rundt hverandre for det gjør datingen slitsom om man ikke kan være seg selv. 
Jeg syntes også hva slags visjoner og verdier man har i livet må passe med hverandre.

Anonymkode: 5f60f...d86

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at når man nedprioriterer dating, trekker seg og føler seg usikker på seg selv, så er man ikke egentlig klar for å date, selv om man skulle ønske det og kanskje savner "noen". 

Kravene varierer nok fra person til person, men basic er jo hvertfall snill, kjekk i ens øyne, omtenksom, respektfull, god kjemi og match i personligheter og seksuellt kompatible. 
For meg er det også viktig at mannen har orden på økonomien, men selve jobben og inntekten hans betyr ingenting. 
Jeg tenker at først og fremst skal man være seksuelt tiltrukket av hverandre, også under bli kjent prosessen merke at man utvikler et bestevennskap, at man heller er komfortable med hverandre enn nervøse rundt hverandre for det gjør datingen slitsom om man ikke kan være seg selv. 
Jeg syntes også hva slags visjoner og verdier man har i livet må passe med hverandre.

Anonymkode: 5f60f...d86

Åhhh ja. Det første du skriver er egentlig det jeg selv tenker! Jeg føler ikke at jeg savner noen, men har kanskje en følelse av at jeg «bør» date av en eller annen rar grunn 🙄

Alt det andre du skriver virker helt logisk egentlig, er enig i det:)

• Liker 1
Skrevet

Du har barn, du må justere kravene veldig.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Uffda skrev:

Skal jeg le?

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Uffda skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 01a3e...6c9

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor?

Anonymkode: 01a3e...6c9

Fordi det gjør henne mindre attraktiv naturlig nok.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Uffda skrev:

Hahaha! Jeg har ikke hatt manko på interessenter tidligere, så det finnes nok av menn som syns det er overkommelig. Men det er ikke der problemet mitt ligger ;)

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Uffda skrev:

Sier han som aldri har sjans på å få noen verken med eller uten barn, og heller aldri vil få barn selv :ler:

Anonymkode: 382c0...6ca

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sier han som aldri har sjans på å få noen verken med eller uten barn, og heller aldri vil få barn selv :ler:

jew.gif

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde et barn da mann på høyeste attraktive nivå utseendemessig falt for meg. Nå har vi vært gift i mange år. Så barn er ikke nødvendigvis hinder, men man må kanskje legge nivået der man selv er. 

Uansett, det er ikke status man faller for, men personlighet. Om du nøler på å date er du antagelig ikke klar, og når du faller for en er det antagelig annet enn status som vil bety noe. Alle har sin drømmemannen /kvinne, men få jeg kjenner har endt opp med partner som passer "listen". Ikke jeg heller! Min mann er flott, men jeg ønsket meg en mann som var praktisk flink, kreativ, og som likte å lese og lære alt mulig (som meg). Min mann har 10 tommeltotter, leser aldri, og noe særlig fantasi har han ikke. Men når det skjer så skjer det! 

Anonymkode: 2c5e8...f9e

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Uffda skrev:

jew.gif

Vi er veldig lei den gifen der nå.

Anonymkode: f9748...f75

• Liker 3
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er sånne kommentarer han fisker etter. Greieste er nok om så mange som mulig bare ignorerer brukeren og klager han inn hver gang han bryter reglene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes vel ikke det er å sette urimelig høye krav å ikke ville ha noen som sliter med alkohol...

• Liker 1
Skrevet

Men så lenge du trives alene, og har det bra. Så kan du jo bare fortsette å ha de høye kravene, og man må ikke date. Går an og ta en pause og.

Jeg er selv enslig singel mor, og jeg tar jevnlige pauser fra å date. For det er jo slitsomt å date og, treffe nye og det og bli kjent med de, for å finne ut at man ikke passer sammen. Og visse krav bør man jo uansett ha. Men man bør heller ikke ha alt for mange krav. Og plutselig finner man ut at man har det fantastisk, med han man ikke trodde man skulle falle for.

Anonymkode: 6866c...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...