AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Nå har jeg snakket med Chess frem og tilbake siden fredag, da mobilen min (samsung galaxy 8+ kjøpt i september) ikke har dekning. Kan ikke ringe, sms eller mobilnett. De har bedt meg gjenopprette fabrikkinnstillinger og nullstille nettverkstjenesten, og hvis det ikke ordndet seg i løpet av helgen skulle jeg ringe igjen på mandag. Nå har den plutselig fungert litt igjen, men det er absolutt ikke stabilt og jeg må stadig restarte telefonen. Jeg lurer på om dette ikke snart er grunn nok til å få en ny telefon? Det skal jeg selvsagt spørre Chess om på mandag, men jeg føler for å høre andres meninger for å vite om jeg er for kravstor her. Jeg har ikke lyst til å ha en telefon som plutselig ikke har dekning på tilfeldige tidspunkt, der jeg må nullstille ting og restarte til stadighet for at det skal fungere. Jeg har forøvrig også forsikring. Hva tenker KG? Anonymkode: 89214...cdc
stan Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Fungerer mobilen greit ellers? Det du beskriver minner om sim-kort feil. Har du et annet sim-kort du kan prøve med? Hvis det virkelig er mobilen, går det på garantien, ikke forsikringen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg snakket med Chess frem og tilbake siden fredag, da mobilen min (samsung galaxy 8+ kjøpt i september) ikke har dekning. Kan ikke ringe, sms eller mobilnett. De har bedt meg gjenopprette fabrikkinnstillinger og nullstille nettverkstjenesten, og hvis det ikke ordndet seg i løpet av helgen skulle jeg ringe igjen på mandag. Nå har den plutselig fungert litt igjen, men det er absolutt ikke stabilt og jeg må stadig restarte telefonen. Jeg lurer på om dette ikke snart er grunn nok til å få en ny telefon? Det skal jeg selvsagt spørre Chess om på mandag, men jeg føler for å høre andres meninger for å vite om jeg er for kravstor her. Jeg har ikke lyst til å ha en telefon som plutselig ikke har dekning på tilfeldige tidspunkt, der jeg må nullstille ting og restarte til stadighet for at det skal fungere. Jeg har forøvrig også forsikring. Hva tenker KG? Anonymkode: 89214...cdc https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Les forbrukerkjøpsloven du, så ser du at du fint må finne deg i at telefonen blir forsøkt repaprert tre ganger for samme feilen, dersom butikken mener det er mest hensiktsmessig, før du eventuelt kan kreve omlevering i form av ny vare. Husk og på at det har vært et forrykende uvær i store deler av landet. Dermed kan feilen også ligge i nettet og ikke i telefonen. Er en basestasjon ute av drift så skal en annen ta over, men den som da tar over blir brlastet med mye mer trafikk enn ellers og dermed fungerer den dårligere. Anonymkode: 560a0...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #4 Skrevet 10. desember 2017 Opplevde dette med en mobil kjøpt hos cdon.com. Etter å ha testet nytt simkort, resetting og pratet med teleselskapet fant vi ut at problemet lå i telefonen. De ønsket å reparere den og det tok litt tid. Fikk byttet hovedkortet to ganger. Etter to reperasjoner fungerte det fremdeles ikke, så ga opp hele prosjektet og kjøpte meg ny i fysisk butikk så det ble lettere å klage. Anonymkode: dd9cc...b61
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #5 Skrevet 10. desember 2017 Det samme har skjedd med meg et par ganger, da måtte jeg ha nytt simkort. Er verdt å teste ut. Du må nok regne med at de først vil forsøke å reparere før du får ny. Anonymkode: 0688f...fbd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Skrevet 10. desember 2017 Tror som et par andre her at det kanskje kan være simkortet. Det skjer innimellom oppgraderinger på simkortet også, og det lønner seg alltid å bytte ut simkortet til det nyeste hver gang man kjøper ny telefon (eller oftere dersom man ikke kjøper telefon så ofte...) Anonymkode: 16654...26f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Takk for svar. Jeg har prøvd simkortet i en annen mobil, og det fungerte helt fint. I går kveld fungerte samsungen som sagt litt, men når jeg nok en gang prøvde å restarte den i dag så får jeg den ikke på igjen, den er helt død. De kan gjerne reparere den ti ganger for min del, jeg er bare redd for å måtte kjøpe ny telefon mens jeg fortsatt betaler på denne, for det har jeg definitivt ikke råd til TS Anonymkode: 89214...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå