AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 I mange år har tracksuits fra addidas samt squatting vært assosiert med russisk underklasse og sett på som blodharry. Men nå om dagen har det virkelig slått an blant annet i den norske rap-scenen, blandt hipstere, studenter, bloggere, kulturpersonligheter, ja, i det hele tatt alle grupper som bryr seg om mote. Hva synes dere om denne trenden? Anonymkode: 2efe5...9b7
Elaine Marley Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Minner meg egentlig mest om ungdomsskolen. Da gikk alle rundt i joggedress, som vi kalte det i "gamledager", og sportsklær av ulike merker. Det var da adidasbukser hadde (en av?) sin storhetstid, så at dette er noe nytt er jeg ikke helt enig i. Husker jeg hadde en joggedress fra Adidas som var svart og oransje. Veldig lekker Nå ville jeg aldri i livet vist meg i noe sånt. Synes det er jævlig stygt, men folk kan gå i hva som helst uten at jeg har så mye med det å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Kult, men folk burde ikke ha kun Adidas i garderoben. Føler det er litt på vei ut snart en det er ikke godt å vite heller. Noen ganger holder trender seg veldig lenge. Slik som da skinnyjeansen kom for mange år siden så var det en del som spådde st det bare var et blaff. Det var det definitivt ikke. Anonymkode: d943c...19f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 2 minutter siden, Elaine Marley skrev: Minner meg egentlig mest om ungdomsskolen. Da gikk alle rundt i joggedress, som vi kalte det i "gamledager", og sportsklær av ulike merker. Det var da adidasbukser hadde (en av?) sin storhetstid, så at dette er noe nytt er jeg ikke helt enig i. Husker jeg hadde en joggedress fra Adidas som var svart og oransje. Veldig lekker Nå ville jeg aldri i livet vist meg i noe sånt. Synes det er jævlig stygt, men folk kan gå i hva som helst uten at jeg har så mye med det å gjøre. Jeg hadde en sånn jakke selv da jeg gikk i 10. Klasse (i 2006). Men nå går jo til og med «voksne» med det. Det same gjelder caps, egentlig. Ungdomsskole-elever har alltid gått med sånt, men de siste årene har det vært sosialt akseptabelt for voksne å gå med det også (og sågar innendørs). Jeg synes at det ser ekstremt harry ut. Anonymkode: 2efe5...9b7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 Jeg synes det ser veldig 70- eller tidlig 80-talls ut. Altså ikke pent. Anonymkode: 256ce...75f 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 Se her f. Eks www.instagram.com/p/BcF2NvGhy24 Anonymkode: 2efe5...9b7 1
miaw Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 12 minutter siden, Elaine Marley skrev: Minner meg egentlig mest om ungdomsskolen. Da gikk alle rundt i joggedress, som vi kalte det i "gamledager", og sportsklær av ulike merker. Det var da adidasbukser hadde (en av?) sin storhetstid, så at dette er noe nytt er jeg ikke helt enig i. Husker jeg hadde en joggedress fra Adidas som var svart og oransje. Veldig lekker Nå ville jeg aldri i livet vist meg i noe sånt. Synes det er jævlig stygt, men folk kan gå i hva som helst uten at jeg har så mye med det å gjøre. Det er litt vittig at folk kaller det "tracksuit", det er jo en joggedress! 4
Elaine Marley Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 6 minutter siden, miaw skrev: Det er litt vittig at folk kaller det "tracksuit", det er jo en joggedress! Joggedress høres kanskje ikke like kult ut 2
funginger Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 9 timer siden, miaw skrev: Det er litt vittig at folk kaller det "tracksuit", det er jo en joggedress! Det er vel en konsekvens at den evige utvaskingen av språket vårt og at folk bruker engelske ord selv om vi har helt fine, tilsvarende norske ord. "Tracksuit" er jo det samme som joggedress. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Jeg synes det ser sporty, fresht og ungdommelig ut jeg, til og med sexy. Og i motsatt ende av skalaen finnes det vel knapt nok en Hollywoodstjerne eller popikon man ikke har sett i adidas. Anonymkode: 9e401...ce4 2
Honey Dew Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 Joggedresser er alltid stygt. Uansett
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #16 Skrevet 12. desember 2017 ney er det Anonymkode: 324af...f2a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #18 Skrevet 12. desember 2017 Jeg ler godt av det. Er russer så jeg kjenner igjen en gopnik når jeg ser en. Vi har mye internhumor rundt disse Adidasklærne i søskenflokken min. Anonymkode: bb86f...365
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #19 Skrevet 13. desember 2017 Adidas er en del av ungdomskulturen i de fleste land, stort i land som England, Tyskland, USA, Frankrike, Spania, Portugal, Italia, Japan og Kina. Adidas har vært i motebildet i førti år sammenhengende da firmaet, sammen med nike er ekstremt flinke til å følge trendene og se hvor det bærer. Andre merker som Puma, Reebok og Fila har hatt vesentlig større konjunkturer enn de to. Men alle merker som når en størrelse og en popularitet får brukere som trekker merket ned. Merker som Gucci, Louis Vuitton og Burberry sliter også med at russere bruker det. En russers smak er jo ikke videre positivt for noen merkevare. Ei heller når for mange bruker merket fra den fattige eller lavtlønnede delen av befolkningen. Utrolig nok har ikke nike og adidas tatt så stor skade av det, chavene i England fikk nesten Burberry til å gå over ende. Luis Vuitton og Gucci har også blitt harry merker for de med gamle penger da mesteparten av brukerne knapt har råd til det de har fra merket. Og det er da adidas og nike fornyer seg ved å kle opp den siste hotteste fotballspilleren, den siste hotteste filmstjerna og nyeste tilskudd i musikkverden, og vipps så er de trendy igjen. Anonymkode: 9e401...ce4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #20 Skrevet 14. desember 2017 Synes det er litt gøy, hadde selv dette da jeg var tenåring, og har nå en tenåringsdatter, og hun lette jo etter Adidas joggebukse som var helt lik den jeg hadde i tenårene. Og det er vel ofte sånn med mote, det kommer og går. Men jeg bruker ikke de klærne nå. Anonymkode: a44e7...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå