Mann25aar Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Skriver dette i denne kategorien fordi mange av dere sannsybligvis har barn i barnehage og kan se for dere sitasjonen. Jeg er altså en mann på 25 år som jobber i barnehage og synes det er et fantastisk yrke. Vi er flere menn som jobber her og vi er alle enige om at den største frykten er å bli anklaget for vold eller overgrep og skulle vel ønske at vi ble overvåket hele tiden for at både foreldre og vi skal føle oss trygge. Alikevel blir vi fort paranoid overfor foreldre når det kommer til slike ting. Det var en hendelse på fredag hvor jeg skulle åpne barnehagen. Jeg hadde vært på do og var nå inne på avdelingen, klar til å ta i mot barn. Da kommer mor med den førdte ungen inn. Jeg sier hei og småprater litt med mor og barn før mor plutselig sier. "Du må lukke smekken din, *navnet mitt*". Jeg blir forbauset og kikker ned. Da ser jeg at jeg hadde jeg glemt å lukke smekken og blir flau. "Det ser ikke bra ut når du jobber i barnehage" sa moren. Så sier vi hadet og moren går. Jeg sitter igjen med et ubehag. Hva tenker dere om denne sitasjonen?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Alle kan glemme seg, og ikke lukke smekken etter dobesøk, uavhengig av om man er dame eller mann. Unødvendig å hinte til deg som enoverhriper kun fordi du er mann, og vitner om en del iboende fordommer mot mannlige omsorgspersoner. Tviler på at moren hadde sakt det i samme ordlyd til en kvinnlig ansatt. Anonymkode: d5eef...03a 21
atropos Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Jeg håper hun forsøkte seg på en spøk. Den var over kanten synes jeg... 22
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Jeg vil tro det var et forsøk på humor fra moren. For sikkerhets skyld ville jeg nevnt hele situasjonen for styrer i barnehagen. Anonymkode: 53e9b...baa 14
Mann25aar Skrevet 9. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2017 Ok. Så jeg burde ta det opp med ped leder/styrer og ikke si noe til henne direkte om at jeg opplevde det som ubehagelig? 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Alltid gå tjenestevei. Anonymkode: 91581...7d8 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 13 minutter siden, Mann25aar skrev: Skriver dette i denne kategorien fordi mange av dere sannsybligvis har barn i barnehage og kan se for dere sitasjonen. Jeg er altså en mann på 25 år som jobber i barnehage og synes det er et fantastisk yrke. Vi er flere menn som jobber her og vi er alle enige om at den største frykten er å bli anklaget for vold eller overgrep og skulle vel ønske at vi ble overvåket hele tiden for at både foreldre og vi skal føle oss trygge. Alikevel blir vi fort paranoid overfor foreldre når det kommer til slike ting. Det var en hendelse på fredag hvor jeg skulle åpne barnehagen. Jeg hadde vært på do og var nå inne på avdelingen, klar til å ta i mot barn. Da kommer mor med den førdte ungen inn. Jeg sier hei og småprater litt med mor og barn før mor plutselig sier. "Du må lukke smekken din, *navnet mitt*". Jeg blir forbauset og kikker ned. Da ser jeg at jeg hadde jeg glemt å lukke smekken og blir flau. "Det ser ikke bra ut når du jobber i barnehage" sa moren. Så sier vi hadet og moren går. Jeg sitter igjen med et ubehag. Hva tenker dere om denne sitasjonen? Jeg synes det var helt ok av moren å si i fra, hun sa det på en fin måte også, var ikke frekk. Anonymkode: e75d5...4b4 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Jeg ville nok sagt «så fint at du sa fra. Takk» Anonymkode: 35a83...665 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 Skjønner at du synes det var ubehagelig, men moren har jo rett. Anonymkode: e75d5...4b4 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Hun kunne spart seg for siste setningen...
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 Må være utrolig slitsomt å være en mann og jobbe med barn! Aldri kan være trygg for et aller annet anklage. Uff. Anonymkode: d7817...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være utrolig slitsomt å være en mann og jobbe med barn! Aldri kan være trygg for et aller annet anklage. Uff. Anonymkode: d7817...cb5 Det lå ikke noe anklage i dette, bare en generell opplysning som faktisk er riktig, man går ikke med åpen buksesmekk, det ser ikke bra ut i en barnehage. Anonymkode: e75d5...4b4 3
MrBart Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 Tenker at du med dine frykter vil lettere tolke noe i den retningen enn andre mennesker. Det var en enkeltkommentar, det kan til og med være hun ble flau og ikke visste hva hun skulle si eller at hun sa noe på impuls uten å tenke over hva du ville tenke. Ville ikke tenkt noe mer på det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #14 Skrevet 9. desember 2017 Jeg hadde stusset litt over deg som person hvis dette var noe du hadde tatt videre til ledelsen... Hadde lurt på hvorfor du tok dette til deg, og om det var noe i det siden du reagerte så voldsomt. Dette er hvordan jeg hadde tenkt som din kollega. Som mor så hadde jeg faktisk blitt bekymret... Man er sine barn nærmest. Anonymkode: aa49e...4d5 5
FantasDick Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 Jeg tenker det er greit å si fra, men den siste setningen var drøy og jeg hadde tatt det opp med leder. Åpen smekk "passer seg" ikke noen steder, så ingen vits i skulle nevne det - fordi du er mann. 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #16 Skrevet 9. desember 2017 Hadde sagt ifra til sjefen, så kunne de tatt det opp i et møte. Må jo være ei drit kjerring. Anonymkode: f2e9d...347 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 Jeg hadde ikke synes det var greit. Hvorfor skal du få slengt den siste setningen i trynet bare fordi du er mann? Jeg hadde tatt det opp. Anonymkode: e8871...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #18 Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke synes det var greit. Hvorfor skal du få slengt den siste setningen i trynet bare fordi du er mann? Jeg hadde tatt det opp. Anonymkode: e8871...1a3 damer hadde nok fått hørt det om knappene var åpne på genseren de også. Anonymkode: e75d5...4b4 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #19 Skrevet 9. desember 2017 43 minutter siden, Mann25aar skrev: Skriver dette i denne kategorien fordi mange av dere sannsybligvis har barn i barnehage og kan se for dere sitasjonen. Jeg er altså en mann på 25 år som jobber i barnehage og synes det er et fantastisk yrke. Vi er flere menn som jobber her og vi er alle enige om at den største frykten er å bli anklaget for vold eller overgrep og skulle vel ønske at vi ble overvåket hele tiden for at både foreldre og vi skal føle oss trygge. Alikevel blir vi fort paranoid overfor foreldre når det kommer til slike ting. Det var en hendelse på fredag hvor jeg skulle åpne barnehagen. Jeg hadde vært på do og var nå inne på avdelingen, klar til å ta i mot barn. Da kommer mor med den førdte ungen inn. Jeg sier hei og småprater litt med mor og barn før mor plutselig sier. "Du må lukke smekken din, *navnet mitt*". Jeg blir forbauset og kikker ned. Da ser jeg at jeg hadde jeg glemt å lukke smekken og blir flau. "Det ser ikke bra ut når du jobber i barnehage" sa moren. Så sier vi hadet og moren går. Jeg sitter igjen med et ubehag. Hva tenker dere om denne sitasjonen? Helt korrekt håndtert av sistnevnte mor. Anonymkode: 77041...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #20 Skrevet 9. desember 2017 Kommer helt an på hvordan det ble sagt, ironi eller om hun faktisk mente det. Umulig for utenforstående å svare på. Uansett, sikkert lurt og da det opp med leder. Anonymkode: 6b9fb...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå