Gå til innhold

50 årsdag og 70 årsdag - dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om några månader fyller mannen 50 år på en fredag, och min mor 70 år måndagen efter. Misstänkte att det kunde bli krock men nu verkar det bli värre än jag trott...

Mannen är ledig i flera dagar runt helgen, barnen och också ledigt/lov från skolan på hans födelsedag och dagarna före. Då mannens familj och vänner bor en bit bort tänkte vi (kanske) fira i sommar ute i trädgården och istället åka bort över helgen, eller bara två dagar med hotell och spa.

Frågade min mor hur hon tänkte göra med sin 70 årsdag. Hon har inte sagt något alls innan jag frågade. (Jag brukar inte inkluderas i hennes planer...). Hon tänkte hyra/leie lokal och ha fest lördagen innan sin födelsedag. Dagen efter mannnens 50 årsdag. Då hade ju vi tänkt vara borta... hon har lördagen efter som alternativ, men vill helst fira just den lördagen.

så nu sitter jag och är smått besviken och frustrerad. Tänkte hon inte kolla när hon vet att de bägge fyller 50 och 70 runt samma helg? Fråga hur han tänkt göra? Om han skulle ha fest eller middag? Eller om vi kommer vara hemma (eftersom barnen är lediga). Eller om vi kan hjälpa till med dagen? Jag är den enda nära familj hon egentligen har bortsett från sambon och hans familj... Väljer hon lördagen känner jag att jag inte  heller kan hjälpa till eftersom jag vill fira mannen.

Suck. Hoppas det löser sig, men som det brukar vara så kör de sitt eget race och vi får bara följa...

Jag sitter verkligen mitt emellan make och mamma i det här och bägge kommer bli besvikna, och jag mår dåligt över det hela...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis bort helgen før eller etter, og still i din mors 70-årsdag. 

Anonymkode: 8e4ff...5c6

• Liker 2
Skrevet

Enig med bruker over her

Anonymkode: 66ad8...9c2

Skrevet

Dårlig gjort av moren din, men jeg ville nok gjort som de andre her og svelget den kamelen. 

Anonymkode: b95fd...e72

Skrevet

Helgen före går inte av andra skäl, och helgen efter är inte barnen lediga på fredagen och mannen endast ledig lör-sön. Födelsedagshelgen är han ledig sex dagar i rad.

Mannen vill att vi firar på hans 50 årsdag (fredagen), och då kommer jag inte att kunna hjälpa min mor (som visserligen varken frågat om hjälp eller planerat dagen mer än att hon tänkt hyra lokal. Tänker hon hemlagad mat och kaker, catering eller restaurang? Hur mycket hjälp vill hon ha?. När hon fyllde 50 hade hon fest, men 60 och alla andra födelsedagar sedan 50 har firats på födelsedagen med öppet hus och lätt mat hon fixat själv.

Varför menar ni att hennes val och fest går före makens dag? 

Om mannen nu tänkt sig fest, hur hade det då varit? Först att skicka inbjudning, eller äldst först? Jag är kanske lite trött på att svälja kameler eller att inte bli inkluderad i planer. Nu får vi bara vänta och se. Jag har naiv förhoppning av att kunna prata om det och höra vad alla vill men det tror jag inte sker.

Skrevet

Hva med å bare si at dere har allerede lagt planer for denne helgen? For dere har jo det og det er tydelig mulig for henne å feire helgen etter om det er viktig for henne at dere er tilstede... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...