Gjest NotNaomi Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Jeg gråter som et barn ( for et uttrykk) når jeg leser " Øya " av Victoria Hislop. Hver gang. Den er så usannsynlig vakker den.
missmcbeal Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Jeg tror sist gang må ha vært når jeg leste Etter deg av Jojo Moyes. Før det var det så klart et helt halvt år. Har ikke fått lest så veldig mye de siste årene, men de bøkene fikk slusekanalene til å åpne seg. Jeg tror forresten at jeg er over gjennomsnittet følsom, gråter lett av filmer o.s.v og bøker. Gråter også lett av Harry Potter-bøkene, følte jeg egentlig gråt gjennom hele siste boken. Men var nok mange følelser knyttet til det at det også var siste boken. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 2 minutter siden, missmcbeal skrev: Jeg tror sist gang må ha vært når jeg leste Etter deg av Jojo Moyes. Før det var det så klart et helt halvt år. Har ikke fått lest så veldig mye de siste årene, men de bøkene fikk slusekanalene til å åpne seg. Jeg tror forresten at jeg er over gjennomsnittet følsom, gråter lett av filmer o.s.v og bøker. Gråter også lett av Harry Potter-bøkene, følte jeg egentlig gråt gjennom hele siste boken. Men var nok mange følelser knyttet til det at det også var siste boken. Takk for svar ! Jeg kommer til å lese den boken. Ikke for at jeg vil grine liksom. Men denne tråden ser jeg på som anbefalinger også. Og strengt tatt ; jeg har godt av å gråte litt :-D
Gjest NotNaomi Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 Vi som leser bøker er nok følsomme mennesker. Litt flukt er det jo? Men en god flukt. Vi et nysgjerrige drømmere oftest. Hamsun så at han nok skille levd mer og skrevet mindre. :-) Sånn er det. Og vi som leser og leser ? Hva med oss da ? :-) takk Gud for at bøker fins. Takk for at verden blir mer fargerik liksom. <3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Hver gang 😆🙈😂 Anonymkode: 559c5...8e8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 Da jeg leste «En av oss». Høygravid og bælja som bare det. Har vel nesten aldri grått av en bok før det tror jeg. Anonymkode: afa20...599 3
John_Felipe Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 24 minutter siden, NotNaomi said: Vil dere dele? Når Jamie ga Landon bibelen sin som hun hadde arvet etter moren sin..... Da ble jeg rørt til tårer, gråt IKKE! ble bare rørt nok til at det rant en tåre! Sånn "oi"/"wow" følelse..... ps: Gråt ikke! Norsk tittel på boka: Minnenes Melodi av Nicholas Sparks. Vanskelig å finne, måtte bestille fra en annen bibliotek Engelsk tittel: A walk to remember som det også finnes en film av, anbefales for dere med et romantisk
Anna Maria Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 Kilden av Gabriel Scott. Århundrets beste lille bok etter min mening. Anbefales virkelig. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Da jeg leste Saras nøkkel.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 Øya av Victoria Hislop, Morgen i Jenin av Susan Abulhawa, Tusen strålende soler av Khaled Hosseini, og En halv gul sol. Må ta fram Øya å lese den igjen, den er så vakker Men ingen bok slår Shantaram av Gregory David Roberts. Anonymkode: e43a9...ff9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 Drep ikke en sangfugl av Harper Lee. Anonymkode: e43a9...ff9
Zenobia Skrevet 9. desember 2017 #13 Skrevet 9. desember 2017 Slutten på De elendige (Victor Hugo). Hulket
Frida Skrevet 9. desember 2017 #14 Skrevet 9. desember 2017 Da jeg leste "Et lite liv" av Hanya Yanagihara, rant tårene titt og ofte. 1
chouette Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 Det er lenge siden. Tror det var Drageløperen
altflyter Skrevet 9. desember 2017 #16 Skrevet 9. desember 2017 Jeg gråt til ansiktet hovnet opp da jeg leste "Saras nøkkel". Grusom, men ufattelig god bok. Kommer likevel aldri til å lese den igjen, rett og slett fordi den gjorde så stort inntrykk. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 Gråter mye av bøker. Da jeg leste epilogen av Ringenes Herre trilogien satt jeg og hylgråt. Gråt også av Drageløperen, Hvis dette er et menneske, broen til Terabithia og mange, mange flere. Anonymkode: 03578...276
Gjest TulleteKatt Skrevet 9. desember 2017 #18 Skrevet 9. desember 2017 Kluun sine ‘kvinne går til lege, mann går på byen’ og ‘enkemannen’. ‘Ida’s dans’ var også trist, og selvfølgelig ‘men tankene mine får du aldri’
Grønt blad Skrevet 9. desember 2017 #19 Skrevet 9. desember 2017 Gråter nesten aldri av bøker. Kan ha klump i brystet, men sjelden tårer. Med ett ordentlig unntak: Slutten av Ringenes herre, da hulkgråt jeg, hikstet og slet med både å puste og lese. Var så utrolig trist å ta farvel. 1
skruf Skrevet 9. desember 2017 #20 Skrevet 9. desember 2017 Grein så jeg hulket da jeg skulle lese barneboken «Fint at ikke alle er like» av Aase Foss Abrahamsen til datteren min....hun bare «mamma, vil du lese en annen bok kanskje».. Ellers så har tårene trillet av Idas dans, Regines bok og Veien til Karlsvogna. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå