Gå til innhold

Damer! Uncut eller cut?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er fortsatt ikke på noen måte sammenlignbart.

Anonymkode: 09b23...39f

Argumentasjonen er lik. En uønsket ting skjer uansett, derfor bør det skje i mest mulig kontrollerte og kvalitetssikrede former. Det er samme argumentasjon som gjør at vi har lovlig abort, som det minste av to onder. Hvordan man vekter argumentene er forskjellig, men prinsippet er likt. Omskjæring av jenter gir så vidt jeg vet større skader enn på gutter (jeg vet ikke om det finnes "milde" former for det), derfor legges det større vekt på jentebarns rettigheter.

Jeg mener prinsipielt at omskjæring bør være forbudt, men jeg vil heller at tusen gutter omskjæres på sykehus og forblir friske enn at hundre omskjæres privat og en av dem dør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo to ulike diskusjoner:

1) Rituell omskjæring av barn. Som jeg selvfølgelig er fullstendig i mot. Foreldrene som mishandler barna sine på denne måten må da være totalt blåste.

2) Denne tråden ligger under seksualitet, så tråden handler altså om omskjærte peniser ifht. nytelse for kvinnen, uavhengig av årsaken til at han er omskjært. For meg er det egentlig likegyldig, for det er ikke penisen jeg har sex med, det er mannen. Men det er jo dumt hvis han har fått så redusert følsomhet at det går ut over hans evne til å komme i mål. Det blir vanskelig med kjappiser hvis han må bruke halvannen time på å bli ferdig, liksom. Og så er det noe merkelig fasinerende ved å leke med penis og all den rare, løse huden :fnise:

Anonymkode: 4de34...6e5

Enig med fascinasjonen, peniser er vakre og deilige😍 

Men, har du aldri opplevd å savne penisen, men ikke personen etter et brudd eller noe. 

Jeg var ekstremt glad i eksen min, helt til det gikk nedover med oss. 1 mnd senere, satt å hulket litt fordi hans penis var perfekt, og ikke min lenger😂 Måtte le litt av meg selv da 

Skrevet
På 12.12.2017 den 7.13, AnonymBruker skrev:

Omskjæring av jenter finnes i minst 4 ulike varianter eller grader. Flere av disse er sammenliknbare med mannlig omskjæring.

Anonymkode: 4bf6e...57e

Eh nei.

For kvinner så er det 3 typer omskjæring.

1. Klitoridektopmi - hele eller den synlige delen av klitoris blir fjerna - kan samanliknast med å kutte av eit penishode.

2. Excision - fjerning av hele eller delar av klitoris, og fjerning av hele eller delar av indre og/eller ytre kjønnslepper - dette kan samanliknas med fjerning av forhud og penishode.  (og sjølve staken dersom både indre og ytre kjønnslepper blir fjerna)

3. Infibulasjon (samansying) - inneber fjerning av klitoris, og samansying av vulva, men unntak av eit lite hull på størrelse med ein blyant (for at urin og mensenblod skal kunne passere). Dett blir vanlegvis utført på nyfødte, men og på jenter opp mot 10 års alderen. Denne typen omskjæring må gjerast fleire gongar i løpet av livet. Når kvinna gifter seg så må hullet gjerast større så samleie kan utførast, når eventuelle barn skal fødast så må heile prosedyren omgjerast sånn at barnet kan passere.

Det finnes og ein kombinasjon av desse tre type omskjæringar - dei kombinert kan samanliknast med å skjære av både heile penis og ballar på ein gutt/mann.
Eg har ikkje hørt om at nokon gutter/menn blir maltraktert på denne måten.
Eg er imot all form for omskjæring!

• Liker 2
Skrevet
På 10.12.2017 den 13.38, BiancaH96 skrev:

Først vil jeg si at jeg er 100% imot omskjæring. Når det er sagt, så har jeg aldri møtt noen som er omskjært, så jeg har ikke noe å sammenlikne med. 

Imot omskjæring jeg også! Eksen min er omskjært, men kan ikke huske at det var noen forskjell på å bli penetrert av han vs en penis som ikke er omskjært 🤔 Eksen holdt ikke ut lenge og det kunne ta sekunder så var han i mål, men vet ikke om det har noe med at han er omskjært å gjøre? Var ikke klar over at han er omskjært før han sa det selv. 

Skrevet
10 minutter siden, Rødtoppen skrev:

Eh nei.

1. Klitoridektopmi - hele eller den synlige delen av klitoris blir fjerna - kan samanliknast med å kutte av eit penishode.

2. Excision - fjerning av hele eller delar av klitoris, og fjerning av hele eller delar av indre og/eller ytre kjønnslepper - dette kan samanliknas med fjerning av forhud og penishode.  (og sjølve staken dersom både indre og ytre kjønnslepper blir fjerna)

3. Infibulasjon (samansying) - inneber fjerning av klitoris, og samansying av vulva, men unntak av eit lite hull på størrelse med ein blyant (for at urin og mensenblod skal kunne passere). Dett blir vanlegvis utført på nyfødte, men og på jenter opp mot 10 års alderen. Denne typen omskjæring må gjerast fleire gongar i løpet av livet. Når kvinna gifter seg så må hullet gjerast større så samleie kan utførast, når eventuelle barn skal fødast så må heile prosedyren omgjerast sånn at barnet kan passere.

Det finnes og ein kombinasjon av desse tre type omskjæringar - dei kombinert kan samanliknast med å skjære av både heile penis og ballar på ein gutt/mann.

Fy faen, helt utrolig at dette praktiseres. Jeg blir kvalm :frkk: 

• Liker 1
Skrevet

Ikke lemlestet. Naturell er såklart best

Anonymkode: e87f7...408

Skrevet
59 minutter siden, TulleJenny skrev:

Imot omskjæring jeg også! Eksen min er omskjært, men kan ikke huske at det var noen forskjell på å bli penetrert av han vs en penis som ikke er omskjært 🤔 Eksen holdt ikke ut lenge og det kunne ta sekunder så var han i mål, men vet ikke om det har noe med at han er omskjært å gjøre? Var ikke klar over at han er omskjært før han sa det selv. 

Ikke godt å si, men jeg tror nok bare at han hadde liten selvkontroll, selv om jeg ikke har noen erfaring med omskjærte menn, tviler jeg på at det hadde noe å si. Jeg har selv opplevd menn som knapt nok har fått av seg buksa før de har kommet, og som har alt intakt. :)

Skrevet
1 time siden, BiancaH96 skrev:

Ikke godt å si, men jeg tror nok bare at han hadde liten selvkontroll, selv om jeg ikke har noen erfaring med omskjærte menn, tviler jeg på at det hadde noe å si. Jeg har selv opplevd menn som knapt nok har fått av seg buksa før de har kommet, og som har alt intakt. :)

Hehe ja, er nok bare det at de er forskjellige akuratt som oss damer :)

Skrevet
3 timer siden, TulleJenny skrev:

Hehe ja, er nok bare det at de er forskjellige akuratt som oss damer :)

Ja, det er forskjell på folk. :)

Skrevet

Er 100% imot kjønnslemlestelse av barn, samme hvilket kjønn.. Men velger man å gjøre det som voksen, er det det samme for meg. Har aldri prøvd en uten forhud, men kan ikke tenke meg det gjør så stor forskjell på sexen. Men må være lettere å gi handjobs og sånn til de med forhud, da.

Anonymkode: cdc48...07d

• Liker 1
Skrevet

Seriøst, ingen preferanse. Slutt å bry dere.

Anonymkode: 1bb78...362

Skrevet
8 hours ago, Rødtoppen said:

Eh nei.

Du evner ikke å skrive nynorsk for harde livet, så vennligst slutt å prøve.

Anonymkode: 1bb78...362

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...